
Všetky moje doterajšie predstavy o zlých bilboardoch však prekonala predvolebná „kortešačka“ SMERU (+ pridružených satelitných strán) v bratislavskom kraji na voľby do VÚC 2009. Vizuál ako vystrihnutý z prelomu 70-tych a 80-tych rokov (korešpondujú aj zvolené farby). Vybraní soudruzi (niekedy aj spolu s Bajanom) sa prezliekli za predsedov JRD a okresných funkcionárov KSČ. Nahodili tesilové obleky značky Prostějov a prišli skontrolovať úrodu priamo na pole. Len tak neformálne – saká prehodená cez plecia. Pred pozorným okom televíznej kamery sa zavše zohnú pre stebielko obilia. Zhlboka vdýchnu vôňu čerstvého hnoja a bodro konštatujú: „zase úroda na 150%!“. Vášnivo medzi sebou diskutujú – obrázok ako zo života. Paradoxne najkomickejšie na týchto bilboardoch vyzerá starosta Ftáčnik (inak správny chlap). Na slnku mu úplne stmavli heliovarické sklá dioptrií a tak pripomína slepého kocúra z rozprávky o Pinokiovi.
Niežeby politický marketing bol dôležitejší ako samotný výkon politikov. Ale odráža to ich vnímanie sveta a poodkrýva zákutia duše. Alebo je len zameraná priamo na cieľovú sociálnu skupinu voličov.