Celý august tohto roka som čakal na faktúru za elektrinu. Napokon som ju dostal spolu s vyúčtovaním za posledný rok a vtedy som pochopil, prečo bolo augustové čakanie márne. V poriadku. Vyúčtovanie s dátumom vyhotovenia 23.8.2011 mi prišlo 16.9.2011 s dátumom splatnosti nedoplatku 8.9.2011. Hneď v ten deň som poštou zaplatil nedoplatok vo vyúčtovaní a zároveň septembrovú platbu. Vôbec som sa nad tým nezamýšľal, veď nebolo v mojich silách niečo načas zaplatiť, tak som považoval vec za vyriešenú. Prekvapením bolo dnešné doporučené oznámenie ( dátum vystavenia 20.9.2011 ), že ak nezaplatím nedoplatok do 4.10.2011, tak ma vypnú...
Tak sa pýtam. Prečo ZSE dávajú takú krátku dobu splatnosti a zbytočne znervózňujú svojich klientov ? Prečo to robia aj v období, kedy sú 3 sviatky a pošta nie je schopná doručiť akékoľvek listy načas ? Teraz nedávam vinu pošte, lebo vyúčtovanie vyhotovené 23.8.2011 mi predsa nemôže prísť o 16 pracovných dní... Ani na Slovensku.
Z toho mi vychádza, že boj o klienta pri dodávaní elektrickej energie bude ešte zaujímavý. Vzhľadom k hystérii ZSE, ktorá nevhodne a zbytočne tlačí na svojich klientov, sa nedivím, že ich rady opúšťa stále viacej odberateľov. Držia sa totiž hesla, ešte ťa máme, tak drž hubu. Takže aj ja dodržím dvojmesačnú výpovednú lehotu stanovenú zákonom a k 1.1.2012 dám výpoveď v ZSE.
Ešte ťa máme, tak drž hubu !
Od 1. júla 2007 kedy došlo k uvoľneniu trhu s elektrickou energiou na Slovensku, môže klient zmeniť svojho dodávateľa. Až v tomto roku sa celý proces naplno rozbehol. To len na úvod môjho článku, kde si chcem vyliať srdce na doteraz monopolného dodávateľa ZSE Energia a. s., hrdiaceho sa členstvom v skupine E-ON.