To, že je Rapid oproti iným autám drahší o pár tisíc mu vôbec neuškodí. Škoda ako súčasť koncernu VW nikdy nelákala zákazníkov na cenu (okrem rôznych akcií na podporu predaja). Samozrejme na západe má škoda nižšie ceny ako VW či SEAT. V rámci koncernu patrí medzi lowendové autá, čo však neuberá na kvalite spracovania, použitých materiálov, či použitých súčiastok, ktorých väčšina je zhodná s ďalšími koncernovými bratrancami. Škoda u nás ťaží najmä zo sentimentu. Veľmi veľa ľudí malo ako prvé auto ešte socialistické modely a zostávajú verní značke aj naďalej, čomu nasvedčujú čísla predajov.
Mohlo by sa zdať, že v terajšom vývoje automobilového priemyslu, keď výrobcovia automobilov vyrábajú lacné autá aby sa udržali nad vodou, škoda svojou cenovou politikou pácha samovraždu. Zdanie však klame. Cieľovou skupinou nie sú ľudia, ktorí otáčajú pri kúpe auta v dlani každý groš. Cieľom sú ľudia, ktorí chceli Octaviu, ale bola pre nich príliš drahá a Fabia zas príliš malá. Roomster sa predáva dobre, ale nie mezdi obyčajnými ľuďmi. A zrazu je tu Rapid, vyzerá ako Octavia, je síce menší ako Octavia , ale za to väčší než Fábia. Nákupné rozhodnutie je zrazu na svete.
Zamýšľali ste sa niekedy nad tým aké autá nakupujú firmy do svojich flotíl? V Škode áno. Dovolím si tvrdiť, že najviac áut vo firemných flotilách sú škody, Fábie a Octávie. Iste keď banka alebo iná inštitúcia nakupuje veľké množstvo automobilov naraz dostane rabat. Cena je nižšia ako v autosalóne. Ide aj o cenu, ale aj o komfort. Fabia ako malé auto nepôsobí príliš reprezentatívne i keď má pre firmu výhodnúc cenu je to len kompromis. Octavia je väčšia a logicky drahšia. Manažéri sa vyvážaujú v nemeckých limuzínach alebo Superboch tých sa tieto problémy netýkajú. Logicky každý chce ušetriť, ale nepôsobiť navonok ako chudák. Riešenie problému ponúka Rapid. Myslím si, že veľké množstvo firiem siahne práve po tomto aute.
Na záver chcem iba upozorniť, nie som vlastníkom žiadnej novodobej Škody a ani jej zamestnancom, nepovažujte prosím tento článok za PR.