Good Idea, Poor Result.

O tom kam patríme, či sa sami seba zbytočne nebojíme a že náš hospodársky úspech a vyššiu životnú úroveň musíme stavať na zdravom poznaní samého seba, ste si mohli prečítať v mojom prvom blogu. Teraz uvažujme o kus ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Good Idea Slovakia - nový branding Slovenska občasne na nás doma srší z médií a v spojitosti s rôznymi podujatiami alebo aktivitami. Úprimne, neviem koho nejako zásadne oslovila táto komunikácia a aké percento divákov alebo účastníkov pochopilo, o čo v celom koncepte brandingu Slovenska ide a v čom nám môže pomôcť. Predovšetkým nám doma, nie v zahraničí. 

Ale pozor! Za konečným výsledkom, ktorým sa stala táto nová značka Slovenska, sa skrýva viacero hodnotných štúdií, vytvorených priamo alebo za pomoci zdatných a skúsených odborníkov z rôznych oblastí. Výsledkom týchto prác nie je len nové logo, ale výsledkom je správa. Správa s veľkým "S" (lepšie by sa mi sem hodilo slovo "Message"). Viete ktorá Správa ? Nuž problém je, že pokiaľ si štúdie so záujmom neprečítate, Správa sa k Vám doma veľmi nedostane. Tie štúdie sú o nás. O našich plusoch a mínusoch, silných a slabých stránkach, ktoré máme zakódované v hĺbke kostí, ale ktoré sa na nás aj stáročiami nalepili. O našich ohrozeniach ale aj príležitostiach, ktoré ešte len čakajú na to, aby sme ich využili. Analýzy sú výborné, odborné a nestranícke (ápropo, nájdete ich na web stránke Ministerstva zahraničných vecí). Škoda, že si nikto z vládnych dejateľov nedal tú námahu, aby nám ich obsah a ich výsledok jednoduchým jazykom pretlmočil a trochu nám ich "natlačil" do hlavy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oficiálnou Správou je - veľmi hutne povedané - že, Slovensko je krajinou s potenciálom, a našimi nosnými charakteristickými črtami sú vitalita, rozmanitosť, vynachádzavosť a svojráznosť. Súhlasíte? Ja áno, aj keď mi naskakuje husia koža z týchto zložitých slov a neviem ako by som ich vysvetľoval deťom v škole. Keď sme krajinou s potenciálom, znamená to tiež, že náš veľký potenciál ešte veľmi nevyužívame ? Vitalita - to je nejaký francúzsky šampón? Rozmanitosť beriem - a nech je našim potenciálom na rozvoj a nie na glajchšaltovanie. Vynachádzaví sme neskutočne, čo my dokážeme s Eurofondami, to sa nepodarí hocikomu. A svojrázni - tak to teda áno - hojahej ! 

SkryťVypnúť reklamu

Nuž, po preštudovaní analýz som pochopil správu inak.

Sme krajina ktorá má na viac. Ľudsky aj ekonomicky. Vieme sa obracať v ťažkých časoch a zapnúť naplno. Sme krajina kontrastov, ktoré by však mali byť našou výhodou a nie dôvodom na hľadanie ďalších Prečo nie a Ako sa to to nedá. Rozmanitosť by nás mala spájať a nie rozdeľovať. Sme kreatívni a vieme sa vynájsť aj v zdanlivo neriešiteľnej situácii. Sme trošku excentrickí, možno nie vždy uhladení a nie vždy radikálne priebojní ako väčšie národy Európy. Ale sme tu a vieme sa presadiť svojou vlastnou cestou. A teraz nemyslím na presadenie sa u manželky v kuchyni pri varení kapustnice alebo u šéfa v diskusii o mieste konania vianočného večierku.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorím o hospodárskom úspechu. O našej ceste k nemu. O vysokej životnej úrovni porovnateľnej so západoeurópskymi krajinami. O hľadaní a nájdení našej vlastnej cesty k zmene štruktúry hospodárstva, rastu jeho výkonnosti, rastu produktivity práce, celkove nadpriemernému hospodárskemu rastu, k vysokým dôchodkom, k plnému rozpočtu, k dobrému zdravotníctvu a školstvu. 

PS: ľahké to nebude, ale ideme na to. Nabudúce znovu k hospodárstvu. 

 . 

Peter Sádovský

Peter Sádovský

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ekonóm, venujem sa manažmentu, doprave, hospodárstvu a financiám. Viac ako desaťročie som riadil významnú slovenskú dopravnú spoločnosť, predtým som sa dlhé roky pohyboval v oblasti financií a obchodu, doma aj v zahraničí. Zastupujem tiež slovenských dopravcov pri medzinárodných odvetvových organizáciách. Som presvedčený, že Slovensko má na to, aby bolo plnohodnotnejšou súčasťou vyspelej Európy, ako je tomu dnes. Nielen na papieri, ale aj v skutočnosti - svojou víziou, hodnotami, moderným hospodárstvom, dobrým podnikateľským prostredím a v konečnom dôsledku dobrými platmi a vysokou životnou úrovňou. Poďme však pre to niečo urobiť, samé to nepríde. Začnime odtiaľ, že budeme ťahať na Slovensku za jeden povraz. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

147 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu