Mnohí prichádzajú do AŠ s tvrdením, že už vedia šoférovať. Vyskúšali si niekde vedenie auta, majú už určité zručnosti v ovládaní vozidla. No ešte stále sa nepohybovali v cestnej premávke a neriešili mnoho situácií, ktoré sa v premávke vyskytujú. Preto je dôležité, aby sme absolvovali prípravu na cestnú premávku. Ak chcem vlastniť „vodičák“, ani nemám inú možnosť ako tú, že musím absolvovať prípravu v autoškole. Samozrejme, že máme rôzne kritéria na to, čo budem chcieť od výcviku v autoškole.
Podľa čoho si vybrať autoškolu?
Najčastejšia otázka pri vstupe do AŠ: „Koľko stojí kurz?“ Tu záleží aj na regióne. Príliš lacná autoškola nie je tá správna voľba, pretože sa snažia šetriť - a práve na zákazníkoch. (Veľa autoškôl vám nepodá pravdivé informácie. Tieto sa však dajú nájsť a overiť v zákone o autoškolách).
Aká je úspešnosť autoškoly? (Dobrá AŠ vám povie, prípadne aj ukáže akú má úspešnosť. Teda počet prijatých, odskúšaných, 1-2x opakujúcich a neúspešných absolventov kurzov).
Koľko inštruktorov pracuje pre AŠ? (Tu je stále možnosť zmeniť si inštruktora, ak mi nevyhovuje ten, ktorého mám prideleného. Je možnosť vyskúšať viacerých inštruktorov).
Koľko vozidiel má AŠ? (Autoškola, ktorá vlastní viac vozidiel, má menšie problémy pri praktickom výcviku ak zlyhá technika) .
Aký typ vozidiel používa AŠ? (Rovnaký typ vozidiel menej mýli pri presadaní z auta do auta. Záleží aj na použitých motoroch, pretože sa ináč správa benzín a ináč nafta).
Má autoškola havarijne poistené vozidlá na výcvik? (Aj keď žiadateľ o „vodičský“ pri výcviku nenesie zodpovednosť za vzniknuté škody ktoré vzniknú počas jeho výučby, toto poistenie kryje aj jeho poškodenie zdravia v prípade havárie .)
Má autoškola trenažér? ( Aj keď zákon neprikazuje AŠ vlastniť auto- trenažér, je to veľmi dobrá pomôcka ako začať bez stresu praktický výcvik).
Nedostatočný výcvik či už v teoretickej ako aj v praktickej príprave sa prejaví hrubými chybami vodičov na ceste. Ak si niekto myslí, že mu stačí zvládnuť test, tak sa dosť mýli. Ťažko pochopí súvislosti a nebude mať dostatočné vedomosti o pravidlách v cestnej premávke.
Na Slovensku je veľa dobrých autoškôl, ale aj patričné množstvo takých, ktoré to majú len ako zárobkovú činnosť - bez ohľadu na výsledok. Hlavne si treba uvedomiť, že som zaplatil za niečo, čo mi nebolo poskytnuté. A platím aj naďalej pri dopravných priestupkoch, ktoré by nemuseli byť, keby sa mi niekto venoval tak ako sa má.