Je pravda, že také laboratórne cvičenie v zmysle písania protokolov vie byť poriadna nuda, trvá to celú hodinu a dakedy aj viac. Mnohokrát do nich treba niečo kresliť - čo mne síce problém nerobí, ale mnohým iným áno. No praktické cvičenia majú aj príjemnejšiu a celkom zábavnú stránku a to pozorovanie pod mikroskopom.
Niekedy sa preparát nepodarí na prvý pokus, ale to nevadí. Netreba vešať hlavu.
Niektorý také pozorovanie pod mikroskopom berú aj s humornej stránky. Napríklad u nás na škole si mali druháci doniesť na hodinu biológie banán, že ho budú pozorovať pod mikroskopom. Mnohý si banány doniesli a poctivo si robili preparáty.
Jednej kamarátky z tej triedy som sa v ten deň pýtal, čo idú robiť, povedala, že pozorovať banány pod mikroskopom. Tas som sa jej spýtal, či si nezabudla doniesť a ona na to, že má so sebou banán v čokoláde. Tak to je naozaj originálny nápad.
Zazvonilo na hodinu a pre žiakov 2.AG začala hodina biológie. Ja som štvrták, maturant, takže som šiel do svojej triedy. Potom ako skončila hodina som sa bol spýtať, že ako dopadlo laboratórne cvičenie. Kamarátka Peťa mi povedala, že fajn a že chcela ten banán v čokoláde naozaj pozorovať. Vraj ukázala profesorovi to čo si so sebou doniesla a on sa začal smiať - no ani sa mu nečudujem. No veď si to len skúste predstaviť použiť ako preparát banán v čokoláde. :) Potom sme sa s Peťou, jej bratom Paťom a ďalšími rozprávali aj o hodine biológie, ale aj o inom.
2.AG je "veselá kopa". V tej triede sa nájde vždy niekto s nejakým vtipným nápadom. Kto ich pozná, ten vie o čom hovorím. Držím im palce, aby si ich učitelia viac obľúbili a aby boli v škole ale i v živote úspešní.
PS: Od toho "pozorovania" si často v obchode alebo aj inde pri pohľade na banán v čokoláde spomeniem na jednu fajn kamarátku, ktorá má zmysel pre humor a rada sa smeje.