Pre túto súčasnú umelkyňu je jej najvlastnejšou témou práve voda a príroda. Jej paletu zdobia hlavne chladné odtiene modrej a miestami ju zohrejú malé detaily červenej či žltej. Niektoré jej výtvarné diela sú inšpirované a ovplyvnené cestovateľskou vášňou (Ázia) a študijnými pobytmi v zahraničí (Filipíny, Taliansko, Francúzsko...). Autorka má veľmi rada prírodu a tiché miesta. K jej záľubám patrí fotenie. Fotky sú jej skicami. Z prírody sa dokáže odraziť a vytvoriť si vlastný príbeh spolu s farebnosťou. Má svoju realitu, ktorú posúva, a figúra je tá, ktorá dopovedá jej príbeh. Diela zdobí dynamika a neustály pohyb.
Pri pohľade na „vodné“ obrazy vás vtiahne akýsi vír udalostí dejúcich sa na hladine a zároveň pokoj okolitej krajiny. Krajina je vyjadrená abstraktne roztekajúcim sa akvarelom po ploche. Keďže voda súvisí s plavcami, taktiež v obrazoch vystupujú plavkyne a plavci, ale i obyčajní ľudia - napr. lyžiari. Figúra je zasadená akoby do otvoreného priestoru vyvolávajúceho voľnosť.
Ak ostanete stáť pred obrazom (napr. Future is dark but nice, 2013; Night Skin, 2013) vtiahne vás do seba ako hviezdna obloha kozmonauta plávajúceho vesmírom. Snovosť umocňovala najmä absencia návštevníkov v priestoroch galérie. Len vy a voda, či sen alebo nočná obloha plná hviezd. Zrazu máte chuť tancovať alebo len tak sa vznášať, ako keď sa nemôžete dotknúť dna. Unáša vás akási mágia sálajúca z ich vnútra. Stávate sa tak figúrou z obrazu, ktorá je zasadená do prostredia, tak ako ste vy obklopení týmito fascinujúcimi dielami.
S príchodom zimného obdobia sa spája séria obrazov s názvom Svetlonos I, Svetlonos II. Postavy sú často odeté v lyžiarskom, vsadené do krajiny pripomínajúcej ľadové kráľovstvo či morskú hladinu a figúra je doslova poháňaná energiou pozadia. (Prelet, 2012).

Prelet, akryl na dreve, 2012

Future is dark but nice, akryl na plátne, 2013

Svetlonos II, akryl na dreve, 2012
Osobne ma upútal obraz s názvom Yellow boat of hope (2013). Odlišoval sa pre mňa od ostatných diel. Bol niečím iný a zvláštny. Svetelný kontrast žltého člna vynikal a zároveň ho umocňovalo to, že je opustený. Práve žltá farba by mohla znázorňovať nádej unášajúceho člna po hladine. Môžeme si všimnúť drobnú časť hlavy potápača vedľa člnu. Zrazu okolie nie je tak prázdne, no identitu postavy nepoznáme. Je tu citeľný kontrast medzi tým, čo je pod a nad povrchom. Stále je v nás tajomstvo a hĺbka, do akej figúra vchádza. Môže vypovedať o akomsi našom ponorení do samého seba, do nášho vnútra a premýšľaní o zmysle, prečo sme tu a teraz. Druhý plán obrazu pripomína už spomínaný sen v podobe ružovkastej až fialovej farby padajúcej do hlbín jazera pripomínajúcich vŕbu alebo dlhé liany pralesa ukrývajúce niečo tajomné, snové.

Yellow boat of hope, akryl na plátne, 2013
Jej diela sú založené na naratívnosti, na vnútornej výpovedi a dá sa o nich premýšľať. Voda nie je len zrkadlom, ale odráža sa v nej i vnútorný svet. To reálne sa v obrazoch premieňa na magické, dejúce sa cez sny, myšlienky a emócie. Prechod z jedného sveta do druhého predstavuje tajomnosť a pôsobí ako dobrodružstvo v zázračnej krajine.
V tvorbe Kristíny Mésároš je neustály pohyb. Odzrkadľuje pozitíva i negatíva, samotu, ale i spoločenskosť, kontrasty teplých a studených farieb, presne tak, ako je to v našom reálnom živote. Skĺznuť do sveta fantázie je naším častým únikom pred realitou.
Názov výstavy - Pod povrchom
Autor - Kristína Mésároš
Kurátorka - Diana Majdáková
Miesto konania - Galéria Schemnitz, Banská Štiavnica
Trvanie výstavy - od 2. 11. 2013 do 9. 12. 2013
autorka: Zuzana Zigmundová