Ako sa vo fast foodoch ovplyvňuje rýchlosť prežúvania?

Určite ste to zažili. Po príchode do obchodu sa zrazu cítite fajn. Nevedomky si pohmkávate veselú melódiu. Po vykročení z predajne si ale uvedomíte, že držíte tašku s dvomi podobnými nohavicami. Prečo ste ich kúpili?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
I'm playin' it! Výborná paródia na McDonald, kde okrem iného dávate odznaky zamestnancom, kravám genetické inekcie a ničíte lesy, lebo ich potrebujete pre polia. Nice:)
I'm playin' it! Výborná paródia na McDonald, kde okrem iného dávate odznaky zamestnancom, kravám genetické inekcie a ničíte lesy, lebo ich potrebujete pre polia. Nice:) (zdroj: molleindustria)

Tvrdí sa, že kúpa sa z 90 percent realizuje emóciami. Toto tvrdenie by som upravil tak, že rozhodnutie o nákupe sa realizuje vďaka pozitívnej emócii. Ľudia nemajú radi reklamy, ktoré im hovoria, že si to a to majú kúpiť. Vedia, že to čo vidia je reklama a niekto chce na nich zarobiť. Na odbúranie tohto pocitu marketérom výborne slúži hudba.

Poznáte hlášky typu: „ Daj hlasnejšie rádio! To je moja pesnička. Vtedy sme sa prvýkrát bozkávali...ách“ S hudbou sa prepojila pozitívna emócia. A o to sa snažia značky. Potešiť našu dušu, aby myseľ jednoduchšie prijala stanovené posolstvo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dá sa to aj sofistikovanejšie.

Spoločnosť Muzak tvrdí, že zákazníci nakupujú o 18 percent dlhšie a 17 percent viac, keď sa im pustí správna melódia.Svojich klientov sa snažia prehovoriť, že hudba má vplyv na spotrebu aj produktivitu. Zamestnanci urobia o 25 percent menej preklepov. V potravinách sa počas dňa odporúča voľnejšie tempo a na obed rytmickejšie. Tento postup by mal zväčšiť nákupy o 38 percent. Vo fast foodoch, zabezpečia rýchlejšie takty rýchlejšie prežúvanie a tým väčšiu rotáciu zákazníkov. Nápadné oblečenie sa lepšie predáva pri hlasnej hudbe, ako aj lacné produkty, lebo zákazníci sa nebudú toľko venovať jednotlivým kusom. V pánskych oddeleniach sa odporúča známa hudba, aby muži nemali pocit cudzieho sveta.

SkryťVypnúť reklamu

Muzak dokáže jednotlivé melódie naprogramovať tak, že ich účinnosť rozdelí na 24 hodín. Každá pieseň má určitú stimulačnú hodnotu podľa tempa a inštrumentácie. Denný program je rozdelený do 15 minútových blokov, ktoré všetky začínajú nízkou stimulačnou hodnotou a  pomaly ju zvyšujú. Maximálny účinok sa dosahuje každých 15 minút. Podobne to funguje aj pri filmoch, keď sa strieda akcia a pokojná pasáž.

Výskumy ukazujú, že ak sa hudba páči, čas je pomalší. Rýchla hudba zase vnímanie času zvyšuje. V úvode som spomenul, že si melódiu pohmkávate nevedomky. Hudbu si nemáte uvedomovať, nemá upútať vašu pozornosť. (Aj keď som čítal o frekvencii, ktorú počujú iba deti do štrnásť rokov a je im neuveriteľne nepríjemná. Začína sa používať na ochranu obchodov pred mladými vandalmi:)

SkryťVypnúť reklamu

Našťastie sú predajne, kde majiteľ obľubuje určitý štýl a vie že ho majú radi aj jeho zákazníci. Mal šťastie, trafil sa. Respektíve, osobnosť majiteľa firmy je liberálna a dovolí svojim pracovníkom vybrať si vlastné metódy na zvyšovanie osobnej efektivity.

Miesto manipulácie sa objaví férovosť a dôvera. Preto tu vzniká niečo oveľa viac ako stimulácia. Vzťah.

Ak vás téma zaujala, zožeňte si niečo od Douglasa Ruskoffa. Príklady kreatívnej komunikácie nájdete na adarena.blogspot.com.

Michal Pastier

Michal Pastier

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Študent marketingovej komunikácie, ktorý užrok nejedol Vifonku a verí v zdieľanie informácií. Nadšenec sedavých zamestnaní a autor projektu: www.adarena.blogspot.com Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Roman Kebísek

Roman Kebísek

105 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu