Pretože starý volebný program župana Freša z roku 2013 sa už nedá nájsť, vychádzam z môjho blogu z roku 2013, kde som porovnával volebné programy kandidátov na župana v oblasti regionálnej dopravy.
Integrovaný dopravný systém
Frešov volebný program 2013: Záchrana regionálnej koľajovej dopravy.
Výsledok po štyroch rokoch: Zo Zohora do Záhorskej Vsi chodí pár vlakov počas týždňa (9 ks ráno a večer) a ešte menej počas víkendu (celom 4 ks). Do Rohožníka a Plaveckého Podhradia chodí zo Zohora iba pár vlakov a aj to iba cez víkend (3 ks). O žiadnom systéme, nebodaj taktovej doprave sa nedá v žiadnom prípade hovoriť.
Frešov volebný program 2013: Dokončenie siete integrovanej dopravy v Senci a Pezinku.
Výsledok po štyroch rokoch: V integrovanej doprave funguje tak nanajvýš jeden lístok. Zvyšok, lepšie povedané podstata integrovanej dopravy, a to nadväznosť spojov, nefunguje. Príkladom je neexistujúca nadväznosť medzi vlakmi a regionálnymi autobusovými linkami v okolí Pezinka.
Filiálka
Frešov volebný program 2013: Prestupná uzlová železničná stanica Filiálka ako súčasť projektu TEN-T 17.
Výsledok po štyroch rokoch: Žiaden projekt TEN-T 17 sa nerealizoval, teda ani žiadna uzlová železničná stanica Filiálka. Filiálka bola a ostala jazvou v centre mesta.

Lodná doprava
Frešov volebný program 2013: Lodná preprava zahrnutá do projektu integrovanej dopravy.
Výsledok po štyroch rokoch: Pri Hamuliakove a Šamoríne sú na Dunaji nejaké pontóny, ale slúžia tak nanajvýš súkromníkom na prevádzku kaviarní. Žiadnu zmysluplnú dopravu na Dunaji však v okolí Bratislavy nikto neprevádzkuje. Pretože žiadna pravidelná lodná preprava neexistuje, nemôže existovať ani lodná preprava zapojená do integrovaného systému.

Cyklodoprava
Frešov volebný program 2013: Obnova a vylepšenie cyklotrás.
Výsledok po štyroch rokoch: Zaznamenať sa dá pár kilometrov nových cyklotrás v okolí Vajnor a Svätého Jura. O nejakej zmysluplnej sieti cyklotrás v Bratislavskom kraji, nebodaj porovnateľnej so sieťou udržovaných, opravovaných, čistených, ale predovšetkým spravidla oddelených cyklotrás od bežných ciest v Burgenlande a Dolnom Rakúsku, sa vôbec nedá hovoriť. V Bratislavskom kraji je väčšina cyklotrás vedená po bežných komunikáciách určených pre automobilovú dopravu, a teda z hľadiska bezpečnosti sú pre cyklistov prakticky nepoužiteľné.

Frešov volebný program 2013: Vinohradnícka cyklistická magistrála.
Výsledok po štyroch rokoch: V realite žiadna cesta. Žiadna reálna vinohradnícka cyklocesta. Ani meter.
Frešov volebný program 2013: Most Záhorská Ves - Angern s pruhom pre peších a cyklistov.
Výsledok po štyroch rokoch: V realite žiadny most. Žiadny most neexistuje a ani sa nebude stavať. Ani meter.
Frešov volebný program 2013: Cyklostojany pri Moravskej ceste.
Výsledok po štyroch rokoch: Absolútne žiadne stojany tam nie sú. Samozrejme pri nich nemôže byť ani pitná voda, nástroje a elektronabíjačka. Sto rokov za opicami.

Frešo pokračujúc v nastolenom trende ne-kvality svojej práce pocítil potrebu pripraviť si príležitosť veľkolepo zlyhať aj po ďalších voľbách. Takže to pred župnými voľbami skúsil so sľubom dopravy v celej župe zadarmo. Epic fail je hneď na začiatku tejto myšlienky, pretože Frešo môže z pozície župana tak niečo s regionálnymi autobusmi, ale MHD a železnice sú úplne mimo jeho županského záberu. MHD (bratislavský dopravný podnik) je plne v kompetencii primátora, resp. magistrátu, a železnice sú štátne. Regionálne autobusy, na ktoré má Frešo aspoň marginálny vplyv, robia maximálne jednomiestne percento výkonov osobnej prepravy v rámci mesta.
Frešov sľub dopravy zadarmo je to isté, ako keby Ftáčnik sľuboval, že zruší koncesionársky poplatok RTVS, Droba by sľuboval, že zruší diaľničné nálepky, a Kusý by sľúbil, že zruší daň z nehnuteľností. Jeden nezmysel väčší než druhý. I keď človek na Slovensku nikdy nevie, že.
Frešo nesplnil ani jeden bod zo svojho predchádzajúceho predvolebného programu z roku 2013 v oblasti regionálnej dopravy. Iba zavádzal a v podstate oklamal voličov. V súčasnej kampani už vopred sľubuje niečo, čo ani nemôže splniť. Ak by voľby vyhral, tak na druhý deň po voľbách vám povie, že však on by aj chcel dopravu zadarmo, ale, uznajte sami, nedá sa, nemám kompetencie.
A ja preto nemám žiaden racionálny dôvod ho voliť. Ani iracionálny.