Návštevnosť z organického vyhľadávania zostáva jedným z najsilnejších predajných a marketingových kanálov v digitálnej dobe. Ak sa vaše webové stránky nedajú ľahko nájsť pri relevantných vyhľadávaniach, či už zo stolného počítača alebo mobilného zariadenia, potenciálny zákazník má len málo možností, ako objaviť vašu firmu. SEO analýza je metodika, pomocou ktorej môžete zabezpečiť, aby bola vaša firma viditeľná pre dnešného spotrebiteľa. Je to tiež prostriedok, pomocou ktorého môžete držať krok s vysokou rýchlosťou zmien vo vyhľadávacích algoritmoch a výsledkoch, ako aj s konkurenčným prostredím online.
Nie je žiadnym tajomstvom, že optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) umožňuje vašej cieľovej skupine objaviť vašu firmu a priviesť ju na váš web. Ako zistíte, či stratégia SEO vášho webu efektívne vykonáva svoju prácu?
S nástrojmi na analýzu SEO nemusíte hádať. Získate údaje a štatistiky o stave SEO vášho webu, aby ste mohli identifikovať príležitosti na rast.
Ak potrebujete pomoc pri identifikácii nástroja na analýzu SEO, ktorý potrebujete, nechajte sa viesť týmto blogovým príspevkom. Budeme diskutovať o týchto témach, čo vám umožní vybrať si najlepšie nástroje na analýzu SEO pre vašu firmu.
Neváhajte skočiť do akýchkoľvek tém, do ktorých sa chcete ponoriť. Keď už ste tu, vyskúšajte našu bezplatnú kontrolu SEO, aby ste získali kľúčové metriky a štatistiky svojho webu, ktoré môžu viesť k vašej stratégii SEO.
Čo je to SEO analýza?
Analýza optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) je prax auditu webovej stránky s cieľom identifikovať príležitosti na zlepšenie jej umiestnenia vo výsledkoch vyhľadávacích nástrojov. Súvisiacim cieľom nie je len zlepšiť umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávača (SERP), ale aj zvýšiť skutočnú organickú návštevnosť zo sprostredkovania z týchto výsledkov vyhľadávania. Organická návštevnosť sprostredkovania je jednou zo základných metrík SEO, ktoré marketéri merajú ako súčasť ich celkového programu.
SEO analýza môže začať úvodnou správou o potenciálnych zlepšeniach, ako je umiestnenie kľúčových slov, vytváranie nového obsahu, optimalizácia adresy URL a odstránenie duplicitného obsahu alebo obsahu s nízkou výkonnosťou. Je to neustála snaha, pretože výsledky vyhľadávania sa neustále menia. SEO analýza preto zahŕňa použitie monitorovania poradia kľúčových slov alebo monitorovanie SERP na neustále meranie vášho úsilia v oblasti SEO v porovnaní s priemyselnými údajmi, konkurentmi a inými metrikami.
Čo je nástroj na analýzu SEO?
Nástroj na analýzu SEO je softvér alebo aplikácia, ktorá skúma schopnosť vašej webovej lokality umiestniť sa vo vyhľadávačoch, ako sú Google a Bing. Vyhodnocuje stav SEO vášho webu a hľadá príležitosti na zlepšenie SEO.
1. Google Analytics
Ceny: K dispozícii je bezplatná verzia – prémiová verzia, Google Analytics 360, má cenové balíčky založené na objeme prístupov
Služba Google Analytics môže byť bezplatná, ale tento nástroj na analýzu SEO je skvelý. Po spárovaní s Google Search Console môžete mať údaje SEO svojho webu skompilované na jednej platforme, čo uľahčuje identifikáciu výkonnosti vášho webu pre kľúčové slová, ktoré chcete hodnotiť.
Okrem toho vám Google Analytics umožňuje:
Zobrazenie údajov o návštevnosti webových stránok v reálnom čase: Môžete monitorovať aktivitu webových stránok v priebehu, aby ste vedeli, ako vaše publikum reaguje na vaše kampane.
Identifikujte návštevnosť zo sprostredkovania : Ktoré stránky privádzajú návštevnosť na vašu stránku? Ak uvidíte spätné odkazy z falošnej návštevnosti, ktoré môžu potenciálne poškodiť vaše SEO, môžete ich okamžite odstrániť.
