Peter Kurčík
Návod na výchovu detí alebo čo naozaj funguje?
Vo výchove často hovoríme o budúcnosti, o cieľoch. Ako však zmysluplne uchopiť budúcnosť, ak nevnímame prítomnosť?
Vyštudoval filozofiu a slovenský jazyk a literatúru na UMB v Banskej Bystrici (2006). Absolvoval stáž na Katedre elektronickej kultúry a semiotiky na UK v Prahe (2005). Pôsobil ako pedagóg, lektor, network admin. Momentálne sa venuje iniciatívam spojeným so zmenami vo vzdelávaní. Zoznam autorových rubrík: Nezaradená
Vo výchove často hovoríme o budúcnosti, o cieľoch. Ako však zmysluplne uchopiť budúcnosť, ak nevnímame prítomnosť?
Čo sa deje vo výchove, keď nás poháňa výchovný cieľ? A prečo nás tento cieľ, ideál v skutočnosti od detí vzďaľuje.
Je možná skúsenosť, ktorá je za myslením či emóciami a teda vzťahovanie sa k svetu a k ľuďom, ktoré nebude hromadením?
V blogu kladiem otázku: Je možné vychovávať aj inak ako podmieňovaním mysle dieťaťa cez odmeny a tresty?