Turizmus po slovensky: Reklama na ticho

Tesne predtým, ako Slovensko ladným krokom vtancovalo do spoločnej Európy, dušovalo sa Ministerstvo hospodárstva a jeho príručná organizácia zvaná Slovenská agentúra pre cestovný ruch, že spustia veľkolepú medzinárodnú propagačnú kampaň v televíziách snáď celosvetového dosahu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Tesne predtým, ako Slovenskoladným krokom vtancovalo do spoločnej Európy, dušovalo sa Ministerstvohospodárstva a jeho príručná organizácia zvaná Slovenská agentúra pre cestovnýruch, že spustia veľkolepú medzinárodnú propagačnú kampaň v televíziách snáďcelosvetového dosahu. http://www.obroda.sk/clanok/3500/CNN,-BBC-a-Eurosport-budu-vysielat-reklamu-na-Slovensko/

Že vytvoria reklamné spoty, ktorébudú takmer dňom a nocou vysielať televízne stanice CNN, BBC, Eurosport aďalšie. Veď čo sme my horší než bratia Česi a bratranci Maďari?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

I poskočilo moje srcco, keď sa dozvedelo, že sa obrázkytatranských potokov, stredovekých hradov či jedinečných jaskýň časom dostanú ajna obrazovky televízorov Nemecka, Holandska, Talianska alebo trebárs ajSpojených arabských emirátov. Do jednej z týchto krajín som sa totiž právechystala presťahovať. Konečne nebudem musieť vysvetľovať, kde leží Slovensko aže je u nás naozaj krásne.

„Je najvyšší čas, aby sa vtejto oblasti niečo dialo, lebo je ešte veľa štátov, ktoré vedia o nás veľmimálo", vravievali nielen riaditelia všakovakých cestovných kancelárií. Že tomyslia vážne, ma ako laika presvedčila sumička 20 miliónov, ktoré mala Agentúrazískať z fondov EÚ a Slovenskej republiky.

SkryťVypnúť reklamu

Čas plynul, ja som sapresťahovala a ako človek vtedy nerozumejúci domorodému jazyku som častosledovala už spomenuté medzinárodne vysielajúce televízne stanice. A? A...nič. MiestoSlovenska som niekoľkokrát za hodinu zhliadla reklamu na Turecko, Chorvátsko,ba dokonca i Čiernu Horu a na Dubaj snáď aj každých päť minút.

Po pár mesiacoch nastali voľby,po ktorých sa nový premiér asi v rámci plánovaného znižovania počtu úradníkovdušoval zriadiť Ministerstvo pre turizmus.

http://www.sme.sk/c/3044195/Fico-potvrdil-plany-na-zriadenie-ministerstva-pre-turizmus.html

Tentokrát však zaplesali srdciazrejme len niektorým koaličníkom, lebo každý, kto (ne)počul o výsledkoch SACR aMinisterstva hospodárstva v tejto oblasti vedel, že ide len o také nejaké...snáď slovné... hračky.

SkryťVypnúť reklamu

Môj pohár trpezlivosti čakaniana onú reklamu na Slovensko pretiekol, keď som si vďaka tunajším blogerom

http://poliacik.blog.sme.sk/c/118259/Slovenska-zabijacka-na-BBC-alebo-A-v-takych-chvilach-vzkypi-zlc.html

http://labikova.blog.sme.sk/c/118941/Dakujem-vam-Mr-Palin.html

pozrela päťminútový cestopisseverozápadným rohom Slovenska v podaní Mr. Palina a BBC.

http://www.youtube.com/watch?v=qS_AJX27RaM

To snáď ani oni nevidelireklamu na moje rodné Slovensko? Veď je pekná a môžu si ju stiahnuť priamo nastránkach SACR

http://www.sacr.sk/sacr?id=10

No... nevideli...

Pretože - ako mi SACRodpovedala na moju žiadosť o poskytnutie informácií:

SkryťVypnúť reklamu

„ Reklamný spot "Malá veľkákrajina" neodvysielala v období rokov 2005 - 2007 žiadna televízia mimo krajínV4. Slovenská agentúra pre cestovný ruch nepripravuje vnasledujúcom období prezentáciu spomínaných spotov v niektorej z televízií vkrajinách V4 a ani mimo týchto krajín."

Tak teraz neviem... Očakávasnáď Ministerstvo hospodárstva, pod ktorého pôsobnosť patrí agenda turistickéhoruchu na Slovensku ako aj Slovenská agentúra pre cestovný ruch, že si CNN, BBC,TV5, RTL a Eurosport stiahnu reklamu na Slovensko z ich webu a na vlastnénáklady zaradia do reklamných blokov? Alebo predpokladá, že turistov naláka nasyrové korbáčiky a vyrezávané črpáky?

Na záver si dovolím požičaťslová mne blízkeho človeka, ktoré síce povedal na adresu slovenskej kultúry, nomyslím, že minimálne rovnako dobre charakterizujú aj stav v slovenskom cestovnomruchu: „Štát dal na tieto aktivity peniaze, ich efektivita sa dramatickyznižuje bez propagácie v televízii."

Autor: Tereza Otter

Prvý pokus

Prvý pokus

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  778
  •  | 
  • Páči sa:  69x

Ak chcete zverejniť svoj text na tomto blogu, pošlite nám ho e-mailom vo worde na adresu matus.paculik(at)smeonline.sk. Nezabudnite na predmet PRVÝ POKUS.Výber textov je v právomoci redakcie, ktorá má právo zmeniť autorom navrhnutý titulok. Väčšinu článkov zverejňujeme, ale vyhradzujeme si právo ktorýkoľvek odmietnuť aj bez udania dôvodu, najmä ak sa autor nepodpíše celým menom.Vždy uveďte aj vašu poštovú adresu a telefónne číslo. Tieto dva údaje nezverejníme, ale musíme ich mať k dispozícii kvôli overeniu identity alebo pre prípad, že sa váš článok rozhodneme honorovať.Ak meno a priezvisko priamo v článku nechcete uviesť, prosíme, napíšte nám dôvod. Za istých dôležitých okolností tieto údaje nepublikujeme, redakcia ich však vždy musí poznať.Zaradenie textu zväčša trvá niekoľko dní. Na tomto blogu nezverejňujeme poéziu ani prózu. Zoznam autorových rubrík:  Slovenské zdravotníctvoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu