Marketing pre firmy

Marketing je dôležitý pre každú firmu. Marketing je špecializovaná oblasť, ktorej mnohé etablované firmy venujú celé...

Marketing pre firmy
Marketing pre firmy
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Marketingová príručka pre malé podniky: Všetko nové a overené pre podniky.

Vaše produkty a služby môžu byť skvelé, ale to neznamená, že o nich ľudia vedia. Marketing to môže zmeniť. Ale keď ste nový alebo malý podnik, ktorý nemá finančné prostriedky alebo iné zdroje na kompletný marketingový plán, čo môžete robiť? Táto príručka vám pomôže implementovať marketingovú stratégiu pre malé podniky bez narušenia vášho rozpočtu.

 

Čo je to obchodná marketingová stratégia?

Vaša obchodná marketingová stratégia je váš plán na oslovenie nových a existujúcich zákazníkov prostredníctvom viacerých kanálov, ako je e-mailový marketing a direct mail. Zahŕňa to určenie vašich cieľových zákazníkov, posúdenie ich potrieb, túžob a problémov, a umiestnenie vášho podnikania ako najlepšieho riešenia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podniková marketingová stratégia je súbor taktík navrhnutých na zvýšenie povedomia o vašej firme a zároveň zvýšenie predaja a výnosov prostredníctvom získavania nových zákazníkov“.

Vaše publikum je tam vonku, ale možno o vás nevie, ak nepropagujete efektívne. Ľudia hľadajú riešenie problémov a dobrá marketingová kampaň ich vzdeláva o tom, ako vaše produkty alebo služby ponúkajú riešenia týchto problémov.

"Bez marketingu ste odkázaní na tvrdý predaj„. Pristupujete k ľuďom, ktorí nie sú pripravení, nevedia, kto ste a možno ani nevedia, že majú problém. Marketing pomáha ľuďom objaviť malý podnik, identifikovať problém, ktorý majú, a riešenie, ktoré im podnik poskytuje, a necítiť sa pod tlakom, ale naopak, uľaví sa im.“

SkryťVypnúť reklamu

Rozvoj značky je komplexným prvým krokom v akejkoľvek marketingovej stratégii,“. „Najprv musíte zistiť, prečo podnikáte. Ak sa s vami ľudia nevedia stotožniť a prečo robíte to, čo robíte, nemáte značku. Vytvorte príbeh značky a ukážte, ako ste sa dostali do podnikania a prečo to začalo. Tón, typografia a logo sú tiež dôležité pre definovanie značky, ale nie také dôležité ako príbeh značky. Je to dôvod, ktorý drží všetko pohromade.“

 

4. Identifikujte svoju cieľovú skupinu.

Každá dobrá obchodná marketingová stratégia začína identifikáciou vašej cieľovej skupiny, skupín ľudí, ktorí sa s najväčšou pravdepodobnosťou stanú vašimi zákazníkmi. Poznanie vašej cieľovej skupiny, jej želaní, potrieb a správania vám pomôže lepšie zostaviť správu a rozmiestniť ju na miestach, kde ju s najväčšou pravdepodobnosťou uvidia.

SkryťVypnúť reklamu

„Mnoho vlastníkov malých podnikov má problém nájsť cieľové publikum“. „Je to preto, že cítia, že obmedzujú svoje možnosti zúžením svojho zamerania. Je dôležité si zapamätať, že výber cieľového publika neznižuje váš marketing, iba sústreďuje vašu pozornosť.“

 

5. Dajte dohromady kupujúcich

Keď pochopíte svoje cieľové publikum, vytvorte si osoby kupujúcich, aby ste ich lepšie spoznali.

„Váš prieskum trhu by vám mal pomôcť usmerniť to, ale efektívne to znamená identifikovať fiktívnu osobu, ktorá predstavuje segment trhu“. "Chcete to urobiť čo najdôkladnejšie, vrátane nielen demografických publík."

"Máme účtovníka" Je to 45-ročný muž, ktorý vedie mierne úspešnú účtovnícku firmu. Zamestnáva ďalších troch účtovníkov a recepčnú a má tržbu 350 000 Eur. Majiteľ vo voľnom čase rád sleduje golf a pracuje na historických autách. Cez víkendy sa zúčastňuje automobilových rally, ako sa len dá. Svoje podnikanie rozrástlo na 350 000 Eur prostredníctvom odporúčaní a vytvárania sietí, ale nedokázal sa dostať za túto hranicu. Hľadá spôsob, ako to zvýšiť prostredníctvom marketingu.“

SkryťVypnúť reklamu

„Ak ste už začali podnikať, pravdepodobne už máte predstavu o tom, kto je vaša cieľová skupina“. „Vždy je však dobrý nápad vytvoriť osobnosť zákazníka – opis demografických údajov vášho ideálneho cieľového zákazníka. Môže to zahŕňať vek, pohlavie, stav manželstva, zamestnanie, pracovné zaradenie a ročný príjem. Buďte konkrétni, aby ste skutočne dokázali identifikovať perfektnú zhodu.“

 

6. Vytvorte webovú stránku.

Aj keď neplánujete predávať produkty online, je dôležité mať webovú stránku firmy. Keď potenciálny zákazník nájde nový podnik, bude hľadať jeho sociálne médiá a webovú stránku. Firemná webová stránka je skvelý a jednoduchý spôsob, ako sprostredkovať vášmu publiku legitimitu.

„Odporúčame, aby si malé podniky vybudovali svoje webové stránky“.

"Ľudia často padajú do pasce ťahaj a pusť„. Spoločnosti, ktoré ich poskytujú, uľahčujú používanie a mesačné poplatky sú cenovo dostupné, no náklady sa sčítavajú a konečný výsledok často nie je jedinečný ani pútavý. Namiesto toho odporúčame najať profesionálneho webdizajnéra, ktorý sa zameriava na skúsenosti zákazníka s webom.“

„To vám poskytne nástroj na tvorbu stránok podobný spoločnostiam typu drag-and-drop, ale kód bude čistejší, konečný výsledok jedinečnejší a po zaplatení ročných nákladov na hosťovanie je to zadarmo“. "Budete tiež vlastníkom webovej stránky."

 

7. Nastavte si online nástroje.

Existuje celý rad online nástrojov, ktoré vám môžu pomôcť vyladiť vaše marketingové úsilie alebo skontaktovať zákazníkov. Stránka Yelp umožňuje zákazníkom poskytovať priamu spätnú väzbu a dáva vám možnosť odpovedať na ne vecne. Vaša stránka Google Business vám poskytuje miesto na stránke s výsledkami vyhľadávacieho nástroja, kde zákazníci môžu nájsť kľúčové informácie o vašej firme, ako je poloha, kontaktné informácie, webové stránky a recenzie používateľov.

Medzi ďalšie užitočné nástroje patrí SEO softvér ako Semrush alebo Ahrefs, ktorý vám môže pomôcť pochopiť, ako používatelia online vyhľadávajú produkty a služby, ako sú tie vaše. Tieto poznatky pomáhajú rozvíjať marketingový obsah, ktorý sa umiestňuje na stránkach s výsledkami vyhľadávacích nástrojov a zodpovedá potrebám vašich zákazníkov.

Nakoniec, nástroje, ako sú pixely, môžu byť vložené do vašej webovej stránky na sledovanie trendov návštevnosti a zaznamenávanie údajov. Vedieť, kto sa dostane na vaše webové stránky, odkiaľ a čo robí, keď sa tam dostane, vám môže pomôcť optimalizovať vaše marketingové a reklamné úsilie v budúcnosti.

 

8. Začnite blogovať.

Keď určíte svoje publikum a vytvoríte svoj web a marketingové kanály, ďalším krokom je zapojenie. Chcete komunikovať so svojimi zákazníkmi a poskytnúť im hodnotu skôr, ako minú peniaze. Váš obchodný blog je v tomto smere výborným nástrojom. Umožňuje vám vzdelávať publikum a vytvárať zapojenie, ktoré podporuje skutočný vzťah s vašimi zákazníkmi. Ako vaša online prítomnosť rastie, zistíte, že váš blog môže byť chrbtovou kosťou vášho úsilia v oblasti SEO a zapojenia.

 

9. Zvoľte externé marketingové kanály.

Marketingové kanály sú rôzne spôsoby, ako osloviť cieľové publikum. E-mail je jedným z populárnych kanálov digitálneho marketingu, rovnako ako Facebook. Každá platforma, ktorú používate na oslovenie akéhokoľvek segmentu publika, sa považuje za iný kanál.

„Väčšina majiteľov firiem predvolí Facebook a je to dobrý kanál, na ktorý sa treba zamerať“. „Väčšina ľudí ho stále používa na dennej báze, je pravdepodobné, že pôjde a je neustále aktualizovaný s možnosťami na dostupné dáta pre majiteľov firiem.“

Pokiaľ ide o to, ktorý z nich je pre vašu firmu najlepší, najlepšie je zistiť, kde vaši zákazníci trávia čas, pretože možno zistíte, že sa hlásia k rodine a priateľom na Facebooku, ale odpovede hľadajú na inde. Môžu kontrolovať svoje e-maily raz týždenne, ale Instagram každú hodinu.

 

10. Začnite inzerovať.

Existuje dôvod, prečo je reklama jedným z najväčších priemyselných odvetví na svete. Reklamy môžu nadviazať váš prvý kontakt so zákazníkmi. Odtiaľ môžete pokračovať v budovaní vzťahov so zákazníkmi a vo všetkom ďalšom, ale reklamy sa dostanú do povedomia ľudí. Takto otvárate nové dvere, takže sa uistite, že ste pripravení.

Reklama je skvelý spôsob, ako dosiahnuť dosah, ale moderný marketing poskytuje množstvo ďalších metód na dosiahnutie vašich cieľov. Za dosah môžete platiť prostredníctvom platforiem sociálnych médií alebo marketingových služieb prostredníctvom textových správ. Ak máte stránku Facebook Business, Facebook vám ponúkne platené možnosti na propagáciu vašej stránky oveľa väčšiemu počtu divákov.

 

Príklady marketingových kanálov

Email

E-mail je dôležitou súčasťou digitálneho marketingu, pretože vám umožňuje komunikovať s tými, ktorí sa zámerne prihlásili na odber správ od vás, či už vo forme bulletinu, zliav alebo všeobecných informácií. Ľudia sa však obávajú podvodov prostredníctvom e-mailu, preto navrhujte svoje e-maily tak, aby ľudia vedeli, že ich posielate v skutočnosti vy.

„Online svet môže byť úžasný, zvláštny, povznášajúci, strašidelný – a takmer akýkoľvek iný prívlastok, na ktorý si spomeniete – miesto“. „Skutočne je to svet, v ktorom môžete nájsť takmer všetko, čo si dokážete predstaviť. Keď oslovujete online, musíte presvedčiť svoje publikum, že ste tým, kým hovoríte, že ste, máte to, čo hovoríte, že máte, a dokážete dodať to, čo hovoríte, že môžete dodať.“

 

E-mail konvertuje lepšie ako iné formy marketingu. „Často máte už vrelé spojenie, keďže máte ich e-mailovú adresu. Na vytvorenie metódy jeden-dva údery používame kombináciu tradičného marketingu a digitálneho marketingu.“

 

Sociálne médiá

Keďže je k dispozícii toľko platforiem sociálnych médií a každý deň sa objavujú ďalšie, je dôležité vedieť, ktoré z nich budú skutočne prospešné pre vaše podnikanie.

"Je nevyhnutné zamerať svoje úsilie, a preto by ste si mali vybrať iba jednu, možno dve platformy sociálnych médií, na ktorých budete komunikovať". „Ak si vyberiete viac ako toto, bez toho, aby ste niekomu delegovali úlohy, príliš sa rozťahujete a vaša správa sa stratí v hluku alebo bude pôsobiť neautenticky.“

Na Facebooku, stránka na Instagrame, profil na Twitteri a kanál YouTube sú nevyhnutné na rozšírenie vášho okruhu publika. Pozrime sa hlbšie na niektoré z týchto platforiem.

 

Facebook: Stránka na Facebooku je skvelý spôsob, ako hovoriť so zákazníckou základňou v reálnom čase. Keď niečo uverejníte, ľudia môžu zanechať komentáre, vyjadriť svoje obavy a začať konverzáciu. Ako vlastník firmy budete môcť skočiť do týchto vlákien a porozprávať sa so svojimi zákazníkmi o témach, ktoré sú pre nich dôležité. Zdieľajte nápady, fotografie a aktualizácie o svojej firme s cieľom vytvoriť si osobnejší vzťah so svojím publikom.

Instagram: Ak na marketing svojej firmy používate stránku na Instagrame, je dôležité, aby ste boli konzistentní vo svojich zvykoch uverejňovania, premýšľali o rozložení a vzhľade a mali pripravené fotografie, aby ste sa nesnažili hľadať obsah. Tým, že budete pripravení, dáte svojim zákazníkom najavo, že vám záleží na spôsobe, akým prezentujete svoju firmu a vediete ku kvalitnejšej stránke na Instagrame. To všetko môže zvýšiť počet ľudí, ktorí vás chcú sledovať a zapájať sa do vášho obsahu. Instagram umožňuje aj influencer marketing, ktorý môže byť prínosom pre správny typ odvetvia.

 

YouTube: Ak je tvorba videí vhodná pre typ podnikania, ktoré vlastníte, YouTube je správna cesta. Videá s aktivitami, ako je čistenie kobercov, detaily áut a výroba mydla, sa stali virálnymi, pretože ich sledovanie je uspokojujúce a konečný výsledok stojí za to, aby ste si ho nechali. Pozrite sa na kanály iných firiem vo vašom odvetví, aby ste zistili, ako dobre sa im na platforme darí, a pomôže vám rozhodnúť sa, či sa oplatí pokračovať.

 

Twitter: Twitter pre firmy je zaujímavý, pretože na rozdiel od Instagramu jeho primárnym zameraním nie sú fotografie a na rozdiel od Facebooku nie je cieľom vždy začať konverzáciu. Mnohé podniky však zaznamenali úspech na Twitteri so svojimi vtipnými návratmi k zákazníkom, ako aj konkurentom, myslite si, že reťazce rýchleho občerstvenia si navzájom konkurujú o kvalite svojich hamburgerov. Twitter je neformálnejší ako Facebook a dobre sa hodí na rýchle poznámky o vašej firme. Do týchto poznámok môžete zahrnúť odkaz na vašu webovú stránku alebo iný zdroj.

 

TikTok: TikTok ponúka podnikom spôsob, ako vytvoriť a nasadiť krátky video obsah v neformálnejšom prostredí. TikTok sa hodí skôr na budovanie značky a zapojenie publika než na priamy predaj. Rovnako ako Instagram, konzistentnosť tónu a štýlu obsahu je kľúčom k vybudovaniu lojálnych sledovateľov.

 

Platba za kliknutie PPC

PPC je metóda marketingu, ktorá vám umožňuje umiestňovať cielené reklamy na stránky, ktoré vaša zákaznícka základňa pravdepodobne navštívi. Kliknutie na túto reklamu presmeruje zákazníka na vašu webovú stránku a všetko, čo musíte zaplatiť, je malý poplatok za kliknutie. Ak sa snažíte rozšíriť na novú cieľovú skupinu alebo získať väčšiu zákaznícku základňu, môže to byť skvelý kanál na preskúmanie. Je to opak organickej návštevnosti, ale s množstvom využívania vyhľadávacích nástrojov má PPC potenciál výrazne zvýšiť vaše podnikanie.

 

Webové stránky

Možno sa čudujete, prečo sme si to nechali na koniec, keď sa to zdá ako najzreteľnejší príklad. Dôvodom je, že niektoré podniky skutočne nedostatočne využívajú svoje webové stránky. Webová stránka je zvyčajne prvá vec, ktorú majiteľ firmy vytvorí pre marketing, a prvá súčasť značky, ktorú zákazníci uvidia. Webové stránky však príliš často nie sú optimalizované tak, aby priniesli návštevnosť a oslovili nových zákazníkov. Venujte pozornosť optimalizácii pre vyhľadávače (SEO), vrátane kľúčových slov a popisov produktov, aby ste pomohli svojej webovej stránke umiestniť vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

 

Marketing je dôležitý pre každú firmu

Marketing je špecializovaná oblasť, ktorej mnohé etablované firmy venujú celé oddelenie, ale nie je to potrebné. Dokonca aj tie najmenšie podniky sa môžu a musia zapojiť do marketingu, aby prilákali nových zákazníkov a udržali existujúcich zákazníkov v kontakte so svojimi značkami. Použite tipy v tejto marketingovej príručke pre malé podniky, aby ste sa mohli vydať správnym smerom.

Miloš Vargic

Miloš Vargic

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Venujem sa reklame na internete doma i vo svete. Google reklame, tvorbe web stránok, SEO - optimalizácií pre vyhľadávače. Zoznam autorových rubrík:  MarketingReklamy

Prémioví blogeri

Radko Mačuha

Radko Mačuha

224 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
INESS

INESS

108 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu