reklama

Nože sa prihlás

Pojednávanie o tom, čo sa stalo od minula do dneška v rámci Kolokolo a iných priľahlých aktivít. Nezabudnite si prečítať nadpis a prihlásiť sa - ak máte seriózny záujem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Naposledy sme sa čítali, keď sa projekt šíril po médiách a iných kanáloch, no odvtedy pretieklo mnoho vody a my už podnikáme posledné realizačné kroky. Bicykle buď čakajú na nafarbenie, alebo už iba na majiteľa. Nejaké stojany sú postavené, nejaké čakajú, kým budú použité a niektoré sú v pláne, ale zatiaľ sú z nich iba železné tyče. Miesta sú dohodnuté a ich príprava momentálne nie je v našich rukách. Tak iba načrtnem, ako sme sa sem dopracovali.

Prvým a dôležitým aspektom celého projektu Kolokolo sú stojany na bicykle. Ako všetci vieme, ich absolútna absencia pri budove na Námestí J. Herdu je priam legendárna. Až do tej miery, že pán vrátnik neverí, že tam niekedy budú. Pri prenajímanej budove v Jame sa stojany tiež nenachádzajú, ale nakoľko využívame tie priestory iba chvíľu, tak sa to dá ospravedlniť. Skladová je na tom paradoxne najlepšie, so starými hrdzavými stojanmi na 12 bicyklov. Pri nej sme aj začali a po predstavení pani dekanke a vysvetlení, sme bez akýchkoľvek problémov nainštalovali prvé 4 pozinkované stojany, ktoré sa stretli s miernym nadšením a komentármi typu "Konečne budem môcť chodiť do školy na bicykli", čo mi pripadá smiešne, nakoľko tam stojany boli - akurát boli ľudia príliš slepí, alebo príliš fajnoví. V každom prípade kapacita Skladovej je momentálne 20 bicyklov, ak bude treba, stojany môžu pribudnúť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo sa týka našej centrály na Námestí J. Herdu (odteraz skratka NJH), byrokratično začalo vystrkovať rožky. S pánom Kvestorom, ktorého kanceláriu som navštívil mnohokrát (v rámci dnešného moderného technologického štýlu by som bol pravdepodobne mayorom), sme riešili túto otázku nespočetne krát. Alternatívy sa rôznili a nejaké tie firmy si merali a vypracovávali svoje ponuky - čo sa naťahovalo samozrejme mesiace (každý má mesačnú lehotu na čokoľvek).

Tieto naše plány narušila jedna radostná udalosť, keď sa nám ozvala trnavská firma Swedwood, ktorá sa nám po stretnutí a dohode rozhodla darovať prístrešok na bicykle aj so stojanmi. Hodnota toho všetkého bola nemalá, dokonca nám v rámci toho dali aj transport zdarma. A tak sme riešili kde postaviť 60 metrov štvorcových a kde uskladniť 11 ton železa. Prvou alternatívou bolo samozrejme NJH, no po odmietnutí na rektorskom kolégiu (kam nečlenovia nesmú) a zaujímavej dišpute o estetičnosti búdy na sušenie kukurice s pánom rektorom sme obrátili pozornosť inam. Primárne sme ho chceli postaviť tak, aby ho čo najviac využívali študenti, no pri internáte MTF na Bottovej sme tiež nepochodili, a ja som si dal na čas pokoj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V rámci NJH nám značne pomohol fakt, že bude výročie príchodu sv. Cyrila a Metoda a prípravy osláv pozostávajú aj z výkopových prác a výstavby, čím nám pomôžu pripraviť platformu na osadenie stojanov priamo pred budovou. Pán vrátnik tomu ešte stále neverí.

Pri zisťovaní povolenia zapustiť do zeme zopár stojanov v areáli základnej školy v Jame som zažil zaujímavé byrokratické pochody, kedy som prešiel cez štyri kancelárie na mestskom úrade a jednu na radnici, až som skončil pri tej správnej osobe a následne pani riaditeľke školy na Spartakovskej, s ktorou sme došli k už určitým záverom. Iróniou bolo, že za pár dní, keď som sa o tom rozprával s Matúšom, tak mi hneď z fleku povedal to správne meno zodpovednej osoby, pri ktorej som skončil. Po prieskume podložia máme v pláne nainštalovať stojany.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľké vďaka za toto patrí všetkým známym subjektom a osobnostiam, ktoré sú súčasťou projektu Kolokolo a jednému doteraz neznámemu - nadácii Intenda, ktorej Ďakujeme za prostriedky poskytnuté na výrobu stojanov formou jej grantu "Oživujeme verejný priestor". Jedenásť ton nakoniec skončí rozdelených v Bratislave a Trnave (ktoré sa o ne bili) - nechajte sa prekvapkať kde. Pri všetkých troch budovách našej fakulty budú stojany na bicykle, čakajúce na žiakov, ktorí ich budú aktívne používať - takže neváhajte jazdiť do školy na akýchkoľvek bicykloch (samozrejme v legislatívnych medziach bezpečnosti).

Druhým veľmi dôležitým aspektom sú bicykle, ktoré boli zozbierané a sú renovované pod taktovkou Pecobikes. Díky za všetko, čo robíte chalani. Ich skladanie prebieha v rámci tzv. brigád, kedy prichádzajú dobrovoľníci a venujú svoj voľný čas. Vám chcem tiež poďakovať. A predtým, než sa ešte viac roznežním už prestanem ďakovať a posuniem sa ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa týka samotných študentov, mám pre Vás skvelú správu - máme stále voľné bicykle, takže sa neváhajte prihlásiť na www.kolokolo.info - vyplnením formulára sa s najväčšou pravdepodobnosťou stanete majiteľmi špeciálneho Kolokolo bicykla. Iba za 20 eur. No nekúp to - je to prenájom na jeden semester.

iba pár kliknutí

www.kolokolo.info

video

Patrik Hudák

Patrik Hudák

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som človek Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu