Dobrý deň.
Úvodom by som Vám chcel poďakovať, že ste si našličas a prišli na môj blog. V úvode upozorňujem, že to bude veľa čítania.Taktiež chcem podotknúť, že na mojom blogu nebudem propagovať nejakétrápne klikačny a emailovky a budem sa sústrediť iba na články prewebmasterov. V niektorých článkoch budú linky na moje obľúbené a dobrezarábajúce programy. Nevyberám podľa referral % ale podľa ich kvality.Všetky tieto reklamné programy, hosting sú mnou dlhodobo odskúšané apravidelne platia buď šekom alebo cez nejaký payment processor(elektronickú peňaženku).
Základom celého businessu na interneteje vzťah advertiser (zadávateľ reklamy) - publisher (my webmasteri abloggeri). Advertiser je osoba ktorá zväčša ponúka nejaké platenéslužby,a jej zisk sa odvíja od množstva zákazníkov. Platí preto buďpriamo, alebo cez advertisment network (brooker) publisherom, zazverejnenie reklamy čo najväčšiemu počtu ľudí.
Advertiser však môže mať záujem len o ľudí z istejkrajiny, bežne sú tolokálne e-shop. Je obťiažne získať dostatočný početnávštevníkov z jednej krajiny a preto advertiser často využije službunejakého advertisment networku čo je vlastne sprostredkovateľ medzikupujúcim advertiserom a predajcom reklamnej plochy - nami. Tuadvertiser využije tzv. geotargeted ads, čo znamená, že daná reklama sabude znázorňovať iba cieľovej skupine ľudí podľa krajiny pôvodu.Najväčším takýmto networkom je google adsense (pre publisherov) /adwords (pre advertiserov). Google adsense sprostredkuje nákupadvertiserom na relevantných stránkach podľa obsahu (contextual textads) alebo podľa lokality návštevníkov (geo targeted ads).
Googleadsense ponúka najväčší výnos z takzvaných network ads (paušálnezakúpené reklamy od advertisera čo do množstva a nie od umietnenia natej ktorej stránke). Platí sa podľa tzv. CPC (Cost per click) teda cenaza jedno clicknutie na reklamu. Cena clicku sa odvíja hlavne odrelevantného keyword (kľúčového slova podľa obsahu stránky a teda ajvybratej reklamy). Niektoré slová alebo slovné spojenia majú veľmivysoké CPC, ako napríklad "car insurance", "mortgage" kde sa hýbe CPCaj cez 20$ za click. Je to spôsobené jednak výnosom z daných typovobchodov a z obtiažnosti získať relevantnú návštevnosť v danom obore.Je však aj množstvo keywords, kde jeden click návštevníka stojí 1-3$,napríklad pre keywords ako "programmer", "e-shop".
Z tohtovyplýva, že je nutné si vybrať žáner stránky, v ktorom sa vyznáte, steschopný vytvoríť relevantný textový obsah a nájsť dostatočnýpočet návštevníkov.
Registrujte sa na ADSENSE tu:
Zistite si orientačné ceny jednotlivých keywords, a podľa toho si vyberte o čom sa Vám oplatí písať. Clicknite tu:
Google keywords bid calculator
Ak máte dobrú stránku, môžete mať CTR (click throughrate - teda pomer načítaní stránky a clickov) okolo 1%. To znamená, akVašu stránku navštívi 300, ľudí, a v priemere každý 1x načíta a 1xreloadne stránku (600 impressions - vzhliadnutí) a máte 1% CTR pri 1$CPC tak máte 6$ denne, čo je takmer 200$ mesačne. Treba si uvedomiť, žedosiahnuť návštevnosť je pomerne obtiažne. Ale najdôležitejšie je siobsahom stránky (content) a častým dopĺňaním (update-om) udržaťexistujúcich návštevníkov a snažiť sa získať nových. Pokiaľ budeteaspoň pol hodinku denne venovať svojmu blogu, v priebehu niekoľkýchmesiacov môžete mať niekoľko tisíc návštev denne, a zárobok 30-50$denne. Treba si uvedomiť, že celý proces je dlhodobý. Väčšinawebmasterov skončila v prvých dňoch, lebo nepostrehli výsledok. Avšakvýsledok je vždy proces dlhodobý, hlavne získanie návštevnosti, stránkamusí získať množstvo relevantného obsahu, aby upútala google, musízískať tzv. pagerank, aby sa dostala na popredné pozície v googli predané keywords.
Ďakujem za pozornosť, v nasledujúcich dňoch budemdetailne rozoberať blogovanie, ako získať návštvnosť, ako obchodovať snávštevnosťou. Chcem Vás týmto požiadať, aby ste sa v prípadeakýchkoľvek nejasností alebo otázok kľuďne spýtali cez komentáre.