Nadjazd je v súčasnosti hlavnou tepnou cestnej premávky záhoráckej metropoly. Netrúfam si odhadnúť počet vozidiel, ktoré denne využívajú cestu v oboch smeroch „za koľajnice“ ( a k diaľnici ), ale určite sú to tisíce. Železničné koľaje totiž rozdeľujú mesto na dve časti ( zo štyroch priecestí sú len dva pre vozidlá – dôsledok orientovania premávky práve cez nadjazd ). Bolo otázkou času, kedy bude nadjazd potrebovať rekonštrukciu. Minulý rok vo februári sa na moste vytvorila kaverna s priemerom asi 30 centimetrov. Vyriešilo sa to železnou platňou a dopravnou značkou. Ako vo všetkom, aj v tomto prípade bolo treba zohnať peniaze na opravu. Stalo sa. Bratislavský samosprávny kraj ako správca cesty zabezpečil financie, od 1. júla 2010 bude mostné teleso uzavreté a do konca októbra sa vykoná rekonštrukcia.Budeme sa musieť vybaviť obrovskou mierou trpezlivosti a tolerancie. Obchádzky sa riešia cez Priemyselnú a Továrenskú ulicu s využitím dvoch železničných priecestí, alebo obchádzkou cez Vampíl. Bezpochyby dostanú zabrať vedľajšie komunikácie, ale iné riešenie neexistuje. Situáciu by mohli skomplikovať Železnice SR, ktoré plánujú výluku na trati v tom istom období. Bude to horúce leto...
( aktualizované 27.6. )Podľa najnovších informácií sa začiatok rekonštrukcie posúva na 21. júla.
Horúce leto v Malackách
Bolo to kedysi v roku 1975, keď vtedajšia moc plná budovateľského úsilia, skolaudovala nadjazd v Malackách. Pozastavovať sa nad myšlienkou koho to napadlo, že privádzač z diaľnice Bratislava – Brno bude ústiť priamo do centra mesta je v súčasnosti už bezpredmetné. Vtedy však problém nebol problémom vzhľadom k malej premávke. Zmenou režimu sa všetko zmenilo.