Sledujte metriky a interakcie: Ako dlho zostanú vaši návštevníci na vašich vstupných stránkach? Kliknú na vaše výzvy na akciu (CTA) alebo odídu z vášho webu? Zistite, či vaše publikum interaguje s vašou stránkou alebo či opustí vaše stránky bez vykonania požadovanej akcie.
2. Google Search Console
Cena : zadarmo
Google Search Console je užitočný nástroj na vykonanie úvodnej SEO analýzy vášho webu, vykonanie kontroly pozície Google alebo kontrolu SEO stratégie pre kľúčové slová. Monitoruje, ladí a optimalizuje vaše webové stránky tým, že vám umožňuje:
Identifikujte chyby indexového prehľadávania na svojej webovej lokalite: Chyba indexového prehľadávania nastane, keď sa vyhľadávací nástroj pokúsi získať prístup k vašim stránkam. Chyby indexového prehľadávania môžete ladiť pomocou služby Google Search Console.
Zistite, podľa akých kľúčových slov sa hodnotia vaše webové stránky: Ak kontrolujete svoje stránky, oplatí sa poznať kľúčové slová, podľa ktorých sa vaše webové stránky v súčasnosti hodnotia.
Skontrolujte index Google svojej webovej lokality: Pomocou nástroja Google Search Console môžete zistiť, koľko vašich stránok je v indexe Google. Aby prehľadávače Google našli vaše stránky a zobrazili ich na stránkach s výsledkami vyhľadávacieho nástroja, musia byť v indexe Google.
3. Google PageSpeed Insights
Cena: zadarmo
Rýchlosť načítania stránky je kritickým faktorom hodnotenia SEO na stránke, pretože ovplyvňuje dojem návštevníkov vášho webu na vašom webe. Podľa Think With Google je ideálna rýchlosť načítania stránky pod 1,3 sekundy .
Chcete vedieť, či vaše stránky spĺňajú túto ideálnu hodnotu na desktopoch alebo mobilných zariadeniach? Zadajte svoju webovú adresu do nástroja Google PageSpeed Insights. Tento bezplatný nástroj na analýzu SEO vám povie, ako rýchlo sa vaša stránka načítava podľa rôznych metrík. Poskytuje vám tiež návrhy na zlepšenie rýchlosti načítania stránky.
4. Test vhodnosti pre mobilné zariadenia Google
Cena: zadarmo
Zábavný fakt: Google používa mobilnú indexáciu, čo je postup hodnotenia webových stránok na základe ich mobilnej verzie.
Ak chcete, aby sa vaše stránky umiestnili v SERP, uistite sa, že sú vhodné pre mobilné zariadenia pomocou tohto nástroja na analýzu SEO. Test vhodnosti pre mobilné zariadenia Google vás informuje o chybách, ktoré sa vyskytli, aby ste vedeli, čo treba opraviť.
5. Nástroje správcu webu Bing
Cena : zadarmo
Nástroje správcu webu Bing vám poskytujú nástroje na vytváranie prehľadov a diagnostiku na zlepšenie vášho SEO. Okrem toho vám súprava nástrojov umožňuje:
· Analyzujte svoje spätné odkazy
· Vykonajte prieskum kľúčových slov
· Vykonajte skenovanie stránok na identifikáciu technických chýb SEO
6. WebFX SEO Checker
Cena : zadarmo
SEO Checker vám poskytuje prehľad o kľúčových aspektoch SEO vášho webu. Zadajte svoju adresu URL a e-mail a dostanete podrobný prehľad SEO webu.
Začína sa celkovým skóre SEO vášho webu. Potom poskytuje podrobný audit vašich webových stránok:
· SEO na stránke
· Off-page SEO
· Technické SEO
· Lokálne SEO
· SEO Checker vám povie, ktoré časti vášho webu potrebujú optimalizáciu, aký bude dopad optimalizácie a zložitosť navrhovanej úlohy.
7. SEOlyzer
Cena : zadarmo
Chcete vedieť, ako vyhľadávacie nástroje ako Google a Bing vidia váš web? Použite SEOlyzer, bezplatný nástroj na prehľadávanie stránok a analýzu protokolov. Identifikuje chybové kódy, presmerovania a rýchlosť stránky vášho webu.
Použite ho na monitorovanie vašich problémov so SEO a zistite, ktoré stránky uprednostniť, aby ste zvýšili návštevnosť a zlepšili svoj konečný výsledok.
