Budem konkrétny:
Doprava
Za súčasného primátora Ftáčnika a vlády SMERu prišla Bratislava o projekt TEN-T, ktorého súčasťou bolo zapojenie regionálnej koľajovej dopravy do prepravy ľudí. V Operačnom programe Doprava odrazu ostalo cca 500 miliónov Eur, ktoré bolo treba minúť na niečo iné. Časť takto uvoľnených peňazí išla teda do Košíc, časť išla do bezprostrednej spotreby v Bratislave: kúpili sa autobusy, trolejbusy a električky. Nič proti nim, ale so systémovým vyriešením chronických bratislavských dopravných zápch nemajú nič spoločné. Tých viac ako stotisíc ľudí, čo denne hodiny stoja na príjazdových cestách z Malaciek, Pezinka a Šamorína do Bratislavy si ich neužije a cestu im neskrátia ani o minútu.
Praha túto chybu neurobila a systém mestskej koľajovej rýchlodopravy rozvíja.
Bratislava sa k zapojeniu železnice do prepravy ľudí musí vrátiť. Potrebujeme mestskú rýchlodráhu, ktorá stredom mesta cez Filiálku prepojí okrajové regióny a štvrte a ľuďom ponúkne skutočnú alternatívu k dochádzaniu autom. Samozrejme so záchytnými parkoviskami a integrovanými zastávkami s MHD a spravodlivou parkovacou politikou. Nie je to projekt na jedno volebné obdobie, ale naše mesto potrebuje víziu, ako chceme dopravu systémovo a dlhodobo udržateľne vyriešiť. Tak ako všetky moderné európske mestá.
Aj preto som ako mestský poslane presadil v mestskom zastupiteľstve uznesenie, aby Bratislava zaradila tento projekt naspäť do Operačného programu doprava, aby sa dal financovať z EU fondov. Mestské zastupiteľstvo tento návrh prijalo dokonca jednomyseľne.
Čistota
O postriekaných bratislavských uliciach a zeleni plnej bilboardov sa už popísalo dosť. Ničí to mesto a kvalitu našich životov.
Praha tieto problémy aktívne rieši. Praha 6 má program Stop grafity, ktorý pomáha ľudom odstraňovať čarbanice zo stien. Najnovšie pražský magistrát vytiahol aj do boja proti bilboardom a schválil prísnu reguláciu. Presne tak ako to robia v Európe.
Bratislava sa tvári, že grafity neexistuje a primátor Ftáčnik navrhuje povoliť ďalších 400 bilboardov.
Ako mestský poslanec som preto do mestského rozpočtu na rok 2014 presadil 50.000 Eur ako pomoc pre majiteľov počarbaných nehnuteľností.
Pokusu o legalizáciu 400 bilboardov sme zabránili a do NRSR som v spolupráci s poslankyňou Luciou Žitňanskou predložil návrh, ktorý vyrieši problémy Bratislavy s neregulovanou vonkajšou reklamou.
Developeri
V Bratislave ľudia pomaly nevedia dňa ani hodiny, keď im pred oknami vyrastie nejaká opacha. Zväčša bez povolenia, resp. v rozpore s ním. Príklad Jasovskej v Petržalke je ešte živý. Navyše, každý developer chce ísť čo najviac do výšky, aby z projektu vyťažil maximum poschodí a teda zisku. Že to dramaticky ničí obraz mesta je každému srdečne jedno a mesto pokojne spí.
Praha si svoj urbanistický obraz bráni a zaviedla systémovú reguláciu.
Ako mestský poslanec som s kolegami z klubu už v roku 2011 navrhol, aby sa pripravil nový územný plán pre Bratislavu, ktorý bude obsahovať jednoznačné a prísne regulatívy a nie chaotickú indexáciu ako dnes, ktorá otvára dvere všetkým špekulantom..
A žiadam aj tak potrebnú výškovú reguláciu. Obe uznesenia mestské zastupiteľstvo podporilo, obe ležia (spia) primátorovi Ftáčnikovi na stole. Výsledok jeho nečinnosti je pokračujúca devastácia urbanistického obrazu Bratislavy.
Herne
Že herne a kasína sú hrozbou pre spoločenský život a komunity vie už snáď každý, kto vie čítať. Znamenajú devastáciu verejných priestorov a sociálneho života a väzieb. Ich finančný prínos je mínusový, jedno Euro príjmov štátu alebo obce znamená päť Eur výdajov na následky hazardu. Je to typický príklad privatizácie ziskov a socializácie nákladov.
V Prahe a v Čechách to pochopili a hazard z mesta vytláčajú.
Bratislavský primátor robí čo? Navrhuje Megakasíno v Jarovciach a presvedčuje užasnutých Bratislavčanov, že množiace sa herne po Bratislave sú vlastne fatamorgány, lebo počet automatov vlastne klesá. Megakasíno sme na mô jnávrh zatiaľ zastavili.
A samozrejme podám do NRSR návrh na novelu predpisov o hazardných hrách a to tak, aby obce mohli účinne regulovať , to znamená aj zakázať, herne aj v niektorej svojej časti a nie iba na celom území obce ako je tomu doteraz.
Dve mestá, dva mosty
Aj Praha si stavia nový most, v Holešoviciach. Tu je výsledok medzinárodnej súťaže:

A tu je výsledok snaženia Bratislavy, pochopiteľne bez súťaže:

Nechce sa mi končiť takto pesimisticky, aj keď porovnávanie Bratislavy s európskymi metropolami pre nás vyznieva zle. To je jedna strana mince. Ale je 25 rokov po revolúcií a naše mesto stojí na križovatke. Bratislava potrebuje novú krv, manažéra, človeka s víziou a energiou ju uskutočniť. Všetko je pred nami. A preto kandidujem na primátora. Pretože Bratislava je pre mňa stále to najlepšie mesto na svete.