Pán župan BSK J. Droba urýchlene a radikálne riešte agóniu autobusovej dopravy, alebo vyvoďte osobnú zodpovednosť za jej stav!

Nenastal už čas napraviť krivdy spojené s privatizáciou SAD a vrátiť verejnú službu pod gesciu štátu a samosprávy?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Reflexie na pokračujúcu agóniu prímestskej autobusovej dopravy v Bratislavskom kraji.

Začnem netradične impulzom, ktorý ma iritoval napísať tento blog. Priateľ zo Švédska sa  čuduje, že kolabuje  naša  autobusová doprava a ľudia  bezmocne dlhé hodiny čakajú na zástavkách na  autobusy, ktoré buď meškajú aj niekoľko hodín, alebo vôbec nechodia (najmä v okresoch Pezinok a Malacky). U nich by takáto situácia  mohla nastať len, ak by bola krajina vo  vojne, čo vylúčil. Samozrejme kompetentní funkcionári by podľa neho už dávno vyvodili osobnú zodpovednosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zamyslel som sa, v čom to je, že mi takúto abnormalitu dokážeme akceptovať. Asi v tom, že nás  Európa považuje za „holubičí národ“, ale možno viac v tom, že patrónka Slovákov  je Sedembolestná Panna Mária. To znamená, že máme zakódované v génoch trpieť, trpieť  a všetko v tichosti  pretrpieť. Takémuto národu sa dobre vládne! Aby u nás nefungovala prímestská doprava nemusíme byť ani  vo vojne. Stačí ak tender na  prevádzkovanie autobusovej dopravy vyhrá spoločnosť, v tomto prípade nadnárodná spoločnosť  Arriva, ktorá nedisponuje ani autobusmi, ani šoférmi a spolieha sa, že doterajší prevádzkovateľ Slovak Lines, ktorý má autobusy aj šoférov, ale nevyhral tender, odstúpi im autobusy aj šoférov a všetko pôjde po starom. Obe spoločnosti sa prepočítali  a začala medzi nimi biznisová prekáračka, ktorá trvá už viac ako dva mesiace.   Štatistom v tejto hre je ešte stále župan BSK Droba. Pričom je to práve on, ktorý keď rozdal nové karty,  musí  túto hru aj urýchlene ukončiť v záujme spokojnosti cestujúcich. Natíska sa otázka  ako?  Nenastal čas napraviť krivdy minulosti spojené s Dzurindovo-Miklošovou vládou, ktorá v rámci divokej privatizácie rozparcelovala SAD na 17 podnikov a rozdala ich súkromným spoločnostiam? Nebudem sa v tejto súvislosti zaoberať biznisom developerskej skupiny   HB Reavis a dôvodmi prečo ich spoločnosť Slovak Lines prevádzkovala prímestskú autobusovú dopravu Bratislavy. Myslím, že každému je  jasné, že tejto  úspešnej developerskej  spoločnosti  v konečnom dôsledku išlo o lukratívny pozemok v centre mesta  so starou  autobusovej stanicou Nivy.  A na ňom vybudovať   predovšetkým  exkluzívne obchodno-biznisové centrum NOVÉ NIVY. Pričom autobusová stanica je len bezúčelným apendixom  tohto projektu, bez možnosti následného   priameho napojenia  električiek (ako nosného dopravného uzla s mestskou hromadnou dopravou, ako žiadali  aj samosprávy  mesta).  Aj tu sa potvrdzuje, že súkromný investor a prevádzkovateľ nemusí byť tým najlepším riešením pre zabezpečovanie verejnej služby ktorou autobusová doprava je. Podčiarknuté a podpísané, považujeme za logické a výhodné nielen sa zamyslieť kompetentnými a vrátiť späť pod gesciu štátu a samospráv prevádzkovanie verejnej autobusovej dopravy. Že táto cesta má  svoje racio dokazuje i nedávne rozhodnutie mesta Martin.  Pred týmto riešením stoja i  Košice a ďalšie samosprávy.

SkryťVypnúť reklamu

Pán župan BSK Droba, aj trpezlivosť má svoje limity a  cestujúci môžu prejsť  z letargie  do aktivity a nebude im jedno, že stoja na zastávkach dlhé hodiny a viackrát musia prestupovať, aby sa dostali nielen domov, ale  aj do práce. A čo keď sa rozhodnú ľudia zobrať riešenie do vlastných rúk a  zo zastávok, do ktorých len sporadicky   chodia autobusy,  sa vyberú na BSK a zoberú zodpovedných na zodpovednosť?

Pán župan, odporúčam  urýchlene a v súčinnosti s kompetentnými vo vláde  konať v záujme efektívnosti a spokojnosti občanov...........

Miroslav Kollár, Občiansko-právny aktivista

 

 

Miroslav Kollár

Miroslav Kollár

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  45x

Dlhé roky som sa pohyboval pri politike ako manažér. Angažujem sa aj v komunálnej politike a ako občiansky aktivista som viedol úspešnú 11 ročnú kampaň za bezplatné parkovanie pacientov pred nemocnicami. Som demokrat, v politickom prúde som ukotvený v konzervatívnom strede so silným sociálnym cítením. Zdieľam tradičné hodnoty rodiny, ľudskosti, čestnosti solidarity, spolupatričnosti, vzájomného rešpektu, úcty, ľudskej dôstojnosti a patriotizmu v súlade s Ústavou SR. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu