Cesty - zrkadlo spoločnosti 2

Pri mojich cestách u nás aj v zahraničí pozorujem v poslednom čase zaujímavý vývoj. Na Slovensku pred desiatimi rokmi jazdili rýchlo a bezohľadne hlavne bratislavčania. Dnes vidím, že stále viac bratislavčanov jazdí slušne a na cestách je stále viac nových áut s vidieckymi značkami, ktorých šoféri cítia potrebu dokazovať ostatným, akí sú úžasní vodiči a aké majú úžasné auto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 Keď pomyslím na to, koľko to trvalo mne, kým som sa dostal cez túto fázu a na to, koľko starých áut u nás ešte jazdí, tak táto situácia bude na slovenských cestách trvať ešte dobrých dvadsať rokov. Pri starých autách na našich cestách sa musím zastaviť z niekoľkých dôvodov: Sú jedným z hlavných dôvodov agresivity na našich cestách - keď vodič rýchlejšieho auta dobehne starú škodovku, ktorá sa aj na rovnej, suchej ceste vlečie 70-tkou, myslí si "Nezavadzaj tu s tým šrotom" a snaží sa "ten šrot" za každú cenu predbehnúť. A keď sa mu to konečne podarí, tak musí samozrejme dobehnúť zameškaný čas.Druhým dôvodom je, že staré autá na našich cestách sú čítankovou ukážkou typickej slovenskej povahovej črty, ktorou je dvojtvárnosť. Tak ako za komunistov sa každý tváril, že plní uznesenia komunistických zjazdov a pritom každý na ne zvysoka ..., tak dnes sa všetci tvária, že chcú znížiť priemerný vek áut na našich cestách ale pritom sa prijímajú zákone, ktoré vedú k presnému opaku a sledujú sa nimi len záujmy výrobcov a predajcov áut, majiteľov autobazárov a servisov.Veď načo sú také zákony o technickom stave vozidiel či o emisiách, keď cez STK-áčku a emisnú kontrolu prelezie každá 20-ročná škodovka, žigulák a dokonca aj Praga V3S? Jedine na to, aby priniesli zisky majiteľom servisov. Načo bol zákom, ktorým sa zakazoval dovoz áut starších ako 5 rokov? Taký zákon by mal možno opodstatnenie v krajine, kde je priemerný vek áut 7 rokov, ale nie tam, kde to je 15. Každý mysliaci človek pritom vie, že keď nahradím 20-ročného Wartburga 10-ročným, mierne ťuknutým Golfom, je to pre všetkých výhodné - pre všetkých, okrem majiteľov slovenských autobazárov.Táto dvojtvárnosť sa prejavuje aj pravidlách cestnej premávky ich tvorcovia vždy deklarujú, že sú vedení snahou o zvýšenie bezpečnosti na cestách. Ako viedlo k zvýšeniu bezpečnosti zvýšenie povolenej rýchlosti v obci z 50 na 60 km/hod a pritom poskytnutie absolútnej prednosti chodcom na prechode? ja som si tento nezmysel sám pre seba nazval "Zákon na zníženie počtu mečiarových voličov" - a naozaj Mečiar nasledujúce voľby prehral. Takže vidíte že cesty sú naozaj zrkadlom spoločnosti - od predbiehania starých škodoviek som sa dostal až k volebným výsledkom spred ôsmich rokov.

Peter Nováček

Peter Nováček

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám 49 rokov. som živnostník, montujem nábytok a hlavne sa venujem zariaďovaniu interiérov predajní. Som zástancom čo najvyššej miery osobnej slobody občanov a čo najmenšieho vplyvu štátu na chod spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,081 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Anna Brawne

Anna Brawne

105 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu