Londýnska právnička Tessa Kingová je modernou a úspešnou ženou. Tessa je výnimočná hlavne nadštandardnými vzťahmi so svojimi priateľmi, ktorým je ochotná donekonečna pomáhať a svoju úlohu krstnej mamy pre ich deti berie možno až priveľmi vážne. Do akej miery však Tessa skutočne pomáha im a do akej miery to napĺňa jej podvedomú potrebu vlastnej rodiny?
Autorka Carrie Adamsová v románe Krstná neopisuje len príbeh, ktorý sa možno stal, ale svoju hlavnú hrdinku necháva dozrieť. Z razantnej, no vlastne naivnej mladej ženy, ktorá si spokojne plynie životom a rieši svoje pseudoproblémy, sa postupne stáva zrelá žena, nemenej veselá, no s novými životnými hodnotami.
Kniha prináša príjemný rez londýnskou spoločnosťou, kedy každý z priateľov hlavnej predstaviteľky nenápadne predstavuje určitý archetyp spoločenského postavenia. Slovenský čitateľ, ktorý mal aspoň akú-takú možnosť nazrieť pod povrch anglického spôsobu myslenia, tento moment v románe určite ocení. Všetkých však nadchnú detaily, v ktorých sa autorka brilantným a nenútených spôsobom dotýka viac či menej ťažkých životných tém od problémov neplodných párov, cez manželské depresie a nevery, až po nepríjemnosti vyplývajúce v spoločenskom styku zo „štatútu starej dievky". Kniha je tak jasne určená pre generáciu 30+.
Angličanka Carrie Adamsová, pôvodne autorka detektívok, vo svojom debutovom románe pre ženy Krstná fascinuje vyprofilovaním všetkých svojich postáv, plným, až skoro detektívnym spádom deja, typicky anglickým zmyslom pre humor a kultivovanú nadsádzku a v neposlednom rade výborným vykreslením prostredia. Nadväzuje tak na najlepšiu tradíciu autorov, ako bola napríklad geniálna Agatha Christie, lebo čitateľa uchvacuje už od prvej stránky - veď ak by A. Christie žila dnes, kto môže povedať, že by tiež nepísala romány pre ženy?!
Román Krstná má možno jedinú chybu, akú vídavame u mnohých súčasných autorov a bežný čitateľ ju zrejme vôbec nezbadá: začiatok a koniec príbehu akoby ku knihe vôbec nepatrili a technicky až priveľmi odkazujú na kurz kreatívneho písania. Akoby autorka najskôr napísala naozaj inteligentný príbeh a až potom k nemu dopísala začiatok a záver. Priveľmi nimi odkazuje na lacnú a toľkokrát kopírovanú ikonografiu zo seriálu Sex v meste spred desiatich rokov, kedy sa neviazaný sex u slobodnej a vzdelanej tridsiatničky stal synonymom ženskej emancipovanosti. Tessa ako hlavná postava je dostatočne dynamická, nič také nepotrebuje a román Krstná tým celkom zbytočne zabŕda do kvalitatívne nižšej kategórie.