Niektoré len tak pri náhodných prechádzkach, tie bonusové samozrejme cielene. Tu budeme trocha mixovať leto so zimou. Ale keďže teraz tu nie je sneh, ani to nespoznáte...
Klasika.
Double Decker.
Pomôžeme si Wikipédiou.
Červené poschodové autobusy v Londýne sa stali národným symbolom Anglicka. Väčšina autobusov v Londýne, rovnako ako vo zvyšku Spojeného kráľovstva, je dvojposchodová. Konkrétnym príkladom bol autobus AEC Routemaster , ktorý bol základom siete verejnej dopravy v Londýne takmer pol storočia po svojom zavedení v roku 1956. Zostávajúce používané Routemasters boli nakoniec vyradené z bežnej prevádzky v roku 2005 kvôli ťažkostiam s prispôsobením sa zdravotne postihnutých cestujúcich.Neskôr premávali tieto historické autobusy na historickej trase 15H.


Typické londýnske taxi - black cab.
Meno majú podľa tradičnej farby (okrem Londýna sú ešte v Glasgowe a Edinburghu).
Opäť nastúpi wikipédia.
Sú to špeciálne vozidlá vyrobené spoločnosťou Manganese Bronze. Tieto vozy sú navrhnuté tak, aby mohli prevážať 6 osôb v zadnej časti vozidla, zaťiaľ čo batožina je v prednej časti vozu vedľa vodiča. Novšie vozy môžu prevážať v zadnej časti auta aj invalidní vozík.


Ako vidno aj z fotografií, "black" už nie je norma. Mnoho z nich je rôznej farby s polepenými reklamami (farba je prispôsobená reklame).
Uliční krásavci.
Dáme si ich podľa značiek "in alphabetical order". Vychutnajte si ich...
Citroën.



Mercedes.






MG.
Táto značka je mi sympatická :-) (iniciály).
MG je britská automobilová značka založená Cecilom Kimberom v 20. rokoch 20. storočia a MG Car Company Limited bol britský výrobca športových áut , ktorý značku preslávil. MG, známe najmä svojimi otvorenými dvojmiestnymi športovými autami, vyrábalo aj limuzíny a kupé s motormi do troch litrov a 3,5 litra v prípade MGB GT V8.
Značku teraz vlastní čínska štátna automobilka SAIC Motor Corporation Limited (wikipédia).
Nasledujúce modely nemám identifikované.





Triumph.
Triumph vyrobil svoje prvé auto v roku 1923. Spoločnosť bola získaná spoločnosťou Leyland Motors v roku 1960 a nakoniec sa stala súčasťou obrovského konglomerátu British Leyland (BL) v roku 1968, kde bola značka Triumph začlenená do špecializovanej divízie BL spolu s bývalými kolegami zo stajne Leyland . Rover a Jaguar . Vozidlá s odznakom Triumph vyrábala BL až do roku 1984, kedy bola značka Triumph vyradená, kde zostala nečinná pod záštitou nástupníckej spoločnosti BL Rover Group. Práva na značku Triumph v súčasnosti vlastní BMW , ktoré kúpilo Rover Group v roku 1994 (wikipedia).



Volvo.
Legendárne švédske luxusné automobily, ktorých história sa začala písať v 20-tych rokoch minulého storočia. Neskôr automobilka bola súčasťou koncernu Ford, odkiaľ ju v roku 2010 kúpil čínsky Zhejiang Geely. Ak vás dejiny automobilky zaujímajú, podrobne sú spracované na portáli autozurnal.com.
My si predstavíme dvoch londýnskych krásavcov.






Bonus. Štúdiá Harryho Pottera.
Exkurzia do týchto končín bude mať samostatný letný článok.
Teraz sa budeme venovať vozidlám. Aj keď v rozpore s titulkou, nepojazdným (sľúbená nehnuteľnosť ale ešte len príde).
Triple decker.


Ford Anglia. Tuším aj lietal.
Toto je v "civile" model 105 de luxe, vyrábaný okolo roku môjho narodenia. Takže u nás by mal vlaky zdarma (vlaky nasledujú v závere).




Motorka so sajdkárou.
Harryho som dočítal asi len po 4. diel. Priznávam, že neviem, akú úlohu zohrala táto motorka v príbehu...


A na záver sa presunieme na nástupište 9 a trištvrte.


A sľúbená moderna.


A to je pre dnes všetko.
Po uzávierke. MGB GT.
Poslali mi naši mladí. O uličku ďalej našli môj obľúbený MG z čias, keď ešte bol britský. Teraz som aj identifikoval model. Je to MGB GT, klasický britský športiak, deklartovaný síe ako 4-miestny, dozadu sa ale vraj nedalo vtesnať ani núdzovo.
Model MGB (nástupca modelu MGA) sa vyrábal od roku 1963 do roku 1995 (!), kupé GT prišlo na trh v roku 1965. Vychutnajte si ho:



Nabudúce:
Viď súvisiaci článok.