Nové správy na Markíze už nepozerám

TV Markíza uviedla prednedávnom nové Televízne noviny. Cieľ bol jasný. Zvýšiť, alebo udržať si sledovanosť, zmeniť štúdio, veď predsa boli posledný, kto ešte nevysielal z virtuálneho štúdia. Podarí sa im to, alebo bude efekt opačný?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)

Novým Televíznym novinám predchádzala bombastická kampaň na obrazovkách Markízy. Od 14.1.2008 novéTelevízne noviny z nového štúdia. Bol som veľmi zvedavý, že čo to bude.Tešil som sa na nové správy aj na nové štúdio. Veľmi ma upútala už úvodnágrafika a tiež som bol rád, že zvučka je síce trocha inštrumentálneupravená, ale je to skoro to isté čo bolo. Moje nadšenie však dlho netrvalo.

Prvým sklamaním bolo, že správy sú vysielané vo formáte16:9, namiesto tradičného 4:3, teda je to prispôsobené pre širokouhlé televízory. Neviem, prečo satak markíza rozhodla. Je síce pravda, že dnes sú moderné LCD a plazmovéprijímače širokouhlé, ale myslím, že väčšina ľudí má klasické televízory staršiehotypu, preto takýto formát väčšine ľudí vadí. Pritom im to občas nefungujea potom vidno pretiahnuté tváre našich politikov alebo redaktorov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšia vec, ktorá mne osobne strašne vadí je reklama. Prvých10 – 15 idú Televízne noviny headline. Pochybujem, že nejaká babka niekdev dedinke vie, že čo to znamená, ale to nie je dôležité. V tejtočasti sú viac-menej živé vstupy, kde sa rozoberajú dôležité veci dňa. Priniektorých témach to dosť oceňujem, divák sa k téme dozvie viac zaujímavosti,ale mám pocit, že sa to niekedy preháňa a niekedy mi to pripadá nudnéa zdĺhavé, ale môže byť, verím, že Markíza časom príde na systém, čo tampatrí.

Vrcholom však bolo, keď po časti headline išla reklama, mňato totálne nahnevalo, dávať medzi hlavné správy reklamu, to som ešte snáďnevidel. Naozaj si myslia, že divák, si nedá toľko námahy a nestlačítlačítko na diaľkovom ovládači, aby prepol na iný kanál? Ak ak si dá ešte toľkonámahy, aby prepol naspäť, tak po reklame nasledujú už tradičné Televíznenoviny, ale ani to sa nevyhlo zmenám. Pozitívom je viac informácií z regiónov,čo osobne veľmi oceňujem. Nezvykom však ostáva, že správy bežia asi 50 minút.Teda správy Markízy (od 19:00 do 19:50) bežia aj v čase, keď idú SprávySTV a Noviny JOJ. Ide možno o sledovanosť, aby divák neprepínal na inýkanál. Mnoho informácií sa však za tých 50 minút aj opakuje, čo bolov headline, tak sa zbytočne opakuje aj v druhej časti.

SkryťVypnúť reklamu

Teda zhrnul by som to tak, že nové Televízne noviny TVMarkíza by som hodnotil, ako príliš dlhé, keď človek pracuje v lete niekdevonku a chce len odskočiť na správy a pokračovať v nej hneď ďalej,zbytočne sa to naťahuje. Nevyberiete si radšej správy, ktoré vám v kratšomformáte povedia viac? Negatívom je ajformát obrazu 16:9 a reklama medzi headline a druhou časťou.Pozitívom je nové príjemné štúdio a grafika, viac správ z regiónov.

Ja osobne som však hlavné správy na Markíze prestal pozeraťa aj keď si ich občas pozriem, tak o 19:30 prepínam na správy STV.Možno by mohla Markíza nové spravodajstvo prehodnotiť, lebo s týmto formátom príde o časťdivákov. Myslím, že ak to pôjde takto ďalej,tak STV a JOJ sa nemusia báť, že prídu o svojich divákov, skôrnaopak.

Pavol Hudák

Pavol Hudák

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Zoznam autorových rubrík:  cestovanieSúkromnéNezaradenéNázory, politika

Prémioví blogeri

Marcel Rebro

Marcel Rebro

152 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

300 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,094 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

278 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu