„Cyklotrasy v Bratislave nie sú bezpečné ani poprepájané, je ich málo.... Častými odpoveďami na otázku, prečo (obyvatelia) nevyužívajú bicykel, sú napr.: „v meste nie sú cyklotrasy“, „bojím sa ísť po ceste“, „nie som samovrah“.... do roku 2026 je možné zrealizovať kvalitnú segregovanú sieť úplne nových bezpečných cyklotrás v dĺžke 75,8 km, ktorá prepojí takmer všetky mestské časti s centrom a susedné medzi sebou...“.
Pritom si nezabudol (celkom oprávnene) rypnúť do Iva: „V rokoch 2015 až 2017 nepribudol z iniciatívy vtedajšieho vedenia magistrátu ani jeden nový kilometer bezpečnej cyklotrasy, práve naopak, niekoľko úsekov cyklotrás zaniklo.“
Takže čo urobil Mat(úš) za rok?
1. Paródia na cyklotrasu na Košickej.
Absurdný a nebezpečný cyklopruh na Košickej má dejiny priam kabaretných rozmerov. V júli 2014 obnovený, o rok na to vyblednutý a zmiznutý, v roku 2016 obnovený, po troch mesiacoch znovu zmiznutý, obnovený, ale potom, od januára 2018 (ešte za Iva) definitívne zmiznutý a neobnovený až do dnešného dňa, teda už rok za Mat(úša). Absolútne salám-párky.

2. Paródia na cyklotrasu na Špitálskej.
Napriek tomu, že na Špitálskej sa ešte za Iva začala rekonštrukcia električkových koľají, na vytvorenie bezpečnej segregovanej cyklotrasy sa Ivo zvysoka vykašľal. Obnova pri rekonštrukcii zničených cyklopiktogramov na vozovke trvala takmer presne rok. Po ďalšom roku, teraz už za Mat(úša) tam zase žiadne značenie cyklotrasy celý rok nebolo. Vybledlo, zmizlo. Magistrát ho vyznačil až koncom septembra. Salám-párky.

3. Nedokončená cyklotrasa na Námestí hraničiarov.
Magistrát začal v roku 2018 stavať cyklotrasu od Chorvátskeho ramena k dostihovej dráhe. Na konci roku 2019, teda už rok za Mat(úš)a, magistrát nie je stále schopný stavbu dokončiť kvôli novinovému kiosku. Už iba banálnou pikoškou je, že okolo Billy postavil magistrát iba cyklotrasu, hoci tam už asi 50 rokov chýba najmä chodník. Salám-párky.

4. Neudržovaná cyklotrasa na Kopčianskej.
Minimálne dva roky, z toho rok za Mat(úš)a, neudržovaná a zdevastovaná medzinárodná cyklotrasa. Nikto v meste netuší, kto tú cyklotrasu spravuje. Magistrát tvrdí, že cyklotrasu asi postavila mestská časť Petržalka a do správy mesta nebola odovzdaná, preto by sa o ňu mala starať Petržalka. Miestny úrad Petržalka zase tvrdí, že cyklotrasa je v kompetencii magistrátu. Kompetencie sú nejasné a jeden sa vyhovára na druhého. Salám-párky.


5. Neudržovaná cyklotrasa z Devína do Devínskej Novej Vsi
Príbeh tejto diaľkovej cyklotrasy, ktorá je súčasťou siete medzinárodných aj rakúskych cyklotrás na území SR, je symbolický pre stav cyklotrás v celom meste: Asfaltový chodník je pozostatkom vojenskej signálnej cesty ako súčasť bývalej železnej opony, ktorá po zrušení hraníc nebola delimitovaná na žiaden subjekt. Cyklotrasu tu vyznačilo údajne združenie AŠK Inter Bratislava. Neskôr sa o uvedenú cyklotrasu vraj starala mestská príspevková organizácia STaRZ Bratislava. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) podľa jeho vlastných slov nemá žiadny právny vzťah k tejto cyklotrase a nie je ani jej správcom, pretože BSK vraj nemá kompetencie, aby sa staral o cyklotrasy na území Bratislavy. Začiatkom roka 2019 opravila časť tejto cyklotrasy Devínska Nová Ves. Druhá časť, ktorá je bližšie k Devínu, ostala v pôvodnom katastrofálnom stave. Vzhľadom na to, že Devín je v nútenej správe, devínsku časť cyklotrasy asi už nikto nikdy neopraví. Naposledy sa ozval STaRZ, že cyklotrasu nespravuje a možno revitalizáciu cyklotrasy pripravuje, a teraz sa podržte, BSK. Bratislavu nevymyslíš. Salám-párky.

6. Paródia na cyklotrasu na Devínskej ceste.
Notoricky známy príbeh nepoužiteľnej medzinárodnej cyklotrasy. Teda ak nechcete prísť o život. Nemý pomník totálnej impotencie všetkých primátorov Bratislavy od vynálezu bicykla. Salám-párky.

7. Paródia na cyklotrasu vo Vlčom hrdle
Minimálne tri roky, z toho rok za Mat(úš)a, neudržovaná a zdevastovaná medzinárodná cyklotrasa. Nikto v meste netuší, kto tú cyklotrasu spravuje. STaRZ tvrdí, že cyklotrasa nie je v jeho správe. Miestny úrad Ružinov zase hovorí, že mestská časť nie je vlastníkom ani správcom cyklotrasy. Možno cyklotrasu spravuje magistrát, ten však na ňu zvysoka kašle. Kompetencie sú nejasné a jeden sa vyhovára na druhého. Salám-párky.

8. Paródia na cyklotrasu na Dvojkrížnej.
Okrem toho, že cyklotrasa nie je bezpečná ani segregovaná, iba namaľovaná na ceste a chodníku, vyblednuté značenie nikto roky neobnovil. Cyklotrasa v podstate zmizla vyblednutím. V Bratislave nikto neudržuje cyklotrasy. Iba sa na začiatku vyznačia a potom už nič. Salám-párky.

9. Paródia na cyklotrasu na Peknej ceste.
Spôsob vyznačenia cyklotrasy na Peknej ceste je znakom totálneho cyklistického zúfalstva samosprávy Bratislavy. Vrátane Mat(úš)a.

10. Cyklotrasa na Pribinovej pred SND – čerešnička na torte.
Medzi Mostom Apollo a Starým mostom vedie označená cyklotrasa, ktorá je však pred novou budovou SND prerušená a je tam zákaz vjazdu na bicykli. Podľa STaRZu, citujem: „toto prerušenie bolo vydané na základe vedenia SND. SND je vlastník predmetného pozemku, kde je prerušená cyklotrasa a nesúhlasil s oficiálnym prejazdom cyklistov“ (písal hotentot zo STaRZu). Dovoľujem si poznamenať, že popred Štátnu operu vo Viedni (a to minimálne z troch strán vrátane cyklodokov) funguje živá a frekventovaná obojsmerná cyklotrasa a nikomu to tam akosi nevadí. Rovnako tak popred La Scalu v Miláne a stovky iných divadelných a koncertných sál v celom svete. Takže prečo u nás nie?


Cyklotrasy a ich údržba je horúci zemiačik Bratislavy, ako všetko v tomto meste. Keď však príde vhodný čas, tak Mat(úš)ov magistrát, Mat(úš)ov STaRZ, BSK, mestská časť aj matka Tereza, všetci budú vykrikovať, koľko cyklotrás je na ich území a čo všetko pre cyklodopravu robia. Všetci si desaťročia kreslia do krásne vymaľovaných infantilných mapiek hustú sieť cyklotrás krížom krážom po meste a kraji a farizejsky to prezentujú obyvateľom mesta, kraja aj cudzine. Ale keď príde na lámanie chleba, tak všetci zase kričia: nie, to nie je naše, nech sa postará niekto iný. Kam sa pozrieš, bezútešná lenivosť, impotencia, alibizmus a hlúposť. Ste smiešni, celá samospráva od obce cez magistrát až po vúcku. Smiešni, až do plaču. Vrátane Mat(úš)a.