Viem, že pre médiá sú zaujímavejšie konflikty, no ja aj napriek tomu takúto formu kampane odmietam a radšej s ľuďmi hovorím o tom, čo som pre nich urobil a čo pre nich ešte chcem urobiť. Je toho veľmi veľa a nájdete to všetko na mojej stránke www.freso.sk. Ale tu je mojich 6 najdôležitejších cieľov:
1. Budeme pokračovať vo výstavbe cyklomostov a cyklotrás
Asi najviditeľnejším projektom môjho štvorročného obdobia bol Cyklomost slobody (aj vďaka Chuckovi Norissovi:)), ktorý po dlhých rokoch prepojil Slovensko s Rakúskom ponad riekou Morava. Väčšina z Vás sa už po ňom určite prešla alebo previezla na bicykli, takže ho netreba veľmi detailne opisovať. Ďalší most, tentokrát cestný, plánujeme postaviť aj na Záhorí medzi Záhorskou Vsou a rakúským Angernom, ktorý bude znova financovaný predovšetkým z eurofondov. Ja osobne sa ale veľmi teším aj z toho, že sa nám podarilo okrem cyklomostu vybudovať či obnoviť mnoho kilometrov cyklotrás, ktoré ľudia veľmi hojne využívajú. V tomto trende budeme pokračovať, pretože "cyklokultúru" a vôbec podporu zdravého životného štýlu považujem za jednu z najdôležitejších priorít BSK.
2. Znížime dlh o ďalších 20%
Bratislavský samosprávny kraj sme od predchádzajúceho vedenia (Bajan - Flašíková) prevzali vo veľmi zlom stave. Keď sme župu preberali, našli sme okrem úverov za 19,8 milióna eur aj skryté dlhy vo výške takmer 25 miliónov(!). S týmito dlhmi sme sa postupne vysporiadali a skryté zadlženie preklopili do ofociálneho dlhu a dnes je už BSK v dobrom finančnom zdraví. Okrem iných ukazovateľov to dokazuje aj umiestnenie na druhej priečke za rok 2012 v hodnotení INEKO, ktoré porovnáva hospodárenie všetkých samosprávnych krajov. Bratislavská župa vyniká predovšetkým v dvoch ukazovateľoch, ktoré spĺňa na výbornú. Jedným je objem záväzkov 60 dní po lehote splatnosti, kde máme najlepšie možné hodnotenie - takéto záväzky neexistujú. Rovnako v ukazovateli okamžitej likvidity sme dosiahli najlepšie možné skóre, čo znamená prvenstvo spomedzi všetkých krajov. Ak sa aj naďalej bude dariť hospodáriť zodpovedne, sme presvedčení, že aktuálne dlhy vieme splatiť aj rýchlejšie, cca na úrovni 2 milióny eur za rok. Nasledujúce volebné obdobie by sme tak dokázali dlh znížiť o ďalších viac ako 20%.
3. Dokončíme projekt inetegrovanej dopravy
Doprava a dopravný systém je pre obyvateľov Bratislavského kraja z pohľadu ich kvality života často kľúčová. Preto sme tejto téme od nástupu na BSK venovali mimoriadnu pozornosť. Zrekonštruovali sme mnoho mostov a opravili desiatky kilometrov ciest (nedávno napríklad Pezinskú babu), no tie najhoršie cesty sú na území mesta Bratislava, ktoré má v správe magistrát na čele s Milanom Ftáčnikom. Aj napriek tomu sme sa však rozhodli mestu Bratislava pomôcť a poslali sme na opravu ciest milión eur a aj v budúcnosti budeme pomáhať tak vysokými sumami, ako to len bude možné. Bojujeme tiež o obmedzenie kamiónovej dopravy na cestách v kraji, pretože kamióny ničia naše cesty najviac. Veľkú pozornosť sme venovali aj železničnej doprave, kde sme pred zrušením zachránili regionálne trate a zahrnuli ich do projektu Bratislavskej integrovanej dopravy (BID). Práve BID, ktorú sme spustili tento rok, pomáha ľuďom jazdiť po celom kraji s jedným cestovným lístkom, čo veľmi výrazne zjednodušuje život všetkým cestujúcim. Sieť integrovanej dopravy dokončíme v Senci a Pezinku a do tohto projektu chceme zahrnúť aj lodnú dopravu. Rozbiehame tiež EÚ projekt uzlovej stanice Filiálka a stále bojujeme za to, aby železničný koridor TEN-T spojil Paríž s Bratislavou.
Nabudúce si budete môcť prečítať blog o mojich ďalších troch programových prioritách. Pevne verím, že 9. 11. pôjdete voliť a rozhodovať sa budete nie podľa antikampaní, ale podľa toho, čo kto urobil a čo urobiť chce. [/content>
6 vecí, ktoré urobím, keď budem znovu zvolený za župana
Už o necelé dva týždne - 9. novembra budú voľby do vyšších územných celkov, ľudovo župné voľby. Kampane (a proti mne aj antikampane) sa už rozbehli naplno. No mne sa zdá, že sa veľmi veľa útočí na iných, a veľmi málo sa hovorí o vlastných programoch.