Tablety do škôl - pokrok, či kšeft?

V médiách sa objavili informácie o tom, že na slovenské školy smerujú tablety. No a na školy ozaj prišli rôzne materiály, ktoré informujú o podmienkach, ako sa k nim dostať. Mnohí si povedia : Super, konečne pokrok neminie ani školy. Je to však naozaj tak?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Pred časom jeden kolega písal v blogu, že je síce pekné, že tablety prídu do škôl, ale že draho kúpená Planéta vedomostí na nich nefunguje. No to je taký slovenský folklórny prvok, milióny za tablety, milióny za Planétu vedomostí, ale akosi sa zabudlo na kompatibilitu. Ja ako učiteľ, ktorý je podporovateľ moderných technológií vo vyučovacom procese, však chcem poukázať i na iný problém. Ak máte počítačovú učebňu správne rozostavenú, máte prehľad o činnosti každého študenta. Samozrejme existujú aj softvéry na kontrolu pracovnej plochy študenta, ale pohyb učiteľa v učebni a jeho aktívna činnosť má svoju nenahraditeľnú funkciu. Môžete sledovať prácu študentov, upozorňovať na prípadné nedostatky, či si všímať spôsob práce v podstate všetkých súbežne. Pri tabletoch toto nie je. Nemáte prehľad, či skutočne každý študent pracuje na tom zadaní, ktoré dostal. Ak v počítačovej učebni by mal niekto snahu odskočiť si na inú činnosť (internet, či hry..) zbadáte to takmer okamžite. Pri tabletoch dosť ťažko. Okrem toho tablety naplnia svoju životnosť podstatne skôr ako počítače a tie netreba ani nabíjať. Minule som čítal na internete, že je super, keď si študenti poznámky nepíšu do zošita, ale do tabletu, no ale to sa dá i do notebooku, či počítača.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemám nič proti digitalizácii školstva, naopak som za. Študentom bežne dávam k dispozícii na našej e-learningovej stránke školy svoje prezentácie, či výukové materiály, a plne využívam i ďalšie možnosti e-learningu, len sa pýtam, či ten „pokrok" a digitalizácia idú správnym smerom a či jej cieľom je naozaj kvalitne pripravený absolvent, alebo len niečí zisk? Nebolo by lepšie vybaviť školy počítačmi (koľko percent je na školách počítačov za štátne peniaze a koľko za peniaze rodičov? ), kvalitným softvérom, dataprojektormi, podporiť tvorbu elektronických vzdelávacích tematických celkov i celých predmetov a podobne? Nechýba tu systém a možno i zdravý rozum? Podľa mňa áno. A tak možno onedlho sa bude na interaktívnej tabuli simulovať aj kotúľ vpred na telesnej výchove a budú to sledovať dve tretiny oslobodených žiakov od cvičenia a tí, čo si oslobodenie nestihli vybaviť ho možno aj skúsia napodobniť. Alebo nasnímať do tabletu na video?

Peter Papík

Peter Papík

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  7x

V niečom konvenčný, v niečom skôr ako "limitovaná edícia" :-) , človek, ktorý má rád svoje povolanie, hory, šport a všetko čo má svoju hodnotu a kvalitu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,079 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu