
1. časové oznámenie
Toto je naozaj maličkosť, v bežnom živote takmer nepostrehnuteľná. U nás je v rádiu časový signál zložený zo 4 krátkych pípnutí a jedného dlhého, všetky so sekundovým odstupom. V Japonsku sú spolu pípnutia tri - dve na rovnakej výške a posledný o oktávu vyššie.
2. otáčanie sedadiel vo vlaku
V rýchlikoch sú sedadlá usporiadané rovnako ako v autobusoch, či našich IC vozňoch 2. triedy. Každé dvojsedadlo má ale pedál, ktorým sa dá uvoľniť a otočiť o 180 stupňov. To znamená, že každé dvojsedadlo môže byť otočené aj v smere, aj proti smeru jazdy.
3. autopoťahy
Musím priznať, že háčkované autopoťahy som ešte nikde nevidel. Sú biele, takže je na nich vidieť každú nečistotu. Nájdete ich v taxíkoch, autobusoch, ale aj súkromných a firemných osobných autách. Pokrývajú iba vrchnú časť operadla.
4. počítanie peňazí
Veľké peniaze sa v japonsku počítajú inak než u nás. Namiesto toho, aby používali násobky a mocniny 1000, udomácnilo sa používanie 10000. Desať tisíc sa po japonsky povie man a sto miliónov (používané najmä v ekonomických spravodajstvách) sa povie oku.
5. sedadlá v autobuse
Bežne sú sedadlá v diaľničných linkových autobusoch usporiadané rovnako, ako u nás - na oboch stranách dvojica sedadiel a v strede ulička. Japonci v snahe o šetrenie miesta doplnili uličku o vyklápacie sedadlá. Tie po odklopení síce blokujú prechod uličkou, ale umožnia cestovať ďalším 10 a viac ľuďom. Takže v špičke najprv do autobusu nastúpia všetci ľudia na normálne sedadlá. Po ich usadení vpustia do autobusu ešte presne toľko ľudí, koľko je odklápacích sedadiel.