Skoro denno-denne čítam blogy so všemožnými sťažnosťami na služby, ktoré poskytujú slovenské firmy. Či sú to telekomunikační operátori, predajne potravín, alebo prepravné služby, vždy sa nájde nespokojný človek, čo ich len zvozí pod čiernu zem. Preto som sa rozhodol opísať svoje, nadmieru pozitívne skúsenosti so službami tu na Slovensku.
Cca 3 týždne dozadu som sa rozhodol kúpiť si mp3 prehrávač. Ten v telefóne mi nestačil, chcel som niečo vhodné na šport. Pôvodný plán bola kocka o rozmeroch 1x1x1 cm ktorú by som si zavesil na krk. Po dlhšom hľadaní na nete som zistil, že technika síce pokročila už dosť, ale toto som trošku prehnal. Nakoniec sa našiel prehrávač, ktorý sa mojím požiadavkam najviac približoval. Prvá časť splnená, teraz už len kúpiť. Kamarát mi poradil jeden mne úplne neznámy internetový obchod (on naň tiež narazil len vďaka googlu:), kde ako som neskôr zistil mali ten prehrávač za najlepšiu cenu. Niekde som ho našiel aj o viac ako tisíc korún drahší, čo je pri elektronike v cene 2-3 tisíc dosť slušný rozdiel. Ku internetovým obchodom som mal trošku nedôveru po všemožných názoroch na rôznych diskusných fórach, kde je všade samá kritika. "Na a včul budz múdry". Povedal som si ale, že na dobierku to snáď nemôže byť také strašné. Ak mi do krabice nezabalia miesto prehrávača pár kameňov (takéto skúsenosti aj s podrobnou fotodokumentáciou sa dajú nájsť na nete) tak to bude OK. Rýchlo som sa teda zaregistroval, vyplnil pár informácií a ostávalo mi jediné, čakať. Ani vo sne mi ale nenapadlo, že už o hodinku mi zavolá človek z toho internetové obchodu s informáciou, že tovar majú skladom v BA (firma je z Levíc) a s otázkou, kedy a kam mi ho môže doručiť kuriér. Na to, že tá cena bola celkovo najnižšia aká sa dala na internete nájsť, tak ešte aj kuriér bol v cene. Milé od nich. Dohodli sme sa, že si tovar prevezmem v práci a druhý deň doobeda mi už volal kuriér aby som zbehol dole, balíček dorazil. Zaplatený, prevzatý, rozbalený a ja vytešený. Z novej hračky a jednoduchosti zaobstarania.
Dnes som opäť riešil svoju dilemu o tom, aký nový fotoaparát. Dovolenka sa blíži a bola by škoda nemôcť si pofotiť konečne niečim poriadnym. Môj deduško je už predsa len trošku za zenitom. Piatok poobede som teda s kolegami preberal aký foťák si vybrať. Obaja si práve kúpili nové zrkadlovky tak samozrejme odporúčania išli tým smerom. Nakoniec som sa ale predsa len rozhodol pre mojho favorita . Nieje to zrkadlovka, ale aj tá snáď príde časom. Opäť ale prišla dilema kde ho kúpiť. Podmienka mala byť možnosť splátkového predaja a dobrá cena. Automaticky som vylúčil veľké elektro predajne, kde som ho našiel o 3 tisíc dražší. Na niektorých inetových obchodoch ho nemali skladom a ani nevedeli povedať termín dodania. Mal som chuť ho kúpiť tu , ale nikde som tam nevedel nájsť, či vôbec ponúkajú predaj na splátky. Zrazu bolo 16.50, väčšina kolegov sa už pobrala domov a ja ako tak pozerám na hodinky, dostal som nápad zájsť tam osobne a popýtať sa na tie splátky. Priestory v Istropolise, ktorý nepôsobí zrovna moc reprezentatívne. To ma ale neodradilo. Len čo som vošiel do predajne, pozdravil ma postarší pán (predpokladám, že majiteľ) a opýtal sa ma ako mi môže pomôcť. Podebatoval som s ním o tom, čo chcem a ako by som rád zaplatil. Aj keď oficiálne majú otvorené do 17.30 a ja som prišiel 17.20, nemal som ani najmenší pocit, že by som tam niekomu prekážal. A nebol tam len "pán majiteľ" ale aj jeho zamestnanci. Splátky vybavené bez problémov (odporúčam vybavovať splátky po piatej poobede, že vraj vtedy v splátkových spoločnostiach už schvaľujú hocičo :) a tovar na sklade. Mladý chalan mi ešte pomohol vybrať brašňu a ani neviem ako, zrazu som miesto jednej otázky nakupoval. Ako pozornosť predajne som dostal maličký statív a utierku na objektív zdarma. Odchádzal som odtiaľ polhodinu po "záverečnej" a nik sa netváril, že by som ho tam zdržoval. Konečne prístup ku zákazníkovi ako má byť. Ak budem nabudúce kupovať foťák, určite ako prvé miesto nákupu mi napadne táto predajňa.
Týmito dvoma skúsenosťami si naše internetové obchody u mňa dosť šplhli. Je vidno, že ak chcú preraziť, musia byť lepší ako konkurencia. A v čom inom sa dá byť na Slovensku lepší ako v cenách a hlavne v prístupe ku zákaznikovi?
Prístup ku zákazníkom sa na Slovensku lepší...
...aj keď veľa ľudí to radšej nechce vidieť.