((obchvat))
Slovenské diaľnice sú totiž podľa Freša jedna reťaz, ktorá je na jednom konci napojená na ukrajinskú hranicu a na druhom konci na rakúsku hranicu. „Zodpovednosťou každého slovenského politika a vlastenca je preto podporovať túto reťaz v každom jej ohnivku," uviedol. „Čakal som, že kandidáti, ktorí kandidujú, sa voči takýmto vyjadreniam ohradia," povedal s tým, že sú medzi nimi viacerí podpredsedovia strany SMER-SD. „Nestalo sa tak," zdôraznil Frešo. Podľa neho medzi nimi neexistuje žiaden, ktorý by si myslel, že nultý obchvat v Bratislave netreba. „To je vec, ktorú vnímam ako rozpor. Ak zacítim takéto ohrozenie, tak vyzývam funkcionárov, aby napomenuli svojho predsedu a aby si spravili v strane poriadok," uviedol Frešo. Zároveň doplnil, že: „pri projektoch, ktoré budú slúžiť desiatky rokov, by bolo dobré, aby sme dali stranícke veci nabok a aby sme postupovali naozaj ako vlastenci."
Podľa Freša existuje prístup z rakúskej strany, že diaľničný obchvat D4 bude napojený do štyroch rokov na rakúsku rýchlostnú cestu S8, to znamená že cez rieku Moravou pôjde ďalší diaľničný most. „Zhodou okolností je to v blízkosti Volkswagenu, v tej časti, kde sa už D4 v dnešnej dobe stavia. Znamená to vlastne to, že nultý obchvat nepovedie niekde do poľa, ale povedie tam, kde prirodzene patrí - do Rakúska," doplnil župan.