Ako som poslal SOI na kontrolu do Západoslovenskej energetiky

Minulý rok, niekedy v lete, som sa sebe spozoroval zmenu. Pretiekol môj pohár trpezlivosti a prestal som s inštitúciami a firmami hrať hru „Drž hubu a plať“, ktorú tu nadšene hrá celý národ. Skrátka, na...srdil som sa a povedal som si, že ak mi niekto opäť poskáče po hlave, nenechám to tak, ako doteraz, ale prinútim sa, aby som si našiel čas na protiakciu. Moje skúsenosti s bankou som popísal hneď v prvom článku, vybojoval som však niekoľko ďalších menších bitiek a zistil som, že keď človek nedrží hubu, rozhodne dosiahne svoje. Samozrejme, pri všetkej slušnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (31)

V októbri som prišiel domov z práce a privítal ma mŕtvy dom. Nestalo sa to prvý raz, že nešla elektrina, no ten deň to bolo iné. Šťavu vypli na viac ako štyri hodiny a nik nevedel, prečo a kedy ju opäť zapnú. Keď sa nedialo nič ani po ďalšej hodine a začalo mi byť jasné, že si televízne správy pri večeri nepozriem, pokúsil som sa skontaktovať svojho dodávateľa šťavy, spoločnosť ZSE. Cez mobil som sa horko-ťažko pripojil na ich stránku, kde som zistil, že jediný spôsob, ako sa s firmou spojiť je prostredníctvom platenej telefónnej linky 0850 111 555. Nič to, povedal som si, spoločnosť, ktorá obsluhuje státisíce domácností v regióne to musí mať vyriešené. Medzi 18.00 a 20.00 som vydržal na linke počúvať ubezpečenia, že som v poradí viac ako hodinu. Potom mi vytiekli nervy. Vydýchal som sa a na zákaznícku linku som volal ďalej opakovane šesťkrát po sebe. Bezúspešne. Našiel som si číslo na vrátnicu ZSE, kde ma neborák vrátnik ubezpečil, že iný spôsob, ako volanie na nefungujúcu, no spoplatnenú zákaznícku linku neexistuje.
Problém som vyriešil až tým, že som zavolal známeho, ktorý v mojom regióne obsluhoval telefónne ústredne. Môj nápad bol geniálny, presne podľa očakávaní poznal partičku, ktorá v našej dedine rieši výpadky elektriny. Stačili štyri telefonáty a polhodinka ďalšieho čakania a zistil som nielen dôvod odstávky (porucha kdesi v dedine), ale aj čas, kedy sa mi rozsvietia všetky svetlá v dome.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže tie vytečené nervy mi nedali spať a adrenalín som mal kvôli prístupu monopolného dodávateľa elektriky príliš vysoký na to, aby som to nechal tak. Preto som spísal podanie na Slovenskú obchodnú inšpekciu, v ktorom som sa sťažoval nielen na obmedzený spôsob, ktorým firma komunikuje so zákazníkmi, ale aj na to, že som pretelefonoval viac ako 150 korún bez toho, aby som dosiahol akýkoľvek výsledok. Prekážalo mi to aj preto, že ZSE prevádzkuje platenú linku na nahlasovanie porúch.

SOI môj podnet prijala a takmer tri mesiace sa zdanlivo nič nedialo. Včera mi prišiel e-mail, v ktorom sa SOI stotožnila s mojou sťažnosťou a šetrením v ZSE zistila, že dodávateľ elektriny skutočne prevádzkoval preťažené linky, na ktoré sa nedalo dovolať.
Podľa pokynov SOI mám do ZSE odoslať výpisy z telefónnych účtov, na základe ktorých mi spoločnosť refunduje náklady na hovory. Zároveň mi SOI oznámila, že od 1.1. 2007 zriadila ZSE bezplatnú linku pre nahlasovanie porúch.

SkryťVypnúť reklamu

Toto „víťazstvo“ je malé, no už len z princípu som rád, že som ho dosiahol. Naďalej ma však štve, že na Slovensku je ešte príliš veľa hráčov, ktorí na hru „Drž hubu a plať“ pristúpili a hrajú ju o dušu. Ak by totiž z toho hlúpeho spolku vystúpili, úroveň služieb by na Slovensku konečne dosiahla slušný európsky priemer.

Marián Pavel

Marián Pavel

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bývalý redaktor denníka SME, teraz u konkurencie. A otec jedného úžasného dieťaťa. Zoznam autorových rubrík:  VŠEOBECNE

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

320 článkov
INESS

INESS

108 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

300 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu