
"Nekomentujem," reagoval pre blog O médiách Gučík na informáciu o svojom odchode.
Gučík nastúpil do TA3 na konci roka 2010. Ako človek - roky pohybujúci sa v reklamnom biznise - výrazne zmenil vizuál televízie, grafiku vysielania, vybudoval nablýskané štúdio, priniesol dynamickejšiu formu, čo malo aj pozitívny vplyv na zvýšenie sledovanosti. Televízia pod jeho vedením však prešla skôr výraznou zmenou obalu, menej obsahu. Krátko po príchode sa nečakane rozlúčil s vedením spravodajstva - Richardom Dírerom a Norou Gubkovou. Po nich nasledovali odchody ďalších redaktorov. Televízia mala problém získať za nich skúsené náhrady. To sa odrazilo aj na znížení kvality spravodajstva. Televízia prešla od strohého spravodajského štýlu k menej formálnemu, pribudli lifestylové vstupy a prebratá zábavná talkshow Jana Krausa. Nestabilný spravodajský tím sa odrazil na informačnej povrchnosti.
Veľkou udalosťou v Gučikovej televíznej kariére bola oslava desiatého výročia televízie, z ktorej urobil pompéznu oslavu. S oslavou začal už v lete - niekoľko týždňov pred narodeninami - a na výročie sa spomínalo až do zimy. Oslava vyrcholila galavečerom s Larry Kingom.
Druhou najvýznamnejšou udalosťou spojenou s jeho riadením boli voľby. Pre volebné vysielanie pripravil nezvyčajnú kampaň a do programu zaradil s výrazným predstihom niekoľko nových relácií, v ktorých mali mnohí politici nadštandartný priestor. Televízia si za to vyslúžila pochvalu aj od víťaza volieb Roberta Fica. „Ak sme chceli niečo o programoch povedať, tak priestor sme našli len v tejto televízii, za čo chcem veľmi pekne poďakovať. Bolo to pre nás veľmi dôležité v predvolebnej kampani," povedal v prvej povolebnej diskusii na TA3 víťaz volieb Robert Fico, za zvukov piesne We are the Champions. Televíziu vtedy chválil aj Ján Figeľ.
S Gučíkom súvisela aj kauza odpočúvania Vojenským obranným spravodajstvom. Šéf TA3 bol medzi odpočúvanými. Podľa TA3 generálna prokuratúra obvinila príslušníkov VOS, ktorí sa podieľali na odpočúvaní. Kauza nie je ešte uzatvorená.
Licenciu na vysielanie TA3 vlastní spoločnosť C.E.N. Tá patrí Grafobalu Ivana Kmotríka, ktorého podnikateľské aktivity neraz prenikajú na obrazovku televízie.
Gučíkove meno bolo v minulosti známe hlavne s reklamnou agentúrou Roko (do roku 2005), s ktorou pripravoval kampane pre viacero politických strán. Podľa Sme bol Gučík pred dvoma rokmi údajne zapojený do predvolebnej kampane SNS, ktorej súčasťou bol aj rasisticky ladený bilbord s potetovaným Rómom. Gučík, pôvodom herec, podnikal aj v dabingu, párkrát sa objavil aj na obrazovke - napríklad v Nákupnej horúčke na Markíze či v seriáli Rádio a nedávno v seriáli Markízy Miesto tieňov 2.
Požiadala som o stanovisko spoločnosť Grafobal group. Reakciu pripojím.