reklama

Podnikatelia a odvod pre obchodné reťazce

Podnikatelia sú proti novému odvodu pre obchodné reťazce a nesúhlasia ani s dôvodmi, pre ktoré má byť zavedený

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Chystaný odvod pre obchodné reťazce povedie k zdraženiu potravín. Myslí si to 95 % zo 139 podnikateľov, ktorí sa v prvej polovici novembra zúčastnili rýchleho prieskumu názorov. Išlo o firmy všetkých veľkostí a zo všetkých krajov Slovenska.

Prieskum zorganizovala Podnikateľská aliancia Slovenska (PAS) v spolupráci s inštitútom INEKO v reakcii na návrh poslancov SNS. Podľa návrhu majú obchodné reťazce platiť štátu osobitný odvod vo výške 2,5 % z ročného čistého obratu. Navrhovatelia chcú, aby štát z výnosov podporoval domáce produkty a zabezpečil tak potravinovú sebestačnosť Slovenska, alebo sa k nej čo najviac priblížil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S názorom, že odvod je správnym nástrojom na dosiahnutie cieľa – potravinovej sebestačnosti – nesúhlasí 91 % respondentov. S tým, že príčinou problémov v poľnohospodárskej prvovýrobe sú obchodné reťazce, nesúhlasí vyše 80 % respondentov.

Spolu 87 % podnikateľov považuje zavádzanie daní a odvodov vybraným subjektom s cieľom uprednostniť, respektíve podporiť inú skupinu subjektov v hospodárstve za nesprávne, najmä vzhľadom na ústavný záväzok chrániť a podporovať hospodársku súťaž (čl. 55 ústavy).

Väčšina odpovedajúcich považuje odvod za daň (57 %), deformáciu trhu (55 %) alebo diskriminačné opatrenie (50 %). Výrazná menšina podnikateľov považuje odvod za správne riešenie problémov v poľnohospodárstve (6 %), pomoc prvovýrobcom (5 %), alebo systémové opatrenie (4 %).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek negatívnemu hodnoteniu si menšina respondentov (36 %) myslí, že odvod povedie k odchodu niektorých reťazcov z trhu a teda k zhoršeniu hospodárskej súťaže. Väčšina (64 %) s týmto názorom nesúhlasí. 

Ako uviedol jeden z respondentov: „Domácich podnikateľov v potravinárstve, medzi ktorých patríme, trápi najmä vysoké odvodové a daňové zaťaženie vo všeobecnosti. Individuálne opatrenia len zbytočne deformujú trh a dotknuté subjekty si aj tak nájdu spôsob svoju hospodársku silu ukázať.“

Celý prieskum vrátane grafov si môžete pozrieť TU.

Peter Serina, Výkonný riaditeľ PAS

Bližšie o našej činnosti sa dozviete na http://alianciapas.sk

Podnikateľská aliancia Slovenska

Podnikateľská aliancia Slovenska

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Podnikateľská aliancia Slovenska (PAS) je asociácia siu generis združujúca podnikateľov a tretí sektor založená na princípoch etickosti, otvorenosti, principiálnosti, solidárnosti a zákonnosti. Hlavným cieľom PAS je skvalitňovanie formálnych a neformálnych pravidiel podnikateľského prostredia v Slovenskej republike v kontexte celospoločenského rozvoja, pre všetkých podnikateľov bez rozdielu. Hlavnou črtou aktivít PAS je, že nesledujú záujmy jednotlivých podnikov alebo skupín podnikov, ale záujmy podnikateľského sektora ako celku v kontexte celospoločenského rozvoja. V realizovaných aktivitách sa naplno uplatňuje princíp starostlivosti o verejné statky. Cieľom je, aby sa podmienky na podnikanie zlepšovali pre všetkých, ktorí pôsobia na trhu. Zoznam autorových rubrík:  EkonomikaPrieskumySpoločnosťNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu