Slovakrail – každodenná arogancia

Dispečerská neochota, nevzdelaný personál pokladní,  bojkot medzinárodných preukazov, predpotopný internetový predaj cestovných lístkov a zákazník ako obťažujúca externalita dopravy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (90)

Je štvrtok dvadsiateho šiesteho septembra dvetisícdevätnásť. EC 173 z Hamburgu do Budapešti - s desiatkami slovenských študentov z brnenských vysokých škôl – navyšuje meškanie. Asi dvadsať ročný mladík slušne oslovuje sprievodkyňu: „Mohol by dispečer zdržať vlak na východ?“ 

O pár minút sa osadenstvo dozvedá, že dispečer sa zlé vyspal. EC 173 prichádza do Bratislavy z dvadsaťštyri minútovým meškaním jednu minútu po pravidelnom odchode R 613 Termix Nika. 

Cestujúci majú pred sebou dvestosedemdesiatpäť minút čakania na bratislavskej stanici.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

************

Útla dievčina pred bratislavskou pokladňou. „Zmeškala som R 613 a mám lístok do I. triedy, vrátite mi cestovné?“

„Nevrátime, môžete ísť na nasledujúci vlak, stačí ak si kúpite miestnenku do I. triedy.“

Nechápavý pohľad: „Ale v Zemplíne I. trieda nie je.“

Ťukanie na klávesnicu počítača. Trápne ticho. „Aha, tak si môžete kúpiť miestnenku do II. triedy.“

„Čiže ja si zaplatím I. triedu, zmeškám vlak jednu minútu z dôvodu neochoty dispečera vlak pozdržať, peniaze mi nevrátite a ešte si mám kúpiť miestnenku do II. triedy,“ ponúka dievčina krátky súhrn situácie, ale nikto ju už nepočúva. 

Nočný rýchlik na východ odchádza z bratislavskej hlavnej stanice so sedem minútovým meškaním. To už dispečera netrápi.

SkryťVypnúť reklamu

************

Liptovský Mikuláš. Zákaznícke centrum.

„Všetci by ste len cestovali zadarmo ...,“ komentuje požiadavku pani, ktorá zjavne miluje prácu s ľuďmi. „Na fotke máte malú hlavu,“ pokračuje v dominantnom monológu. 

Zjavne dobre pripravená študentka – hnedovláska kontruje: „Môžete mi ukázať, kde sa píše o veľkosti hlavy a nie o veľkosti fotografie?“

„Mňa nerozčúlite, ja mám o chvíľu fajront,“ reaguje zákaznícke centrum, listujúc v akomsi metodickom pokyne. 

Ďalej sa – spoza chrbta mladej devy – dozvedám, že Slovakrail neuznáva karty ISIC vydané v Českej republike. Doklad na ktorom je napísané „Medzinárodný preukaz študenta“ a na ktorý precestujete polovicu zemegule.

SkryťVypnúť reklamu

Odchádzam, lebo to nie prvé extempore, ktoré som si v Liptovskom Mikuláši vypočul ...

 ... a doma zo zvedavosti čítam požiadavky na fotografiu zo strany sebastredného národného dopravcu: „ ... aktuálnu a nepoužitú, profesionálnu (dostatočne jasnú a zreteľnú), aby zobrazená osoba bola identifikovateľná, vyobrazená z čelného pohľadu, bez pokrývky hlavy a bez pozadia. V prípade výdaja preukazu vo forme BČK je potrebná farebná fotografia.“

************

Kúpili ste si cestovný lístok cez internet, ak sa vám podarilo preklikať cez archaický rezervačný systém, a chcete ho vrátiť? Peniaze si Železničná spoločnosť Slovensko podrží mesiac a zoberie 10%, lebo je jednoduchšie vyhnať zo Slovenska súkromných dopravcov, s moderným rezervačným systémom a zameraním na zákazníka, než sa zamyslieť nad kvalitou vlastného podnikania.

SkryťVypnúť reklamu

Možno aj v tejto chvíli stojíte na jednej z početných slovenských železničných staníc a počúvate už ohratú platňu: „ ... sa vám ospravedlňuje.“ Kto by úprimnosti týchto slov ešte uveril. 

Rudolf Pado

Rudolf Pado

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 462
  •  | 
  • Páči sa:  1 538x

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
INESS

INESS

108 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,079 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

143 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu