Veľa cestujem. Služobne i súkromne. Nemám čas a chuť pátrať po možnostiach ubytovania v destinácii XY, preklikávať rôzne internetové stránky, porovnávať ceny ... najmä ak ide len o jedinú noc, preto roky využívam služby booking.com.
Za tie roky som napísal – spontánne – desiatky hodnotení hotelov, penziónov i samotných destinácií . Nakoľko nepíšem spôsobom „bolo dobre“ , ale pomerne rozsiahle texty, tak som sa v systéme booking.com stal akýmsi Géniom a vraj Guru na niektoré destinácie. Fajn ...
Napriek týmto „titulom“ som nikdy hlbšie neriešil booking.com, rovnako ako on neriešil mňa. Od systému som nechcel nič navyše, neobťažoval som ho, iba spontánne a podľa potreby využíval.
Dokonca som mu odpustil spamovanie môjho poštového priečinka neustálymi a dosť vtieravými e-mailami typu „Rudolf, kam pôjdete nabudúce ...“ či „Ceny v destinácii klesajú ...“ pre lokalitu, z ktorej som sa práve vrátil a ešte som nestihol vybaliť batoh.
Zlom nastal počas mája 2017.
Booking.com sa rozhodol darovať mi desať eur za každé napísané hodnotenie spĺňajúce stanovené kritéria. „Fajn ,každé euro dobré,“ pomyslel som si.

Booking.com pre Rudolfa

Ukážka hodnotenia ubytovacie zariadenia z pera Rudolfa
A tak som písal, fotografoval, vyšperkovával texty, vkladal fotografie a čakal na Pohlreichovskú odmenu.
Prešiel čas ... , hodnotenia pribúdali a benefity neprichádzali. Iba „ponuka“ sa mi opätovne vyškierala do tváre pri každom prihlásení sa do systému. Až moja trpezlivosť došla do cieľa.
V deň D som sa pohrúžil do systému booking.com a s hrôzou zistil, že rezervačný Matrix urobil všetko preto, aby ste nenašli spôsob ako sa sťažovať. V spleti bannerov sa strácate v neuveriteľnom množstve neosobných, vopred pripravených, odpovedí na modelové situácie s minimom osobného kontaktu. V bludisku, ktoré sa tvári ako prehľadný systém, márne pátrate po možnostiach podania všeobecného dotazu.
Po desiatkach minút strávených vo svete Troch pátračov sa napokon z temna internetu vynorila jediná elektronická adresa, na ktorú som zaslal dotaz v obsahovej náročnosti pre 10-ročné dieťa. Odpoveď nedala na seba dlho čakať: „Ďakujeme, že ste nás kontaktovali. Vašu správu sme dostali, ale neuviedli ste číslo svojej rezervácie, ktoré by nám pomohlo urýchliť zodpovedanie vašich otázok.“

Odpovedal robot či živý tvor?
Matrix nepochopil otázku.
Nasledovalo vyvolávanie do call centra, desiatky minút počúvania hlások o vyťaženosti systému ... , čakanie, čakanie, čakanie ... svet, zjavne personálne poddimenzovaný a logistický nezvládnutý, zameraný na samého seba, nie zákazníka. Až raz ...
... absolútne nečakane, sa ozval hlas živého človeka. A ten, o tejto „ponuke“, ani netušil.
Prešiel čas ...
Preverenie „ponuky“ sa rozplynulo v mlčaní elektronickej pošty.
Aj pokus o následnú komunikáciu uviazol na plytčinách formálnosti systému a rozbil moju dôveru v booking.com na márne kúsky.

Komunikácia s formálnym a neosobným systémom booking.com
A tak to zhrniem: od mája do septembra som – podľa môjho názoru – napísal dvanásť hodnotení spĺňajúcich kritéria „ponuky“, z nich je osem schválených a štyri na schválenie čakajú. Do dnešného dňa mi booking.com nebol schopný vysvetliť spôsob čerpania odmeny resp. zdôvodniť napr. nesplnenie podmienok pre nárok na benefit pri tom – ktorom hodnotení.
A aby bola paródia dokonaná, tak k tejto ponuke mi booking.com aktuálne pridal ďalšiu. Na ich systém mám „namotať“ desať známych.

Ďalšia ponuka pre Rudolfa od booking.com: „... 10 známych za 150 USD ...“


Booking.com po napísaní blogu (01.09.2017): aktuálne riešia najstaršiu rezerváciu (máj 2017) na ktorú sa vzťahovala predmetná „ponuka“ ...

16.10.2017: EPILOG ... Booking.com opäť klame, z 12 hodnotení – všetky boli súčasťou „ponuky“ a spĺňali kritéria - mi bola vyplatená jediná odmena ... týmto končím s touto spoločnosťou ...

23.10.2017: A neprestanú a neprestanú ... , PR bez plnenia!