Pri prvej návšteve O2 som si zistil podrobnejšie podmienky prenosu čísla. Na radu pracovníčky som si najprv v T-Mobile overil, či je moja karta Easy naozaj registrovaná na mňa. Všetko bolo v poriadku, osobné údaje súhlasili.
Pri druhej návštve O2 pracovníčka vytvorila žiadosť o prenos čísla. Presne o 7 dní mi prišla od T-Mobile aj O2 SMS-ka s textom: vaša žiadosť bola zamietnutá, pretože nie ste užívateľom telefónneho čísla, ktoré žiadate preniesť. Nasledoval telefonát na infolinku T-Mobile a opätovné overenie mojich osobných údajov. Všetko bolo v poriadku. Našťastie, operátorka linky 903 bola veľmi ochotná, prisľúbila že mi presný dôvod zamietnutia zistí a zavolá mi. (Ochota pomôcť s riešením problémov sa ukázala ako charakteristická pre T-Mobile, čo sa v žiadnom prípade nedalo povedať o operátorkách linky 949 v O2.) Ukázalo sa, že dôvodom bol nesprávny dátum narodenia uvedený na žiadosti. Keď som sa pozrel na kópiu žiadosti, neveril som vlastným očiam: dátum narodenia 25.11.2018! Príliš som sa spoľahol na reklamný sľub O2 a nevšimol som si na žiadosti nesprávny dátum narodenia. (Kto robil pre O2 softvér, ktorý umožňuje do žiadosti zadať nezmyselný údaj?) Nasledoval telefonát na linku 949 so žiadosťou o radu, ako postupovať ďalej. Bohužiaľ napriek tomu že išlo o chybu na strane O2, jediná rada znela: navštíviť predajňu O2 a podať novú žiadosť, oprava údajov v pôvodnej žiadosti nie je možná a už vôbec nie po telefóne.
Nasledovala teda tretia návšteva O2. Tu som sa dozvedel, že je potrebné nielen podať novú žiadosť, ale si musím kúpiť aj novú SIM-ku O2, pretože na tú istú SIM-ku sa žiadosť nedá podať dvakrát (ktovie prečo?). To som samozrejme odmietol, pracovníčka O2, vedomá si svojej chyby, to nakoniec vyriešila tak, že kartu zaplatila ona. Podpísal som teda druhú žiadosť o prenos čísla. Presne o týždeň mi prišla SMS-ka s oznamom, že moja žiadosť bola opäť zamietnutá. Pri ďalšej komunikácii s T-Mobile sa podarilo zistiť, že dôvodom zamietnutia bolo tentokrát to, že v žiadosti nebolo uvedené moje rodné číslo, ktoré je nevyhnutné na overenie totožnosti. Opäť som skontroloval žiadosť, bol na nej skutočne len dátum narodenia, rodné číslo chýbalo. Na infolinke O2 mi znovu vedeli dať jedinú radu: navštíviť predajňu O2.
Najprv som myslel, že to už vzdám, ale nakoniec som sa predsa len rozhodol po štvrtýkrát navštíviť O2, lebo som bol zvedavý, v čom môže byť problém. Tentokrát som sa tu stretol s vyslovenou neochotou čokoľvek riešiť, pracovníčka argumentovala tým, že ona žiadosť vyplnila správne, preto to nie je jej problém. Až po dôraznom naliehaní a rozhovoroch s niekoľkými pracovníkmi O2 v predajni a po telefóne som sa dozvedel podstatu problému: Medzičasom mi vypršala platnosť starého občianskeho preukazu a ak má človek novú verziu OP (plastová karta), počítačový systém v O2 z nepochopiteľných dôvodov neumožňuje zadať do žiadosti rodné číslo, ktoré T-Mobile potrebuje na overenie totožnosti. Riešením by údajne bolo navštíviť ešte raz T-Mobile a požiadať o zmenu čísla OP, potom by vraj už ani T-Mobile rodné číslo nepožadoval. Pritom samotné číslo OP nie je pri overovaní totožnosti dôležité, ako dôvod zamietnutia nikdy nebolo spomenuté nesprávne číslo OP. Ak by bol O2 schopný a ochotný, zrejme by stačilo do žiadosti uviesť rodné číslo a prenesenie by bolo úspešné.
V tomto okamihu som sa rozhodol svoj pokus o prenos telefónneho čísla vzdať, pretože by bola potrebná ešte minimálne jedna návšteva T-Mobile, čo by v predvianočnom návale znamenalo prinajmenšom ďalšiu hodinu zabitého času, ďalšia návšteva O2 a kúpa už tretej SIM karty, pričom vzhľadom na doterajšie skúsenosti by bol výsledok stále neistý a hlavne neúmerný času, ktorý by som tomu celkovo venoval.
autor: Igor Lenhardt