Zo stredy na štvrtok sa jeden supermarket v metropole Záhoria premenil na bojisko. Okolo tisícky nakupujúcich sa premenilo na divoké šelmy, keď narážali do seba nákupnými vozíkmi a vlastnými telami bránili doslova uchmatnutý tovar. Deti sa strácali zaslepeným rodičom, dôchodcovia sa menili na atlétov... Alkohol, šunka, olej, spotrebný tovar, po všetkom sa len tak zaprášilo behom desiatok minút. SBS-kári nestíhali korigovať dav.
Aký bol dôvody tohto nákupného šialenstva ? Sú dva: 50%-tné zľavy na tovar a vo štvrtok ráno otvárala konkurencia svoj nový supermarket.
Polemizovať nad obchodnou taktikou reťazca nemá význam. V spoločnosti, kde je všetko merané ziskom, sa netreba diviť podobným rozhodnutiam. Ak si však kompetentní mysleli, že ľudia nakúpia, čo potrebujú, aj čo nepotrebujú a ráno bude nový supermarket zívať prázdnotou, mýlili sa. Dokonca by som povedal, že podobná „akcia“ môže byť pre nich kontraproduktívna.
Z obdivom som sledoval Japoncov po tsunami, keď trpezlivo čakali v rade na humanitnú pomoc. Nákupný ošiaľ v Malackách je tá odvrátená tvár ľudí. Kríza-nekríza, blížia sa sviatky a komora musí byť plná...
S nákupným košíkom nepoznám brata
Malacky žili dlhý čas mimo záujmu televíznych alebo printových médií. Kde-tu malá správička, väčšinou informácia o chystanom kultúrnom podujatí. Nič už neplatí. Po medializácii problémov s neprispôsobivými obyvateľmi na Družstevnej, prichádza teraz na scénu smutno-komická fraška o nákupnej horúčke v jednom z obchodných reťazcov.