Poďme si to zhrnúť: bratislavský dopravný podnik, ktorému posiela peniaze magistrát a tým ho defacto prevádzkuje chradne každým rokom. Ľudia sa vozia v starom preplnenom a smradľavom šrote, spoje meškajú a dopravný podnik sa ešte stále nenaučil zabezpečiť ani len to, aby prichádzajúcemu autobusu na Šafko neušla pred nosom nadväzujúca električka. Netreba sa potom čudovať, že ľudia, ktorí sa chcú dôstojne dostať do práce a z práce zvysoka kašlú na hromadnú dopravu a presadnú do auta.
Ak bývate v Bratislave viac ako 10 rokov, určite si spomeniete na more bezplatných parkovacích miest. Zo dňa na deň sa na nich postupne začali objavovať chlapíci, ktorí za odstavenie auta na čerstvo ohradenej zablatenej ploche začali pýtať peniaze. Potom chlapíci aj s plochami zmizli a nahradili ich biznis centrá. A podzemné garáže. S cenníkmi za parkovanie. Na uliciach pribudli vyznačené parkovacie miesta a zaviedli sa parkovacie lístky. Hlavnou úlohou mestskej polície sa stalo nasadzovanie papúč a vyberanie pokút do mestskej pokladne. Mestská polícia je taká mestská mafia – všade má svoje chápadlá a s papučou sa jej zamestnanci s diskutabilným vzdelaním na korzičke či fábii prirútia do niekoľkých minút. Nestačíte si ani parkovací lístok kúpiť. Mafia drží s mafiou, takže mercedesy, audiny, bavoráky a iné vychytené značky dodnes parkujú pred Tescom, pri tržnici, na miestach vyhradených pre invalidov a inde, zatiaľ čo turisti s cudzou ešpézetkou denne kešujú do mestskej pokladne, alebo priamo do hladného vrecka policajtov (v iných krajinách zvyknú slušne upozorniť a poradiť).
V tomto maraste sa musia pohybovať tí, čo denne za prácou dochádzajú na aute a nemôžu za to, že si ich zamestnávateľ vybral centrálu priamo v centre mesta. Každé ráno ich čaká stres na ulici, nekonečné krúženie a čakanie na voľné miesto. Na ulici zaplatia 80 korún denne, pretože zaplatiť 60 alebo 70 korún za hodinu v podzemnej garáži znamená pri 10-hodinovom pracovnom čase 600 – 700 korún denne. A keďže zatiaľ máme len tie európske ceny, no európske platy ešte nie, je logické, že také peniaze si nemôže dovoliť nechať za parkovanie ani lepšie zarábajúci človek.
Potom príde pán Dula z mestského parkovacieho systému, ktorý pre noviny vyhlási, že ceny za parkovanie v Bratislave sú najnižšie na celom Slovensku a poznamená, že sa budú meniť. Ďalší expert na parkovanie, námestník primátora Cílek by chcel skrátiť platnosť parkovacích kartičiek zo 60 na 30 minút, aby zabránil „dlhodobému blokovaniu“ parkovacích miest. Predpokladám, že nehovoril o tých, ktoré magistrát blokuje a ktoré sú po celý deň prázdne.
Takže pánom a dámam na magistráte prekážajú autá v uliciach. Ani trošičku sa nehlásia k tomu, že ich do tých ulíc dostali oni svojimi rozhodnutiami a masívnou likvidáciou bezplatných parkovísk v centre v minulých rokoch. Práve naopak – s prehnanou iniciatívou ohlasujú kroky vedúce k tomu, aby autá z ulíc dostali do predražených podzemných garáží, ktoré patria súkromným podnikateľom, nie mestu.
A ako dobre sa týmto dámam a pánom rozhoduje o osude parkujúcich áut, keď majú svoje autá odstavené na bezplatných vyhradených parkovacích miestach na Uršulínskej a Klobučníckej ulici...