Odôvodnenie:
Predkladané materiály (štatút, volebný a disciplinárny poriadok) neboli pred predložením prekonzultované s členskou základňou. Ich výsledný tvar nie je dohodou väčšiny aktívnych členov Komory ale len úzkeho okruhu okolo predstavenstva Komory.
Na predchádzajúcom valnom zhromaždení sa hovorilo aj oúprave webovej stránky Komory tak, aby na nej mohla prebiehať vnútrokomorová diskusia. Práve tu sa mali pripravované materiály prediskutovať s členskou základňou. Žiaľ, nestalo sa tak.
Niektoré zmeny sú pre väčšinu radových členov Komory v podobe ako sú predložené neprijateľné.
Najkontroverznejšie sú body okolo príspevkov na chod Komory.
Predkladané materiály sú vniektorých bodoch v rozpore so zákonom č. 563/2009 Z.z. o správe daní.
V zákon č. 563/2009 Z.z. v §11 sa okrem iného píše:
„(3) Správca dane je povinný poučiť daňové subjekty a iné osoby o povinnosti zachovávať daňové tajomstvo a o právnych dôsledkoch porušenia tejto povinnosti."
„(4) Porušením daňového tajomstva je oznámenie alebo sprístupnenie daňového tajomstva osobe, ktorá nemá oprávnenie oboznamovať sa s daňovým tajomstvom. Osobou oprávnenou oboznamovať sa s daňovým tajomstvom je správca dane a subjekty uvedené v odseku 6."
Odstavec (6) je veľmi obsiahly ale neobsahuje medzi oprávnenými osobami žiadnych pracovníkov poverených SKA tak, ako je to uvedené v návrhu štatútu SKA v čl. 13 odst. (3) a odst. (4) písm. d)
Navrhované zmeny sú v dôvodových správach nedostatočne zdôvodnené.
Ako príklad uvediem vypustenie práva člena Komory odvolať sa proti uzneseniu valného zhromaždenia ak sa ho priamo týka. Napriek tomu, že je to hrubý zásah do práv člena Komora vdôvodovej správe sa nič nehovorí o dôvodoch ktoré viedli navrhovateľa k takémuto obmedzeniu práv člena SKA.
Všeobecne možno konštatovať, že predkladateľ návrhov si nedal žiadnu veľkú prácu so zdôvodnením zmien, pre ktoré sa bez diskusie sčlenmi Komory rozhodol.
S pozdravom, Igor Mrva