Anna Gaja nie je najhorší marketingový lapsus EHMK Košice

Klip starostovej manželky Anny Gaja neuškodil imidžu pred štartom oficiálneho ceremoniálu Európske hlavném mesto kultúry Košice 2013 tak, ako vysvetlenie šéfa projektu Jána Sudzinu. Jeho vyhlásenie, že chceli ušetriť prostriedky a preto vymysleli marketingovú kampaň postavenú na pochybnostiach o korektnosti a politickom pozadí výberu účinkujúcich, ešte viac pokazilo imidž akcie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (42)
Obrázok blogu
(zdroj: kosickespravy.sk)

Na začiatku týždňa sa na sociálnych sieťach a v médiách objavila informácia, že v programe Otváracieho ceremoniálu zaspieva a zatancuje aj Anna Gaja, manželka starostu košickej mestskej časti a zároveň člena dozornej rady projektu Mariána Gaju. Hudobný klip starostovej manželky nevyvolával len posmešky, ale hlavne otázku, ako je možné, že takáto speváčka môže otvárať tak prestížne podujatie.

Bolo jasné, že po tejto negatívnej kampani sa objaví reakcia organizátorov. A predpokladala som, že vymyslia krízovú stratégiu, aby ju zmiernili a nasmerovali pozornosť na iných interpretov, prípadne zdôvodnili, prečo je podľa nich Anna Gaja hodná otváracieho ceremoniálu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No vyhlásenie, aké riaditeľa n. o. Košice 2013 Jána Sudzinu, som naozaj nečakala „Pri príprave Otváracieho ceremoniálu sme rozmýšľali, ako poňať mediálnu kampaň tak, aby zasiahla čo najväčší okruh ľudí. Mali sme dve možnosti. Použiť veľké množstvo verejných prostriedkov na reklamnú kampaň, čo sme si nemohli dovoliť a v tejto dobe sme to ani nechceli. Alebo vymyslieť marketingovú akciu, ktorá by kvôli pochybnostiam o korektnosti výberu účinkujúcich či politického pozadia rozprúdila verejnú diskusiu. To sa nám aj podarilo. Svedčí o tom zvýšený záujem médií a tej časti umeleckej obce, ktorá sa považuje za najprogresívnejšiu. Na portáloch sociálnych sietí spustili kampaň, čo spôsobilo nebývalý záujem o program Otváracieho ceremoniálu a návštevnosť webovej stránky prekonáva v týchto dňoch všetky rekordy. V priebehu pondelka sme zaznamenali takmer 5000 návštev a verejnosť sa začala intenzívne zaujímať o program Otváracieho ceremoniálu Košíc - EHMK 2013. Sme veľmi radi, že pani Anna Gaja prejavila nadhľad a pochopenie pre našu akciu," povedal šéf n. o. Košice 2013 Sudzina.

SkryťVypnúť reklamu

Práve toto vyhlásenie je škodlivejšie ako všetky možné vystúpenia Anny Gaja, ktoré sa v súvislosti s Košice 2013 spomenuli.

Hneď na začiatku poviem, že neverím, že šlo o vopred dohodnutú marketingovú akciu či virál, čiže plánovanú marketingovú aktivitu, ktorá motivuje ľudí zdielať reklamné posolstvo s výsledným pozitívnym efektom pre toho, kto to celé rozbehol.

Pri takejto kampani totiž musí byť zrejmé, že šlo o vopred pripravenú akciu. Z vyjadrení samotnej speváčky je jasné, že o žiadnej vopred dohodnutej marketingovej akcii, ktorá by bola postavená na jej výsmechu a spochybnení, nič nevedela: „Potešilo ma, keď ma oslovili organizátori. Manžel z toho nadšený nebol, pretože mal obavy, že sa to spojí s jeho funkciou a že mi to vybavil, čo sa teraz aj deje," povedala Gaja pre Nový čas.

SkryťVypnúť reklamu

Za samotným vyjadrením Sudzinu je zjavný úmysel využiť negatívnu informáciu vo svoj prospech. Je to jeden z prostriedkov krízového marketingu, no tu platia iné zásady. V krízovej komunikácii je dôležité, aby bolo z vyjadrení cítiť úprimnosť a nespochybniteľnosť a používajú sa dôveryhodné fakty.

Je nepredstaviteľné, že šéf takto dôležitej a prestížnej akcie sa podpíše sám pod zašpinenie mena akcie „vymyslením marketingovej akcie, ktorá by kvôli pochybnostiam o korektnosti výberu účinkujúcich či politického pozadia rozprúdila verejnú diskusiu." Toto vyjadrenie vyvoláva skôr dojem nečestnosti.

Sudzina je spokojný, že výsledkom jeho "marketingovej akcie" je, že v priebehu pondelka zaznamenali na portáli takmer 5000 návštev a verejnosť sa začala intenzívne zaujímať o program Otváracieho ceremoniálu Košíc - EHMK 2013. Päťtisícová návštevnosť za spochybnenie mena súťaže na stránkach mnohých médií je ale naozaj priveľká cena.

SkryťVypnúť reklamu

Na EHMK išlo nemálo prostriedkov a išli aj na reklamnú kampaň. Kampaň môže byť vtipná, môže byť aj virálna, ale musí byť slušná, priehľadná a efektívna.

Vyjadrenie Sudzinu je ukážkovým príkladom ako úspešne naštrbenú komunikačnú krízu ešte viac prehĺbiť.

Viac o médiách na novom mediálnom portáli.

Miroslava Kernová

Miroslava Kernová

Bloger 
  • Počet článkov:  180
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Nové články hodnotiace médiá nájdete na webe OMEDIACH.com. Cieľom blogu je prispieť k väčšej slobode, etike a profesionalite slovenských médií. V minulosti som pracovala pre SME a Trend. V súčasnosti vediem web OMEDIACH.com. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprávyKomentáre

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

315 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama

SME si všimli

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Vladimír Benčík

Ako CIA hľadala Archu zmluvy – Donald Trump odtajnil dokumenty

Príbeh ako z thrilleru - CIA na diaľku odhalila polohu Archy zmluvy

  • 4. apr
  • Páči sa: 22x
  • Prečítané: 1 426x
  • 1
Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Jozef Foltýn

Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka

Marek Glodič bol ten najslušnejší človek akého som v živote stretol

  • 3. apr
  • Páči sa: 143x
  • Prečítané: 4 377x
  • 5
Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Matúš Radusovsky

Včelárske tradície a zvyky na Slovensku

Bohaté včelárske tradície Slovenska – od historických postupov po súčasné metódy odovzdávané z generácie na generáciu.

  • 26. mar
  • Páči sa: 7x
  • Prečítané: 484x
  • 0
O Západnom brehu...

Dávid Polák

O Západnom brehu...

...alebo o Judei a Samárii, ako tomuto územiu niektorí hovoria, sa veľa rozpráva, ale oveľa menej naozaj vie.

  • 7. mar
  • Páči sa: 19x
  • Prečítané: 1 126x
  • 2
John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Miloš Majšík

John Portasik (Ján Portášik) - Príbeh (ne)obyčajného človeka

Životný príbeh chalana, potomka slovenských prisťahovalcov do USA, ktorý napriek svojej chorobe šiel za svojím cieľom.

  • 27. feb
  • Páči sa: 44x
  • Prečítané: 2 401x
  • 1
Hlava XXII v štátnom IT

Marcel Rebro

Hlava XXII v štátnom IT

Spolu s "katastrálnym vírusom" skvelá kombinácia ako stráviť pracovný deň v nekonečnom cykle

  • 17. feb
  • Páči sa: 107x
  • Prečítané: 2 259x
  • 2

Hlavné správy zo SME.sk

Aj vy máte pocit, že opozícia nič nerobí? (píše Samo Marec)
Zabudnite na hollywoodsky Titanic. Toto je lovestory z miesta tragédie a hlavnú úlohu hrá Júlia z Nitry
Daniari vysvetľujú transakčnú daň v rozpore so zákonom, slovenské firmy diskriminujú
Rado žije v Prešove: Pár kilometrov za mestom sú hladové doliny. Ako majú ľudia žiť z 900 eur
reklama
SkryťZatvoriť reklamu