Všetky politické strany si zaobstarali čo najviac reklamných plôch, aby mohli predstaviť svojich najväčších kandidátov do parlamentu. Majú dokonalý make-up, nový účes, kravaty v národných farbách, nafotili pár fotiek a snažili sa vybrať tie, na ktorých vyzerajú najdôveryhodnejšie, aby zaujali čo najviac voličov. A tak sa na nás usmievajú na každom kroku. A to myslím doslovne! "Najradšej" mám také silené, zmrznuté, falošné úsmevy, na ktorých vyzerajú ako keby zjedli kyslý citrón. Pekná tvár však nie je všetko, a preto tam majú aj svoj duchaplný výrok, ktorý veľa napovedá o ich kampani a cieľoch v ich budúcom pôsobení.
Bilboardy pravdaže nie je to jediné, čo nás ovplyvňuje...Sú to tiež média- teda najčastejšie rôzne televízie, či už verejnoprávne alebo súkromné. Takmer každý večer nás zahŕňajú rôznymi publicistickými reláciami. V nich, si páni politici vypočujú pár teplých slov o ich osobe...nahádžu na seba všetku špinu, ktorú zverejnili bulvárne časopisy, alebo sa dozvedeli nejakú pikošku neurčitým spôsobom od "blízkej osoby". Nehádajú sa však len tak o niečom. Moderátori týchto relácií totiž majú osnovy, a vyberajú také témy, ktoré zaujímajú ľudí.
Len škoda, že aj tak sa nikdy poriadne nič nedozvieme, pretože všetci kľučkujú okolo témy a priamu odpoveď vidíme tak často ako výplatu... Diváci v hľadisku vyjadrujú svoj názor tlieskaním, no keď má politik veľmi "veľkú" podporu a navyše je aj "obľúbený" neraz ho ocenia aj piskotom. Okrem týždenných návštev prichádzajú politici do našich domovov aj cez víkend. Viete si predstaviť nedeľu bez poriadnej dávky politického harašenia a tety moderátorky, ktorá občas nevie zastaviť plné ústa kandidátov? Ja teda nie! Veď je príjemné obedovať, vychutnávať si nedeľnú pohodu a sledovať tie milé tváre, ktoré sa snažia natlačiť všetkým kaleráby do hlavy... Nie vždy to však zaberie. Ale určite sa nájde pár jedincov, ktorí majú radi takéto sladké rečičky. Ja však medzi nich nepatrím!
Minulý týždeň teda začala oficiálna kampaň. Takže pribudli nové reklamy so známymi tvarmi z ulíc. Jedna strana vkladá NÁDEJ do 21tky, s duševnou pesničkou, ktorá zaujme určite každého! Komunistická 16tka sa spolieha na staré zlaté časy, v ktorých nám bolo všetkým dobre...V ďalšej lietajú holubice nad hlavou Martinákovej a ja s otvorenými očami pozerám na tie spoty a lámem si hlavu kto to vymýšľal! Podľa mňa však najviac aj tak zaberajú triky tých mocnejších, čo si získali priazeň celebrít. Taký Gladiátor sa netají tým, že podporuje SDKÚ-DS, dokonca pripravili koncert a určite si Dzurinda nahnal nejakú tú mladú krv.
Jediný pocit, čo ma hreje na duši je pomyslenie na to, že o dva týždne sa tento volebný kolotoč uzavrie na najbližšie štyri roky. Postupne sa budú vymieňať politické pútače za vtipné, zaujímavejšie, tie, ktoré tak rada sledujem popri ceste.
(písané 4.6.2006)
Autor: Ivana Csornaiová
(Blog Prvý pokus je určený novým autorom, ktorí chcú uverejniť len jeden článok, alebo sa chcú podľa reakcií naň rozhodnúť, či písať pravidelne.)
Boj o priazeň
Vždy, keď idem mestskou hromadnou dopravou, všímam si bilboardy... Nie však hocijaké! Musia ma niečím zaujať. Najradšej mám tie vtipné, ktoré ma rozosmejú, alebo keď už nič iné, nech majú aspoň pointu! No v poslednom čase nie je možné vidieť reklamy na nič iné len na predvolebnú kampaň. Pretože voľby sa rapídnou rýchlosťou blížia.