Práve tí ľudia sa potom stanú akousi pomyselnou kostrou tej organizácie. To znamená, že je veľmi dôležité vybrať tých správnych ľudí pre správny pozície. Personalisti by o tom mohli rozprávať...
Vo veľkých firmách sa to rieši ako na bežiacom páse, avšak v mojom prípade je iné. Zatiaľ som vo firme sám a čoskoro potrebujem prijať svojich prvých 5-8 pracovníkov. Prvých ľudí, čo budú tvoriť základnú kostru firmy. Keďže ide o kľúčové pozície, tak ich správny výber rozhodne o úspechu, či neúspechu firmy. Priznám sa troška mi to nedalo spať a celý víkend som nad tým premýšľal ako viesť výberový pohovor a na čo sa pýtať. Nezabúdal som na to, aby som si dával pozor na tých, ktorým ide výhradne len o peniaze. To sú tí, ktorí hneď odbehnú za inou ponuku, keď bude o cent vyššia. Žiadne rande ma nikdy v živote ma nenechalo takto nepokojným :) Až kým som si nespomenul na jednu vec. Pri spisovaní otázok som si spomenul na jednu svoju myšlienku, ktorá mi už dávno pomáha. "Kým nie si dostatočne bohatý, silný, mocný, tak budeš darmo presviedčať ľudí. 80% ti neuverí, že na to máš. A keď sa ním staneš, tak zistíš, že ich už vlastne ani nepotrebuješ." To znamená, že bude len pár ľudí, ktorí budú zdielať tvoje myšlienky a práve tých je potrebné sa držať, s tými to pôjde jednoducho. Tento princíp je osvedčený aj u obchodných partnerov a aj u zákazníkov. Koniec koncov tento pricíp je použiteľný v takmer každej ľudskej oblasti, kde sa stretávame s ľuďmi v pracovnej i súkromnej oblasti.
Som rád, že ste dostali až na koniec. Hádam Vám tento článok niečo dá, okrem toho, že Vám zobral pár minút z Vášho času :)