Čo sa zmenilo?
1. Štyri upútavky za cenu jednej.

Avíza v ľavom hornom rohu www.sme.sk tesne pod našim logom je najlukratívnejším priestorom na našom webe (a nie, nie je na predaj) a interný boj o túto pozíciu už spôsobil rozvrat nejednej rodiny i priateľstva na život a na smrť.
Rozhodli sme sa preto z jedného avíza urobiť štyri a ponúknuť vám zaujímavý redakčný obsah aj na mieste, kde bol doteraz reklamný banner.
Pri prvých dvoch obrázkoch nájdete odkazy na zaujímavé nové texty, tretí upozorňuje na novú či aktuálnu službu sme.sk a posledný je vyhradený pre najlepšie video z uplynulých dní. Videí z pripravovanej tv.sme.sk tak prvýkrát dostávajú stabilný priestor na našej titulnej strane.
Vďaka tejto zmene vás budeme môcť upozorniť na najzaujímavejšie texty na sme.sk aj po tom, ako ich aktuálnejšie články už vytlačia z titulnej stránky.
2. Menej je viac.

Tesne pod štyrmi novými avízami dochádza k opačnej zmene - namiesto dvanástich najaktuálnejších článkov ich tu nájdete o riadok menej, osem. Príčinou je naše presvedčenie, že takmer rovnako dôležité, ako to, o čom píšeme, sa už stáva to, o čom nepíšeme - čitatelia majú stále menej času, stále viac informácií z rôznych zdrojov a veľké množstvo textu na úvodnej stránke (ešte zvýšené novými avízami) by už komplikovalo rýchlu orientáciu. Chceme preto radšej ponúkať na hlavnej strane menej správ, aby vám rýchle prebehnutie titulkov a výber textov na čítanie nezabrali viac ako pár sekúnd,
Podoba stránky teraz.sme.sk, kde nájdete aj množstvo ďalších aktualít, ktoré sa až na titulnú stranu neprepracovali, však zostáva nezmenená, takže ak hľadáte špeciálne informácie a na správy máte viac času, neprídete skrátka.
3. Zmena reklamných formátov.
Na prvý pohľad dnes uvidíte na titulnej strane www.sme.sk oveľa menej reklamy, ako dovčera. Prestali sme zobrazovať menšie bannery v strednom stĺpci a tiež banner na šírku pod hlavičkou, ktorý bol nahradený redakčným obsahom. Namiesto nich sa z času na čas sa objaví reklama v pravom stĺci pod najčítanejšími článkami vo formáte, aký poznáte priamo z článkov, a tiež nad logom sme.sk na šírku stránky. Kvôli tejto zmene sme museli tiež znížiť počet článkov z blogov a vybrali.sme.sk na titulnej strane z 10 na 7.
Novinkou je, že bannery na titulnej stránke prestaneme využívať na propagáciu svojich vlastných služieb, takže opticky ich množstvo klesne, no zároveň ich uchováme v podobe, ktorá nám umožní príjmami z reklamy financovať ďalší rozvoj našich služieb.
Ak máte k novej podobe www.sme.sk pripomienky alebo námety na jej zlepšenie, napíšte nám do diskusie.
Vďaka.
Tomáš Bella