Tesne predtým, ako Slovenskoladným krokom vtancovalo do spoločnej Európy, dušovalo sa Ministerstvohospodárstva a jeho príručná organizácia zvaná Slovenská agentúra pre cestovnýruch, že spustia veľkolepú medzinárodnú propagačnú kampaň v televíziách snáďcelosvetového dosahu. http://www.obroda.sk/clanok/3500/CNN,-BBC-a-Eurosport-budu-vysielat-reklamu-na-Slovensko/
Že vytvoria reklamné spoty, ktorébudú takmer dňom a nocou vysielať televízne stanice CNN, BBC, Eurosport aďalšie. Veď čo sme my horší než bratia Česi a bratranci Maďari?
I poskočilo moje srcco, keď sa dozvedelo, že sa obrázkytatranských potokov, stredovekých hradov či jedinečných jaskýň časom dostanú ajna obrazovky televízorov Nemecka, Holandska, Talianska alebo trebárs ajSpojených arabských emirátov. Do jednej z týchto krajín som sa totiž právechystala presťahovať. Konečne nebudem musieť vysvetľovať, kde leží Slovensko aže je u nás naozaj krásne.
„Je najvyšší čas, aby sa vtejto oblasti niečo dialo, lebo je ešte veľa štátov, ktoré vedia o nás veľmimálo", vravievali nielen riaditelia všakovakých cestovných kancelárií. Že tomyslia vážne, ma ako laika presvedčila sumička 20 miliónov, ktoré mala Agentúrazískať z fondov EÚ a Slovenskej republiky.
Čas plynul, ja som sapresťahovala a ako človek vtedy nerozumejúci domorodému jazyku som častosledovala už spomenuté medzinárodne vysielajúce televízne stanice. A? A...nič. MiestoSlovenska som niekoľkokrát za hodinu zhliadla reklamu na Turecko, Chorvátsko,ba dokonca i Čiernu Horu a na Dubaj snáď aj každých päť minút.
Po pár mesiacoch nastali voľby,po ktorých sa nový premiér asi v rámci plánovaného znižovania počtu úradníkovdušoval zriadiť Ministerstvo pre turizmus.
http://www.sme.sk/c/3044195/Fico-potvrdil-plany-na-zriadenie-ministerstva-pre-turizmus.html
Tentokrát však zaplesali srdciazrejme len niektorým koaličníkom, lebo každý, kto (ne)počul o výsledkoch SACR aMinisterstva hospodárstva v tejto oblasti vedel, že ide len o také nejaké...snáď slovné... hračky.
Môj pohár trpezlivosti čakaniana onú reklamu na Slovensko pretiekol, keď som si vďaka tunajším blogerom
http://labikova.blog.sme.sk/c/118941/Dakujem-vam-Mr-Palin.html
pozrela päťminútový cestopisseverozápadným rohom Slovenska v podaní Mr. Palina a BBC.
http://www.youtube.com/watch?v=qS_AJX27RaM
To snáď ani oni nevidelireklamu na moje rodné Slovensko? Veď je pekná a môžu si ju stiahnuť priamo nastránkach SACR
No... nevideli...
Pretože - ako mi SACRodpovedala na moju žiadosť o poskytnutie informácií:
„ Reklamný spot "Malá veľkákrajina" neodvysielala v období rokov 2005 - 2007 žiadna televízia mimo krajínV4. Slovenská agentúra pre cestovný ruch nepripravuje vnasledujúcom období prezentáciu spomínaných spotov v niektorej z televízií vkrajinách V4 a ani mimo týchto krajín."
Tak teraz neviem... Očakávasnáď Ministerstvo hospodárstva, pod ktorého pôsobnosť patrí agenda turistickéhoruchu na Slovensku ako aj Slovenská agentúra pre cestovný ruch, že si CNN, BBC,TV5, RTL a Eurosport stiahnu reklamu na Slovensko z ich webu a na vlastnénáklady zaradia do reklamných blokov? Alebo predpokladá, že turistov naláka nasyrové korbáčiky a vyrezávané črpáky?
Na záver si dovolím požičaťslová mne blízkeho človeka, ktoré síce povedal na adresu slovenskej kultúry, nomyslím, že minimálne rovnako dobre charakterizujú aj stav v slovenskom cestovnomruchu: „Štát dal na tieto aktivity peniaze, ich efektivita sa dramatickyznižuje bez propagácie v televízii."
Autor: Tereza Otter