Ak ste tu prvý raz, odporúčam "odskočiť" na súvisiace články - prvé dva predstavujú dvojdielny prológ, kde o projekte píšem viac.
Dnes pokračujeme druhou cyklotúrou, okolo vodného diela pri Žiline, ale väčším okruhom ako minule, do Strečna.
Aspoň som si myslel. Ale vo Varíne som narazil na prekážku. Prebiehajú tam železničné stavebné práce a cyklotrasa je odklonená obchádzkou. A práve na nej ma upútali dva objekty.
Ale ešte predtým začneme svedectvom náramku.



Nuž a sľúbené dva objekty.


Tu som odparkoval tátoša. Mohol by sa z toho vykľuť nový Černobyľ, pilot 3. série (aj keď som najprv plánoval rekapituláciu druhej).
Černobyľ je pre mňa symbol katastrofy. Niečoho, čo nenávratne zaniká. Pričom nemám na mysli priamy akt explózie. Ale to, čo prišlo plíživo v ďalších rokoch. Pripjate s kolotočom či opustenými ulicami a rozpadajúcimi sa panelákmi.
Najprv som urobil obhliadku.










V interiéri.










Do ďalšej časti budovy ani na poschodie za odtiaľto dostať nedalo.
Vedľajšie objekty.
Okrem kovovej konštrukcie ma zaujali od baráku vditeľné zrúcaniny väčšieho objektu, javiaceho aj stopy dávneho požiaru.

Šiel som sa pozrieť zbližšia.



Na opačnej strane, za barákom, bol ešte jeden opustený objekt. Ani ten som si kvôli terénu netrúfol preskúmať zvnútra.


Ostal ešte kovový hangár. Viedla k nemu popraskaná cesta, ale pre mohutný porast a vzhľadom na moju chabú výstroj (nečakal som tento objav) nebol prístupný spredu ani zboku.




Na odchode som stretol "dmorodca", ktorý mi poskytol bližšie informácie. Objekty patrili drevárskemu podniku, chátrajú už roky aj po zmene majiteľa. Barák slúžil ako kombinovaná administratívna budova / slobodárka.
Pred hangárom som ako dôkaz nie tak dávnych pracovných aktivít našiel euroobal s dohodou o rozviazaní pracovného pomeru (GDPR dostalo na frak...)

Prehliadka ma zdržala a tak som Strečno odložil nabudúce.
Na záver ešte jedno mostové grafiti na spiatočnej ceste.

Stretneme sa na Budtínskom hrade.