
Nechce sa mi veriť, že sa na Slovensku tiež nenájde viac firiem na prezentáciu svojich výrobkov v tejto oblasti. Je preto veľkou škodou, že sa Slovenská rebublika stále nedokáže prezentovať svojimi výrobkami, ako to robia iné krajiny EÚ a celého sveta. Slovensko sa tak stáva opäť takou "čiernou dierou", tentokrát na mape výrobcov športových potrieb.
Slovensko na rozdiel od iných krajín stále nie je schopné sa prezentovať na spoločnom národnom stánku, ako to organizuje napríklad český CzechTrade, čo je obdoba slovenskej štátnej agentúry Sario. Značnú časť nákladov na takúto prezentáciu pokrýva dokonca program Európskej únie na rozvoj regiónov a stredného podnikania. Je Slovensko tak bohaté, že na takú pomoc od EÚ "kašle"? Sú navyše všetky tie štátne agentúry na podporu slovenskho hospodárstva a exportu (finacované samozrejme daňovými poplatníkmi), rôzne memorandá a vyhlásenia v podstate len, ako sa zvykne hovoriť, na „kočku"? Keď už teda existujú, mali by mať väčší efekt.
Takto teda vyzerá v praxi tá nová ekonomická diplomacia, ktorá už dávno mala naplno pracovať v záujme hospodárského rozvoja malých a stredných podnikateľov zo Slovenska, Či je toto efektívne presadzovanie ekonomických záujmov Slovenska v zahraničí, to už ponechám na súdneho čitateľa.
Foto autor