Pokiaľ áno, tak viete že v štandardnom nastavení joysticka ľavý analóg na (fotke ĽA) slúži pre usmerňovanie pohybu hráča a pravý analóg (PA) slúži ako páka pre pohyby hokejky. Strela sa v hre NHL uskutočňuje prudkým pohybom pravého analógu zvislo dole - hore. Ak chceme strelu príklepom, tak musíme analóg dať rýchlo dole a potom hore, čo má symbolizovať reálny náprah hokejkou hore a potom výstrel. Pri strele zápästím náprah dávame preč a analóg dávame iba hore. Naznačenie strely urobíme tak, že pravý analóg posunieme iba mierne hore. Aby sme boli kompletný, tak pravým analógom vieme robiť aj kľučky pohybmi doprava a doľava, teda znova symbolicky ako v realite s hokejkou.

V reálnom živote si väčšina ľudí dáva hokejku tak, že čepeľ je pri ľavej nohe. Sú to tzv. ľaváci v hokejovom slengu, aj keď väčšina z týchto hráčov sú praváci. A teraz prichádza tá zaujímavá vec – opýtajte sa hráčov NHL na PS (ľavákov v hokejovom slengu) či chcú hrať s mužstvom:
1. Ktoré má všetkých hráčov pravákov,
2. Ktoré má všetkých hráčov ľavákov,
Trúfam si tvrdiť, že poznám správnu odpoveď, kedy takmer všetky skutočný hokejový ľaváci si vyberú tím č. 2. Pre niekoho kto drží hokejku naľavo je prirodzené, že sa mu bude hrať aj na PS lepšie s tými hráčmi, ktorý hokejku držia tak isto. Dokonca toto prepojenie reálneho a virtuálneho stavu zachádza tak ďaleko, že títo ozajstní hokejoví ľaváci nie sú schopní vystreliť na PS s hráčom ktorý drží hokejku napravo. Príčinu hľadajme v tom, že pri pohľade na tohto virtuálneho hokejistu nie sú schopný nasmerovať palec v smere – dole – hore tak aby ho nevybočili z priamej línie. Je to zaujímavé prepojenie skutočnosti, virtuálnosti a znova skutočnosti ale tentokrát v menšej mierke – pohybom palca.
Je to na prvý pohľad iba maličkosť, ale dá sa využiť všade tam, kde bude potrebná koordinácia ruka – virtuálny svet.

