Všetko sa začalo z výstavy, na ktorej sa ruská architektka a kurátorka Anna Medleva po prvý krát pozrela na umeleckú keramiku Prostera Razula, talianskeho dizajnéra, ktorý vytvoril výstavu PIATTO FAX ešte v 90. rokoch minulého storočia. Jej koncepcia bola jedinečná- známe osobnosti navrhli svoje vlastné taniere, ktorých návrhy mu poslali cez fax a on ich zhotovil a predstavil na výstave. Jednoduché a dokonalé.
Práve talianska skúsenosť stála na začiatku aj výstavy „HARD XX“, ktorá prebieha v Moskovskom múzeu súčasnej histórie Ruska. Táto výstava je históriou 20. storočia zaznamenanou na porcelánových tanieroch. Každý jeden tanier nesie v sebe svoje vlastné posolstvo, akoby dušu svojho autora. Každý umelec i „neumelec“ (nakoľko autormi sa stali aj obyčajný ľudia, nielen výtvarníci a dizajnéri) pridal ku svojmu tanieru aj svoje myšlienky. Niekto ich napísal priamo na tanier, iný ich zase napísal v podobe príbehu a niekto použil strofy básní.
Podarilo sa neuveriteľné, na výstave je predstavených viac ako 200 kusov. 100 tých ruských a 100 zahraničných. 100 ruských tanierikov vzniklo ešte skôr. Autorka projektu sa v 2017 roku venovala práve zobrazeniu a osobnej výpovedi k téme októbrovej revolúcie 1917 v Rusku a jej dopade na každodenný život človeka. Tieto diela sa dočkali svojho veľkého odhalenia až v tomto roku, ale zato jej ich sila a pútavosť neopísateľná.
Každý tanierik je individuálny, to čo ich spája je čierno-červeno-biely kolorit, tvrdý porcelán vyrobený v známej fabrike na výrobu porcelánu v Petrohrade, priemer 27,5 cm a to najdôležitejšie: udalosti 20. storočia.
Koncepcia výstavy je vymyslená veľmi prezrievalo, návštevník sa najprv zoznámi s plagátmi, na ktorých vidí najzásadnejšie okamihy, výdobytky 20. storočia, potom sa dostane k Talianskym dielam, k tým, čo stáli na začiatku tohto projektu. Postupne človek prechádzajúci po červenom koberci putuje svetom fantázie skrývajúcej mnoho emócii. Citáty autorov sú umiestnené oddelene od ich diel, návštevník ich má hľadať, postupne si spájať súvislosti a opäť sa k ním vracať. A tou pomyselnou čerešničkou na torte je posledná miestnosť, venovaná práve Prosterovi Razulovi a jeho dielam. Kurátorka sa priznala, že keby mohla tak by kúpila vtedy všetky jeho diela, ale podarilo sa jej odniesť si aspoň niečo. A to niečo dodáva celej inštalácii neuveriteľnú pestrosť a hravosť.
Výstava Dvadsiate storočie na tanieri, alebo Hard XX je skvelým skokom do minulosti, ale aj do budúcnosti, pretože vieme, že minulosť nás formuje. Anna Medleva sa plánuje svojmu projektu venovať aj ďalej, snaží sa zapojiť nových umelcov a nové krajiny aby opäť mohla svetu ukázať túto krehkú krásu, ktorá na sebe nesie ťažké momenty našich dejín.