
Dnes už viem, že priateľstvo v práci je ako obchod. Ak je výhodný, všetci nakupujú. Ak však miera záujmu klesá, kľudne Vás predajú a veľmi lacno. To, že Jožo od vedľajšieho stola Vás ešte včera tľapkal po chrbte neznamená, že v rámci novovybudovanej stratégie Vás dnes neprejde nenápadným miknutím hlavy. Prečo? Stratégia sa mení a peniaze hýbu svetom.
Raz som počula, že v práci neexistujú priatelia, len obchodní partneri. Pokiaľ máte čo ponúknuť, ste stále zaujímavý tovar. Tovar na vrchole toho veľkého regálu obchodného reťazca, mútiaceho hlavu svojim spotrebiteľom.
Ako sa odlíšiť od ostatných? Tri krát sa omotajte veľkou červenou mašľou a pri piruete ako od Pľuščenka, odporúčam zakončenie grandióznou mašlou. Nech všetci vedia, že nie ste len hlúpa pralinka. Ste predsa honosná torta. Aspoň do konca Vašej spotreby.
Ako spieva známy spevak Jaromír Nohavica...
´´Kam jsme se poděli,
kam jsme se to poděli,
kde je ti konec můj bývalý příteli,
zmizels mi nevím kam,
sám sám sám,
dýchám tady sám. ´´