
Pri zvolenskom zámku máme novo zrekonštruovaný most. Našťastie, už nevyzerá tak, ako je na obrázku v perexe. Už sa štandardne jazdí v oboch smeroch. A keď idete do centra mesta, už nemusíte používať obchvat Zvolena. Uuups. Štandardne?
Kto by sa už sťažoval na novo zrekonštruovaný most s novým, hladučkým kobercom? Najmä v časoch finančnej krízy? (Už mám pocit, že sa na tú krízu viacej vyhovárame, ako by reálne nejaká aj bola.)
Prejsť sa po tomto moste, najmä autom, odporúčam. Spraviť nábehy v ostrom uhle, do výšky (odhadom) možno 20 cm v takom vyhotovení, ako to máme, je fakt umenie. Na oboch stranách dilatácii nábeh. A na čisto novom moste rýchlosť obmedzená na 20 km/h.
Neviem, kto je za tento "nábeh" zodpovedný. Či to je stavbyvedúci, stavebný dozor, stavební robotníci, či niekto zodpovedný z mesta, alebo správy ciest. Neviem, kto preberal túto stavbu. Ale spraviť to takýmto spôsobom chce nielen odvahu, ale aj poriadnu dávku umenia. Umenia všetko zbabrať.
Tiež neviem, prečo na takýchto babrákov narazíme všade na Slovensku. "Inteligentné" riešenia na každom kroku, a to nemusíme byť ani stavební inžinieri. Ako keby nestačilo, že za tieto predražené a skorumpované stavby musíme platiť práve z našich daní.
Mňa fakt nezaujíma, kto na koho hodí vinu. VÚC, mesto, štát,... Mimochodom, cez rieku Hron, na druhej strane mesta, máme most, ktorý "opravujú" už asi tretí, či štvrtý rok. Most je v tak v katastrofalnom stave, že by na ňom vyhlásili 5. stupeň z päť stupňovej hodnotiacej škály - t. j. museli by ho uzavrieť.
Riešenie? Klasické, svetové - slovenské. Popri vyhováraniu sa mesto - VÚC, tam samozrejme dali obmedzenia (a most je zrazu v 4. stupni). Autá si nie mesiac-dva, ale už pár rokov veselo jazdia. Keby sa ale stala nejaká nehoda, a to z dôvodu havarijného stavu mosta... Kto by niesol za to zodpovednosť?