Objednať jednorazový vývoz žumpy je jednoduché - zavolám na zákaznícke centrum, kde mi najprv automat oznámi, že môj „...hovor bude zaznamenávaný za účelom skvalitnenia našich služieb..." a ak mám šťastie, o chvíľku už slečne na druhom konci diktujem kontaktné údaje a objem žumpy. Slečna mi oznámi čakaciu dobu a potvrdí objednávku. Štandardný servis, aký poznajú mnohí z nás.
Po niekoľkých viac-menej úspešných vývozoch som začal (ne)chápať zaujímavé skutočnosti. Na základe praktických skúseností som vedel, že vývoz potrebujem pravidelne približne každých 5-6 týždňov. Oznamovaná čakacia doba však bola zakaždým iná. Raz to boli 4 týždne, potom 6, následne 1, potom zase 8. Pokiaľ je žumpa poloprázdna a treba čakať 3 týždne, tak je to ešte ako-tak. Ale 8 týždňov bez vyprázdnenia moja žumpa jednoducho nevydrží a na svetlo sveta začne vypúšťať, ehm, svoj obsah. Fyzika nepustí.
Druhým problémom bola skutočnosť, že VVS často nedokázala dodržať ani túto ich vlastnú čakaciu dobu. A fyzika nepustí. Poviem snáď len toľko, že boli chvíle, kedy sme chodili prať k susedom a sprchovať sa k rodičom, čím sa naše vzájomné vzťahy paradoxne vďaka VVS utužovali. Urgencie akosi prestali účinkovať a na reklamáciu som dostal odpoveď v znení „čakacia doba oznamovaná našim zákazníckym centrom je iba informatívna a preto nie je možné poskytnúť zľavu z ceny za služby". Na domovskej stránke VVS (http://www.vvs-as.sk) som napriek snahe túto informáciu nenašiel.
A tak som pri najbližšej objednávke zisťoval, ako situáciu zlepšiť. A zistil som. Čarovné slovíčko je „rámcová zmluva". Po slovensky - objednávka na dlhšie časové obdobie. Hurá - stačí raz objednať a kamaráti z VVS budú chodiť pravidelne celý rok. Nebudú. Nechcú? Asi ma už nemajú radi. Rámcovú zmluvu som objednal začiatkom tohto roka na pravidelný vývoz každých 5 týždňov. Na celý rok 2013.
Máme polovicu augusta. Ak niekto tipuje, že kamaráti z VVS ma navštívili aspoň raz úplne samostatne a bez urgencií, tipuje správne. Bohužiaľ, bolo to AŽ raz. Príklad: vývoz uskutočnený 25.4. (17. týždeň), najbližší mal byť v 22. týždni. Nebol. Urgencia 31.5., ďalšia 7.6.. Kamaráti sa objavili 13.6. (24. týždeň), t.j. 2 týždne po funuse. Ďalší vývoz mal byť v 29. týždni. Nebol. Dnes máme 33. týždeň, t.j. kamaráti meškajú mesiac. Ešteže som bol na dovolenke. Ale fyzika nepustí. Slečna na zákazníckej linke sa ma snaží (neviem koľký krát) presvedčiť, že vývoz žumpy je pre VVS iba doplnková služba a že na stredisku majú pokazené auto a preto vývoz mešká. Na moju otázku, že či ho majú pokazené celý mesiac a kedy teda mám očakávať radostnú udalosť však odpoveď nedostávam. Sľubuje, že pourguje stredisko a bude informovať svojho nadriadeného. Mám ju chápať. Nedarí sa mi. Snažím sa, ale fyzika nepustí. A oznam o nahrávaní hovoru „...za účelom skvalitnenia našich služieb..." dostáva celkom nový význam.
Na záver niekoľko faktov:
- Cena za jeden vývoz je v mojom prípade 25,80e s DPH
- Alternatívny dodávateľ za rozumnú cenu prakticky neexistuje - obsah žumpy je možné umiestniť jedine do čističky odpadových vôd (ČOV), ktorá síce je v susednom mestečku, ale patrí VVS - a prečo by si púšťali konkurenciu do dvora, keď majú výhradné právo?
- ČOV sú aj v širšom okolí, ale vzhľadom na vzdialenosť by cena za vývoz bola neprimerane vysoká
- Dokončenie obecnej kanalizácie v dohľadnej dobe nehrozí. Nane love, nane laska.
- Vlastná ČOV - ak sa situácia v dohľadnej dobe nezmení, bude to asi jediné riešenie. Jeho realizácia však chvíľu trvá a fyzika nepustí. V čase výstavby domu (cca 10 rokov) som však z rôznych dôvodov a očakávania „svetlých zajtrajškov" volil žumpu. A nevedomky aj VVS.
autor: Gabriel Mikloš