8. SEOquake
Cena : zadarmo
SEOquake je rozšírenie prehliadača Google Chrome, ktoré bezplatne vykonáva audity SEO na stránke. Skúma tiež vaše interné a externé odkazy. Ak potrebujete zdieľať svoju SEO analýzu s členmi tímu, SEOquake vám umožňuje exportovať výsledky vašej SEO analýzy.
Platené nástroje na analýzu SEO
9. Ahrefs
Cena: Začína na 99 USD mesačne
Takže, čo je Ahrefs? Ahrefs je sada nástrojov SEO, ktoré dokážu vykonávať nasledujúce činnosti:
Audit stránky: Skúma všetky vaše webové stránky, aby vypočítal celkové skóre vašej webovej lokality.
Prieskum konkurencie: Pomocou nástroja Site Explorer môžete skontrolovať údaje o organickej návštevnosti, spätných odkazoch a platenej návštevnosti konkurenčnej adresy URL.
Sledujte hodnotenie svojej stránky: Nástroj na sledovanie hodnotenia kontroluje hodnotenie a výkonnosť vašej webovej lokality v porovnaní s vašimi konkurentmi.
Analýza kľúčových slov: Môžete generovať mesačný objem vyhľadávania a miery prekliknutia kľúčových slov relevantných pre vašu firmu.
10. Moz Pro
Cena : Začína na 99 USD mesačne – k dispozícii je 30-dňová bezplatná skúšobná verzia
Moz Pro má niekoľko funkcií:
Prieskumník kľúčových slov: Moz Pro má nástroj na prieskum kľúčových slov, ktorý vám povie, aké kľúčové slová vaše publikum používa pri hľadaní firmy, ako je tá vaša, alebo produktu, ktorý ponúkate.
Indexové prehľadávanie stránok: Tento nástroj hľadá problémy, ako sú presmerovania na vašom webe, aby ste ich mohli okamžite opraviť.
Optimalizácia na stránke: Moz Pro má funkciu, ktorá kontroluje obsah vašej stránky a poskytuje návrhy na ich optimalizáciu.
Link Explorer: Vytváranie odkazov je kritickým prvkom SEO. Moz's Link Explorer vám umožní skontrolovať spätné odkazy vašej stránky alebo konkurencie.
11. SEMRush
Cena : Začína na 129,95 USD mesačne
Súprava nástrojov SEO od SEMRush je informačný panel SEO, ktorý vám umožňuje vykonávať konkurenčný prieskum s cieľom identifikovať kľúčové slová, ktoré hodnotia vaši konkurenti, a domény odkazujúce na ich stránky.
Umožňuje vám tiež vykonávať prieskum kľúčových slov a objavovať kľúčové slová, na ktoré môžete zacieliť. Vášmu úsiliu pri vytváraní odkazov prospeje aj používanie nástroja SEMRush, ktorý dokáže analyzovať spätné odkazy vašej stránky a konkurencie.
12. Screaming Frog
Cena: 259 dolárov ročne – zadarmo, k dispozícii je obmedzená verzia
Screaming Frog je nástroj na audit SEO , ktorý poskytuje prehľad o bežných problémoch SEO na webových stránkach. Tiež vás informuje o duplicitnom obsahu a nesprávnych presmerovaniach, takže ich môžete okamžite opraviť.
Prečo je SEO analýza dôležitá?
SEO analýza je dôležitá pre firmy, ako je tá vaša, ktoré chcú zlepšiť svoju návratnosť zo svojich webových stránok.
Hovorí sa, že môžete zlepšiť to, čo môžete merať. Analýzou SEO vašich webových stránok máte benchmark, ktorý chcete zlepšiť.
Okrem toho vám vaša SEO analýza umožňuje odhaliť spätné odkazy vašich konkurentov a kľúčové slová, podľa ktorých sa hodnotia. Tieto poznatky môžete použiť na podporu svojej stratégie SEO.
Doplňte svoju stratégiu SEO pomocou správnych nástrojov na analýzu SEO
Nástroje na analýzu SEO vám poskytujú údaje a informácie o stave SEO vašich stránok a dokonca aj vašich konkurentov. Vďaka tomu môžete identifikovať príležitosti na zlepšenie vašej stratégie SEO.
V dôsledku toho môžete pochopiť, ako vaše stratégie SEO prispievajú k vášmu hospodárskemu výsledku a ako môžete zlepšiť svoje ďalšie kampane, aby ste mohli rozšíriť svoje podnikanie.