Skupinu podzemnej českolovenskej cirkvi tvorilo 15biskupov vysvätených Davídkom a asi 160 kňazov.Bola to jednaz mnohých aktivít tajnej , mlčiacej či neoficiálnej cirkvi vovnútrirímskokatolíckej cirkvi behom komunistického režimu v Československu. Identitaznačnej časti duchovných dodnes nie je zverejnená. Po roku 1973 svätil Davídekza kňazov i ženy a ženatých mužov. Po zmene režimu v r.1989 sar.katolícka cirkev stavala k Davídkovým aktivitám odmietavo.Nakoniec jehosvätenia boli prehlásené za neplatné a tajní biskupi boli požiadaní, abysa vzdali všetkých prejavov svojej hodnosti. Kňazi boli opäť vysvätení ak boliochotní vo všetkom sa podrobiť vedeniu oficiálnej cirkvi.
Životný príbeh Dušana Špinera sa začína 7.2.1950 vo Vydrníku,študuje po maturite na teologickej fakulte v Bratislavea 6.6.1973 je vysvätený. V júli nastupuje ako kaplán v Rabči/ Dolný Kubín/ a po roku doSpišskej Novej Vsi. 17.3.1976 mu je však odobraný štátny súhlas pre prílišnú oblúbenosťa aktivity s mládežou. Už v r.1974 ho jezuita Oskar Formánek uviedol u Davídka.Čoskoro sa stal členom tajného rádu Maltézkych rytierov a navštívilkardinála Wyszynského,ktorý bol v Poľsku veľmi uznávaný. V tom čase pracuje Špinerako zásobovač v Železnorudných baniach v Spišskej Novej Vsi. Davídeki Špiner sú jednotní v kritike východnej politikyVatikánu. Davídek sledoval s obavousnahy Vatikánu o udržanie cirkevných štruktúr v krajine menovanímrežimu naklonených kandidátov. Dušan Špiner sa pokúša o audienciuu pápeža pre biskupa DAVÍDKA cez tajne vysväteného a rokypracujúceho v Ríme biskupa Hnilicu. Bol však prijatý dosť chladne. Hnilicasa iba chcel dozvedieť koľko bolo vysvätených kňazov a biskupova koľko je medzi nimi ženatých mužov a žien. O žiadnomsprostredkovaní audiencie nemohlo byť ani reči.
Od roku 1980 smel Špiner pôsobiť ako tretí kaplán vo farnosti BielyPotok pri Ružomberku. V apríli 1981 po opätovnej návšteve kardinála Wyszynskéhosa vydáva na nebezpečnú cestu do Moskvy a v súkromnom byte tajnesvätí 2 kandidátov na kňazov.Jeden z nich Sergej Nikolenko pôsobí neskôr voŠvédsku a druhého Vladimíra Nikiforova objavila KGB. Po mučení sadozvedajú meno biskupa ,ktorý ho vysvätil. Od toho času je Špiner sledovaný KGB.Od roku 1982-1987 bol Špinerfarárom v Palúdzke a následne v Novej Ľubochni. V r.1992musel podpísať vyhlásenie, že nebude vystupovať ako biskup pokiaľ sv. stolicanerozhodne inak. Špiner hovorí, že to podpíal s podmienkou, že mu budeumožnené urobiť si doktorát a že mu dovolia učiť na teologickej fakultev Bratislave.V máji1992 bolo mu arcibiskupom Sokolom vyučovanie písomnezamietnuté.Odvtedy neprestávali útoky voči nemu zo strany diecézneho biskupa Františka Tondrua svätiaceho biskupa Andreja Imricha.Dôvod: v cirkevno konzervatívnom prostredí zastáva moderné názory. Nechceme diecézu v diecéze. Jeosočovaný ako heretik prívrženec sektyHnutia Grálu, čo však Špiner dôrazne popiera. V roku 1999 opúšťanapriek protestom veriacich Novú Ľubovňu, biskup František Tondra je žiadaný o návštevufarnosti a vysvetlenie, čo však odmietne. Keď sa objaví v NovejĽubovni biskup AndrejImrich ,ľudia žiadali vysvetlenie situácie. Biskup Imrichvšak odmieta pretože na to nie je dôvod.
Dnes vykonáva Špiner svoju pastoračnú činnosť ako kňaz voVeľkom Borovom. Snažili sa ho znemožniť podobne ako A.Srholca tým že je vedený akoagent spolupracovník ŠTB.
Biskupovi Špinerovi, ktorý nasadil pre potreby cirkvia veriacich svoj život , podobne ako A.Srholcovi ostáva priateľstvo a náklonnosťjednoduchých ľudí a niektorých biskupov. Maďarský kardinál László Paskaimu venoval prekrásny biskupský kríž.
Autor: Katka