Ako som reklamoval vetrovku a siete na okná

Nedávno sa mi pritrafili nepríjemnosti so zakúpenými vecami - najprv som musel reklamovať siete proti hmyzu, ktoré vyrobili v nesprávnej veľkosti a neskôr vetrovku ktorá pustila perie (doslova). Obe reklamácie skončili rovnakým výsledkom, ich priebeh bol však dosť odlišný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Reklamácia č.1

Pred dvomi rokmi som v byte menil okná - nové dodala firma Rakystav. Okná fungujú dobre, raz sa síce jedno zaseklo, ale po mojom telefonáte firma promptne vyslala pracovníka, ktorý okno opravil, samozrejme v rámci záruky. V lete som sa rozhodol dať na okná siete proti hmyzu. Vyhrabal som zo šuflíka papiere s rozmermi okien, ktoré mi firma dala pri inštalácii a zaniesol ich do predajne. Chlapík urobil objednávku, zaplatil som zálohu a čakal na siete.

Po týždni som si siete prevzal, doplatil som zvyšok a chystal sa pripevniť ich na okná. Ale iba chystal, pretože doma som zistil, že siete sú cca o 3 cm väčšie ako okná. Okamžite som zavolal do firmy, že nesedia rozmery. Chlapík sa čudoval ako je to možné, vraj to bude asi tým, že som im dal nesprávne rozmery. Tak to nie kamarát, rozmery ktoré som vám dal sú tie, ktoré ste dali pred dvomi rokmi vy mne, takže ak sú nesprávne, je to vaša chyba. Nakoniec vysvitlo, že na papieroch bol cenový návrh, ktorý urobili pri prvej obhliadke, ale v skutočnosti majú okná o niekoľko centimetrov menej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čia je to teda chyba? Moja určite nie, odkiaľ ja mám vedieť že rozmery na návrhu sa nezhodujú s realitou ? Vy ste odborníci na okná, mali ste mi povedať, že si to mám ešte premerať keď som vám zadával objednávku. Po dlhej argumentácii mi dáva návrh, že teda oni tie siete prerobia, ale časť nákladov budem musieť zaplatiť. Ani náhodou, trvám si na svojom. Tak teda nech im tie siete donesiem, že mi vrátia peniaze. Bohovské riešenie - opäť odmietam a trvám na prerobení na náklady firmy. Chlapík si furt melie svoje, vraj to bola čiastočne aj moja chyba a preto si musím doplatiť. Prechádza ma trpezlivosť a slušne mu oznamujem, že ak sa to nevyrieši, podám podnet na inšpekciu. Prečo sa mi vyhrážate?, znie jeho reakcia. Nie, nevyhrážam sa vám, ale keď sa nevieme dohodnúť, tak nech rozhodne tretia strana, ak skonštatujú, že to bola moja chyba, tak bez mihnutia oka to prerobenie zaplatím... Tak vraj nech tie siete donesiem späť, že sa to nejako urobí, oznamuje mi podráždeným hlasom.

SkryťVypnúť reklamu

Siete som na druhý deň doniesol, o dva týždne boli prerobené, rozmery tentoraz správne, o žiadnom doplatku už nepadlo ani slovo.

Reklamácia č.2

Kúpil som pred mesiacom vetrovku na zimu. Bolo to v Kenvele v rámci akcie, keď za tovar v hodnote 66 eur zaplatíte len 33 eur. V novembri však bolo vcelku stále teplo a tak som si vetrovku prvýkrát obliekol cca pred dvomi týždňami. Keď som si ju dal dole, vyzeral som ako orol skalný - celý sveter od peria, ktoré vyliezalo cez podšívku von. Vetrovka púšťala perie aj z vonkajšej strany, čo som zistil pri pohľade na sedadlo auta, ktoré som celý deň šoféroval.

SkryťVypnúť reklamu

Zašiel som teda do predajne Kenvela a oznámil, že im chcem vetrovku vrátiť. Slečna za pokladňou zavolala druhú slečnu, ktorá vypísala reklamačný protokol a oznámila mi že reklamáciu vybavia do 30 dní. Keby som vetrovku doniesol do týždňa, vymenia ju hneď. Moja chyba, čo už, mal som ju vyskúšať hneď. Po chvíli však prichádza manažérka predajne a po oboznámení sa so situáciou mi hovorí: "Choďte si vybrať nejakú inú, aspoň nebudete musieť čakať mesiac." To som fakt nečakal, slečna mi pomáha s výberom inej, študuje štítky a za chvíľu mám vybratú inú, "bezperovú".

Rozmýšľam či v tom nebude nejaký háčik, keďže pôvodnú som kupoval s nohavicami v tej 33 eurovej akcii, ale nie je. Doplácam pár eurový cenový rozdiel a s poďakovaním odchádzam z predajne.

SkryťVypnúť reklamu

Záver:

Obe reklamácie dopadli rovnako - k mojej spokojnosti. Napriek tomu mám z každej iný pocit. Nezodpovedanou asi ostane otázka, ako by dopadla reklamácia sietí, keby som im nespomenul obchodnú inšpekciu. Nebojte sa tvrdšej komunikácie ak viete že máte pravdu - zaberá to. Ešte raz touto cestou ďakujem manažérke predajne Kenvelo v prešovskom maxe, aj keď neviem jej meno - tomuto sa hovorí "urobiť pre zákazníka niečo naviac". Určite to nebol môj posledný nákup v tejto predajni.

Pavol Krajňák

Pavol Krajňák

Bloger 
  • Počet článkov:  51
  •  | 
  • Páči sa:  0x

pekný, mladý, perspektívny ale hlavne SKROMNÝ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Radko Mačuha

Radko Mačuha

223 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu